یونسی در دیدار با خانواده شهید ارمنی:

اقلیت‌های مذهبی از سیاسی‌کاری بپرهیزند






دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی در دیدار با خانواده شهید «ژوزف شاهینیان» تأکید کرد که بهتر است اقلیت‌های مذهبی از سیاسی کاری و سیاسی شدن امور بپرهیزند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی یونسی با تبریک به مناسبت سال جدید میلادی، ابراز امیدواری کرد که این سال، سالی امن و پر از صلح و مهربانی برای همه مردم دنیا باشد.
وی ادامه داد: انسان‌ها باید با دل‌های خود عمل کنند؛ چرا که اگر با مشت عمل کنیم فایده‌ای ندارد. این شهید نیز با ایمان خود به جبهه‌های جنگ رفت و جنگید و این بدان معنا است که کارایی فکری در‌‌ همان زمان تأثیر داشته و شهدا درک درستی از زمان خود داشتند و تصمیم گرفتند تا به جبهه‌های جنگ بروند. دستیار ویژه رئیس ‌جمهوری در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: دل شهدا موتور محرک برای ادامه مسیر و نهایتاً شهادت آنها بود و آنها با دل‌شان تصمیم به این کار گرفتند. یونسی با تأکید بر اینکه اقلیت‌های مذهبی باید از سیاسی شدن و سیاسی کاری بپرهیزند، گفت این موضوع از اهداف ملی ما است که باید از آن دفاع کنیم، در عین حال آنها باید در جامعه حضور فعال و پررنگی داشته باشند. ارامنه بخش مهمی از جامعه ایران هستند.
نماینده خلیفه‌گری نیز در این دیدار اظهار کرد: ارامنه پیش از این بودجه‌ای در ردیف بودجه وزارت کشور دریافت می‌کردند که متأسفانه این بودجه حذف شده و تمام امور با بودجه‌های مردم نهاد تأمین می‌شود و اگر بودجه‌ای برای ارامنه اختصاص داده شود، می‌توانیم در زمینه حقوق بشر برای ایران کارهای بسیاری انجام دهیم چرا که اسقف‌های ما لابی‌های زیادی دارند. در پایان این دیدار خانواده این شهید ارمنی برخی مشکلات خود را با دستیار ویژه رئیس ‌جمهوری در میان گذاشتند و یونسی تأکید کرد که تا حد مقدور این مشکلات را پیگیری می‌کند و تفاوتی میان آنها و سایر مردم جامعه برای حل مشکلات وجود ندارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6396/2/440272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها