خبر


دستگیری زمین خواران  2هزار میلیاردتومانی‎

گروه حوادث / فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری زمین خواران ۲ هزار میلیارد تومانی در شهرستان «بوانات» خبر داد. به گزارش «ایران» سردار احمد علی گودرزی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر مجاز اراضی در یکی از مناطق شهرستان بوانات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.مأموران با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی پس از تحقیق و بررسی‌های دقیق دریافتند فردی با همکاری سه نفر دیگر ضمن جعل اسناد دولتی، ۶۹ هزار و ۱۷۷ هکتار از اراضی ملی را تصرف کرده‌اند.
 مأموران پس از هماهنگی قضایی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هر چهار متهم را دستگیر کردند.فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهمان در تحقیقات فنی و پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کردند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اراضی تصرف شده را ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.
 




آزادی 9هزار زندانی جرایم غیرعمد درسال 95

گروه حوادث / معاون ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ۹۰۰۰ زندانی جرایم غیر عمد کشور با حمایت این ستاد، حمایت‌های مردم و بخشش طلبکاران درسال 95خبر داد.به گزارش «ایران»، عباس کشانی اظهار کرد: از این تعداد ۸۸۸۳ نفر مرد و ۲۶۰ نفر زن بوده‌اند. ضمن اینکه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کشور، ۷۴۲ میلیارد تومان نیاز داشتیم که یک سوم این بدهی ازسوی شاکی‌ها وطلبکاران بخشیده شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۱۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد داریم خاطرنشان کرد: رویکرد ستاد دیه کشور باید درراستای آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری ازارتکاب به جرایم غیرعمد سوق داده شود تا شاهد کاهش آمار زندانیان در کشور باشیم.
آموزش قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی، قوانین مربوط به دادن چک و سفته، قوانین مهریه و... به جامعه از مواردی است که در جهت کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد اثرگذاراست.کشانی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل ستاد دیه در کشور ۱۰۳ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کشور به همت این ستاد آزاد شده‌اند. این حجم از آزادسازی زندانیان به طور غیرمستقیم با حدود ۸۰۰ هزار نفر از هموطنانمان در ارتباط است که نقش مهمی در تزریق انرژی مثبت و بهداشت روانی جامعه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6515/18/413541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها