مجوز ورود برای اتباع خارجی بعد از اربعین در اروند



گروه ایران زمین/  مجوز ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون نیاز به ویزا پس از اربعین حسینی (ع) در این منطقه واقع در خوزستان صادر خواهد شد.
«اسماعیل زمانی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص افزود: پس از اربعین اتباع خارجی می‌توانند بدون ویزا وارد این منطقه شوند و این مسأله برای اتباع عراقی ویژه ‌تر خواهد بود؛ چرا که بصره با جمعیت حدود 5 میلیون نفری در مجاورت اروند قرار دارد و اتباع حتی می‌توانند از مسیر زمینی نیز خود را به اروند برسانند. وی با پیش‌بینی اینکه در اربعین حسینی(ع) امسال حدود یک میلیون نفر از مرز شلمچه به کربلا سفر خواهند کرد، گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کرده و به کربلا رفتند. زمانی با اشاره به اینکه اربعین جزو ایام ویژه به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که بدین منظور صورت می‌گیرد، تأمین زیرساخت‌ها برای زوار اربعین است چرا که از کشورهای همجوار مختلف از طریق ایران زوار به کربلا مشرف می‌شوند و یکی از گذرگاه‌های ویژه در این رابطه مرز شلمچه است که در
 3 سال اخیر از روان‌ترین و راحت‌ترین تردد زوار به حساب می‌آید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اعلام اینکه سالانه ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه جهت تأمین زیرساخت‌ها برای تسهیل تردد در ایام اربعین مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون 3 میلیارد تومان هزینه در عراق و حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه در خاک ایران مدنظر قرار گرفته است. زمانی در خصوص شرایط تأمین امنیت برای زوار در مرز شلمچه، تصریح کرد: هر ساله امنیت خوبی در مرز شلمچه برقرار است و امسال نیز تدارک خوبی نیز در این رابطه دیده شده و برنامه‌های مؤثری جهت جلوگیری از تنش‌های احتمالی به عمل خواهد آمد. وی ادامه داد: زوار باید بدانند که عراقی‌ها در مسیر برگشت مواکب خود را جمع‌آوری می‌کنند و طبق سنت عادت ندارند که در مسیر برگشت فعالیتی انجام دهند، اما خود ما در داخل ایران مواکب خود را به سمت چپ جاده انتقال می‌دهیم تا امکانات برای زوار فراهم شود و بتوانند به کشور بازگردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6631/19/444492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها