تولید در استان کرمانشاه جان می گیرد






تاکنون 240 واحد تولیدی در استان کرمانشاه موفق شده‌اند از تسهیلات طرح رونق تولید بهره‌مند شوند تا شاید جانی دوباره بگیرند؛ اما همچنان طرح‌های تولیدی بی‌رمق زیادی چشم انتظار دریافت تسهیلات هستند.
دولت اوایل امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح رونق تولید را کلید زد تا بتواند واحدهای تولیدی که در سال‌های گذشته دچار رکود شده‌اند را دوباره فعال کند و به چرخه تولید برگرداند. به گفته «نعمت‌الله حقیقی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، 96 درصد از صنایع تولیدی در کشور دربخش صنایع کوچک قرار دارند که نشان از زیربنایی بودن صنایع کوچک در کشور دارد. درطرح رونق تولید، ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هدف‌گذاری شده و این تسهیلات حتی به واحدهایی که بدهکار بانکی هستند یا چک برگشتی دارند درصورت فراهم کردن وثایق لازم پرداخت می‌شود، البته این واحدها در ابتدا باید در سایت «بهین یاب» ثبت‌نام می‌کردند.
 حقیقی درگفت‌و‌گو با ایرنا، با بیان اینکه حمایت‌های مالی بانک‌های ما متناسب با نیازهای واحدهای تولیدی در استان نیست، افزود: بانک‌ها موانع زیادی در مسیر پرداخت تسهیلات قرار می‌دهند و باید دقت داشت اگر حمایت مالی از یک واحد تولیدی بموقع انجام نشود از چرخه تولید خارج می‌شود. متأسفانه استان کرمانشاه جزو 10 استان ضعیف کشور در بحث حمایت مالی این طرح از طرف سیستم بانکی بوده به گونه‌ای که از 200 طرحی که دربخش صنعت به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم فقط 40 مورد پرداخت شده است.
وی درمجموع سهم واحدهای تولیدی کوچک استان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در دو بخش صنعت و کشاورزی را 238 فقره، واحدهای متوسط 26 فقره و همچنین واحدهای نیمه تمام را نیز 53 فقره اعلام و تصریح کرد: در مجموع یک هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در بخش صنعت در استان وجود دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت: تا ابتدای سال 95 تعداد 240 واحد راکد داشته‌ایم که طی امسال 33 واحد بدون استفاده از سیستم مالی و بانکی به چرخه تولید بازگردانده شده است.80 درصد واحدهای راکد در استان نیز مربوط به قبل از 92 است و همچنین 80واحد تولیدی ثبت شده روی کاغذ در استان داریم که وجود خارجی ندارند. 212 واحد نیمه فعال هم در استان وجود داشته‌اند که توانسته‌ایم 40 واحد را در این بخش به ظرفیت برسانیم. حقیقی همچنین از صدور 81 پروانه بهره‌ برداری صنعتی در بخش واحدهای نیمه تمام طی امسال در استان خبر داد.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6396/19/439929/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها