کوتاه از ایران




اجرای طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در 8 استان
اجرای طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در  8 استان طی مراسمی در مشهد آغاز شد. به گزارش ایرنا، «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، گفت: در گام نخست، 8 استان از جمله خراسان رضوی به صورت آزمایشی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که ابتدا، ایجاد 4 هزار فرصت شغلی در قالب ارائه طرح‌های اشتغالزا از محل تأمین تسهیلات این طرح، برای خراسان رضوی تا پایان امسال تکلیف شده است.

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی جاجرم
تا پایان امسال

گروه ایران‌زمین/با برنامه‌ریزی انجام شده، تا شهریور ماه 97 نیروگاه جاجرم درخراسان شمالی معادل60 مگاوات برق خورشیدی را وارد چرخه تولید می‌کند. «علیرضا صبوری» مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: پیمانکار در حال حاضر بیش از 20 درصد از اقدامات اجرایی این نیروگاه را به پایان رسانده است. برای راه‌اندازی این نیروگاه 750 میلیون یورو به صورت فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی سرمایه‌گذاری شده است.

برگزاری جشنواره غذاهای محلی گیلان در رودسر
کلاچای - خبرنگار «ایران»/جشنواره غذاهای محلی گیلان و صنایع دستی زنان گیلک، با استقبال گسترده مردم در دهستان «بی بالان» بخش «کلاچای» شهرستان رودسر برگزار شد. روستای بی‌بالان با نزدیک به یک قرن فرهنگ، در سال 1304 صاحب مدرسه، کارخانه و همچنین حمام عمومی بوده، اما این روزها با مشکلات زیادی مواجه است که امید می‌رود با تلاش مسئولان رفع شود.
گفتنی است، این جشنواره به همت شورای اسلامی و دهیاری بی‌بالان و مردم فرهنگ دوست منطقه برگزار شد.

رشد تولیدات منطقه آزاد چابهار
زاهدان - خبرنگار <ایران>/ارزش تولیدات منطقه آزاد چابهار در سیستان و بلوچستان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است. «‌عبدالرحیم کردی»، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه نفت در اقتصاد ملی یکی از راهبردهای مهم با ۳ هدف مشخص در این منطقه است، افزود: یکی از اهداف این راهبرد، ساخت صنایع پتروشیمی در چابهار بود که خوشبختانه یک سایت با وسعت بیش از یکهزار هکتار با تأسیسات آب، برق، مخابرات و سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته شده است. بر همین اساس ۱۸ مجتمع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار طراحی شده که ۶ مجتمع مجوز محیط‌ زیستی گرفته‌اند و علاوه بر آن یک مجتمع با پیشرفت
۲۵ درصد در حال ساخت است و ۲مجتمع نیز در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارند. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار، اعلام کرد: براساس اسناد بالادستی نظام، صنایع آب‎ بر باید به سمت دریا هدایت شوند که در همین راستا تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در این منطقه برنامه‌‎ریزی شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6631/19/444491/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها