رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد

بهار 96، افتتاح آزادراه تهران - شمال





آزادراه تهران – شمال با مشکل بودجه روبه‌رو نیست و تا پایان آبان ماه پرداخت‌ها به پیمانکاران صورت گرفته است البته برای ماه آذر هم بخشی از پول‌ها واریز شده است. با این تفاسیر بهار سال آینده قطعه اول آزاد راه تهران – شمال که مهم‌ترین قطعه آن است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این جملاتی بود که روز گذشته محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در نشست خبری  گفت. از آنجا که طرح آزادراه تهران- شمال بیش از 18سال زمان برده است دولت یازدهم با همت شرکت‌های داخلی برای به سرانجام رساندن آن دست به کار شد.
طبق آخرین اظهارنظرها در قطعه اول پیشرفت 76درصدی حاصل شده است. پیش از این گفته شده بود پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طور میانگین در طول سال‌های گذشته ماهانه حدود 17/0 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به ۲/۹ درصد رسیده است. رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال از درصدی که ما پیش‌بینی کرده بودیم جلوتر است و از آنجا که تاکنون با کمبود منابع مالی روبه‌رو نشده‌ایم امیدواریم که سال 96 شاهد بهره‌برداری آن باشیم. منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان هم در تکمیل سؤال خبرنگار «ایران» گفت: این آزادراه براساس بازنگری برنامه سال 93 و توافق با وزارت راه و شهرسازی رشد فیزیکی مناسبی دارد.هم‌اکنون 130 کارگاه فعال در این طرح داریم، که 3300 نفر با حدود 980 دستگاه ماشین‌آلات در حال فعالیت هستند. تا قبل از پایان سال تجهیز کارگاه  قطعه 2 آزادراه تهران- شمال انجام می‌شود و 2 سال پس از آن کار ساخت به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه مناقصه تونل البرز انجام شده است، گفت‌: در حال حاضر 22 پیمانکار و مشاور در آزادراه تهران- شمال کار می‌کنند که یک پیمانکار چینی، یک مشاور ایتالیایی و حدود 20 پیمانکار ایرانی داریم. پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران- شمال انتخاب شده‌اند و در حال عقد قرارداد با آنها هستیم. تلاش می‌کنیم این قطعه ۲ سال پس از افتتاح قطعه یک یعنی در سال ۹۸ تکمیل شود.
آمادگی بنیاد برای حضور در طرح ‌های نفت و گاز
موضوع دیگری که در این نشست خبری مطرح شد حضور بنیاد در طرح‌های نفتی بود. این مجموعه به وزارت نفت اعلام کرده است که آماده فعالیت در حوزه‌های نفت و گاز است. سعیدی کیا اظهارداشت: اگر وزارت نفت به‌عنوان کارفرما با حضور ما در این بخش موافقت کند بنیاد وارد حوزه‌های نفتی خواهد شد.تاکنون از وزارت نفت در مورد حضورمان در این بخش جواب منفی نشنیده‌ایم.
بنیاد مستضعفان هیچ شبهه مالی ندارد
پرداخت مالیات و شفافیت‌های مالی مسأله دیگری بود که سعیدی کیا به آن پاسخ داد. وی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان هیچ شبهه مالی ندارد و تمام موارد به صورت شفاف است.در بخش پرداخت مالیات هم هیچ کوتاهی نکرده‌ایم به گونه‌ای که در 11 سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان پرداخت مالیات داشته‌ایم و تسویه حساب مالیاتی بنیاد تا سال 93 را از وزارت اقتصاد گرفته‌ایم. اظهارنامه مالیاتی سال 94 را هم به وزارت اقتصاد داده‌ایم که پس از بررسی بلافاصله تسویه حساب می‌کنیم.
وی کل طرح‌های در دست اجرای بنیاد را 16 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه سال آینده طرح‌ها به 25هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند. میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌ها طی 8 ماه اول امسال حدود 2هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان طرح برای محرومیت‌زدایی در حال اجراست، گفت: طی سال‌جاری درآمد بنیاد از محل فروش ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده این در حالی است که سال گذشته رقم به دست آمده ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.  
وی درباره‌ آخرین آمارها از واگذاری زمین‌های زیرنظر بنیاد علوی که پیش از این متعلق به بنیاد پهلوی بود، گفت: در طول سال‌های 92 و 93 حدود ۸ هزار واحد سند دائم صادر شده و این رقم در سال ۹۴ به ۱۵ هزار واحد رسیده است. در سال جاری نیز برنامه‌ریزی ما این بوده که حدود ۲۰ هزار سند واگذار شود که تا امروز این رقم به بیش از ۱۵ هزار واحد رسیده است. امیدواریم تا آخر سال رقم ۲۰هزار را نیز رد کنیم.سال آینده نیز به همین تعداد واگذاری زمین خواهیم داشت.
سعیدی‌کیا ادامه داد: ارزش کارشناسی این املاک حدود ۴۳۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و ۱۵۰۰ هکتار زمین را در بر می‌گیرد. ما از مردم این تقاضا را داریم که با تشکیل پرونده و ثبت این زمین‌ها به بنیاد مستضعفان کمک کنند هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدامات جدی انجام دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6396/6/440063/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها