دیگه چه خبر




انتقال 10 میلیارد دلار سرمایه ایران
به صورت پول نقد و طلا
مقامات امریکا مدعی شدند که حدود 10 میلیارد دلار از سرمایه‌ای که ایران از زمان حصول توافق موقت به آن دسترسی پیدا کرد، به صورت پول نقد و طلا بوده است. به گزارش  ایسنا و به نوشته روزنامه واشنگتن پست،  محاسبات مربوط به مجموع عایدی‌های ایران پس از رفع تحریم‌ها تا به امروز، شامل پرداخت‌های اعلام شده از جمله 4/1 میلیارد دلار به تهران و به علاوه مواردی که پیش از این اعلام نشده است، می‌شود. واشنگتن پست در ادامه نوشت: این 10 میلیارد دلار پول نقد و طلا از طریق کشورهایی در خاورمیانه و اروپا به ایران منتقل شده و این فرآیند با آزادسازی درآمدهای نفتی مسدود شده ایران در  بانک‌های بین‌المللی توسط ژاپن، کره جنوبی و هند به دستور دولت امریکا آغاز شد. سپس این عایدی‌ها به پول نقد وطلا تبدیل شدند.



خبرگزاری رسمی چین: برجام کنار گذاشتنی نیست
خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی تأکید کرد که توافق هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران و همچنین اجرای برجام از جانب هر دولتی در امریکا از جمله دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده این کشور کنار گذاشتنی نیست.  به گزارش ایرنا، شین‌هوا نوشت: امریکا در شرایطی نیست که بتواند به این توافق مهم پشت کند و حتی اگر دولت آینده بخواهد آن را کنار بگذارد، مجبور است توافق جدیدی را جایگزین آن کند که منافع همه طرف‌های ذیربط را دربر داشته باشد. خبرگزاری رسمی چین همچنین به نقل از شماری از کارشناسان آورده است: امریکا در وضعیت مطلوبی برای چانه‌زنی بیشتر قرار ندارد و نمی‌تواند نسبت به برجام بی تفاوت باشد.



مشاور وزیر نفت: اموال بابک زنجانی را قسطی نمی‌فروشیم
مشاور وزیر نفت در امور حقوقی و بین‌الملل  گفت: افراد زیادی برای خرید اموال بابک زنجانی مراجعه کردند، اما می‌خواهند به صورت قسطی معامله کنند و ما هم می‌خواهیم نقد بفروشیم.
به گزارش تسنیم، اصغر هندی در پاسخ به این سؤال که آیا اموال جدیدی از بابک زنجانی شناسایی و به وزارت نفت واگذار شده یا خیر، افزود: کل چیزی که از بابک زنجانی گرفتیم، اموال داخل کشور وی بوده و فعلاً چیز دیگری غیر از این اموال نداده‌اند.



آرش صادقی و همسرش  امروز به مرخصی می‌آیند
وکیل آرش صادقی گفت: روز یکشنبه(امروز) موکلم به مرخصی می‌آید. امیر رئیسیان به ایلنا گفت: شنبه از سوی دادستانی تماسی گرفته و خواسته شد  با حضور در زندان و تودیع وثیقه، امکان آزادی وی را فراهم کنند.  وی افزود: طبق اعلامی که از سوی مقامات دادستانی شد، آرش صادقی به مرخصی درمان و گلرخ ایرایی همسر وی نیز به مرخصی خواهد آمد.



جزئیات جدید از بازداشت طاهره ریاحی
مهدی ریاحی، برادر طاهره ریاحی دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا که چندی پیش بازداشت شده، در گفت‌وگو با عصر خبر گفت: خواهرم به عنوان مطلع احضار شده و پیش از این هم سابقه هیچ گونه بازداشتی ندارد.
ریاحی افزود: طبق گفته‌های همکاران خواهرم در خبرگزاری برنا؛ خواهرم توسط وزارت اطلاعات احضار شده و پرونده وی در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی است و بازپرس پرونده بسیار مسلط و با برخورد حسنه اسلامی و بسیار مؤدب و خوشرو رفتار می‌کند و در حال بررسی موضوعات هستند.



 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6396/3/440281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها