اخبار



قائم‌مقام وزیر:
قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری ایران و «ای‌تی‌آر» این هفته امضا می‌شود
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: مقاماتی از کمپانی ATR روز چهارشنبه به تهران می‌آیند تا با مرور آخرین نسخه از قرارداد ۴۰۰میلیون دلاری ایران و ATR، این قرارداد به امضای نهایی طرفین برسد. اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درگفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: قرارداد خرید هواپیما از کمپانی ATR طی این هفته به امضا خواهد رسید. وی ادامه داد: مسئولان مذاکره‌کننده از کمپانی ATR روز چهارشنبه این هفته به تهران می‌آیند تا برای آخرین بار مذاکرات بین ایران و ATR انجام بگیرد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در خصوص ارزش نهایی این قرارداد، گفت: ارزش قرارداد با ATR، ۴۰۰ میلیون دلار برای 20فروند هواپیمای کوچک
70 نفره است.فخریه کاشان همچنین خبرداد که بر اساس قرارداد نهایی که روز چهارشنبه به امضای طرفین می‌رسد، ۵ فروند از این هواپیماها تا پایان امسال تحویل ایران ایر خواهد شد.



شور در 8ماه امسال محقق شد
مجموع درآمدهای مالیاتی کشور تا پایان آبان ماه امسال به 618 هزار و 725 میلیارد ریال رسید که حاکی از تحقق 89 درصدی نسبت به مصوب هشت دوازدهم است. به گزارش ایرنا، این رقم شامل 310 هزار و 531 میلیارد ریال مالیات مستقیم و 308 هزار و 194 میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم است که به ترتیب 93 درصد و 86 درصد نسبت به مصوب هشت دوازدهم امسال تحقق یافته‌اند. مجموع مالیات اشخاص حقوقی در این مدت 198 هزار و 297 میلیارد ریال، مالیات بر درآمد 95 هزار و 526 میلیارد ریال و مالیات بر ثروت 16هزار و 708 میلیارد ریال بوده است.  در هشت ماهه امسال مبلغ 244 هزار و 995 میلیارد ریال مالیات بر کالا و خدمات اخذ شد که نسبت به مصوب هشت دوازدهم، تحقق 100 درصدی نشان می‌دهد.



واردات گاز قطع نمی‌شود
ارائه پیشنهاد غیرمنطقی ترکمنستان مبنی بر افزایش قیمت گاز وارداتی به ایران و تهدید کشورمان مبنی بر قطع کردن واردات گاز به ایران باعث شد هیأتی از ایران با هدف مذاکره در این مورد به این کشور سفر کند. مذاکره‌ای که نتیجه آن، این بود که ضمن ادامه روند فعلی واردات گاز از ترکمنستان به ایران، انجام مذاکرات به قوت خود باقی بماند. در این راستا، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه توافق اولیه بین دو کشور حاصل شده اما هیچ تفاهمنامه‌ای هنوز به امضا نرسیده است، افزود: ترکمن‌ها تهدید کرده بودند که واردات گاز خود به ایران را از اول ژانویه قطع می‌کنند اما طبق نتیجه مذاکرات قرار شد واردات گاز به ایران قطع نشود و مذاکرات طبق چارچوب قرارداد همچنان ادامه داشته باشد.



نخستین قطار مسافربری نخجوان در ایستگاه راه‌آهن مشهد
نخستین قطار مسافربری از منطقه خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان عصر جمعه وارد ایستگاه راه‌آهن مشهد شد. به گزارش ایرنا، این قطار ساعت 17:30 روز جمعه با سه واگن متعلق به کشور جمهوری آذربایجان وارد مشهد شد. بر اساس اعلام قبلی مسئولان راه‌آهن، حرکت این قطار در مسیر نخجوان، جلفا، تبریز، زنجان، شاهرود و مشهد به صورت هفته‌ای یک بار برنامه‌ریزی شده است که آخر هفته از نخجوان و اواسط هفته از مشهد حرکت می‌کند.



الزام بانک‌ها به ارائه یک نسخه از قراردادها به مشتریان
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای بانک‌ها را مکلف کرد به منظور آگاهی مشتریان، نسخه‌ای از قراردادهای منعقده با مشتریان را پس از انعقاد و امضا به آنها تحویل دهند. به گزارش بانک مرکزی، به موجب مفاد تبصره ذیل ماده 23 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مصوب 16 بهمن ماه سال 90، با موضوع یکنواخت‌سازی فرم‌های عقود تسهیلات بانکی و فرم‌های یکنواخت قراردادهای تسهیلاتی برخی از عقود و سایر بخشنامه‌ها، مقرر شده است قراردادهای جدید تنها بر اساس نمونه قراردادهای مصوب تنظیم و منعقد شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6396/6/440056/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها