اخــبار




به دلیل مزاحمت پیامکی
هر ماه خط 3 هزار سیم کارت قطع می‌شود

آخرین آمار ارائه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در خصوص مقابله با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نشان می‌دهد که تا تاریخ ۱۳ تیرماه جاری ۱۳۱ هزار و ۲۱۴ سیم‌کارت شخصی به‌دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
به‌گزاش «ایران» آخرین آمار رگولاتوری مربوط به پایان اردیبهشت ماه از مسدودسازی ۱۲۶ هزار سیم کارت حکایت داشت و شواهد نشان می‌دهد که در هر ماه، بیش از ۳ هزار خط سیم کارت به‌دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع می‌شود.
این درحالی است که تا دی ماه ۹۷ حدود ۶۲ هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی از سوی رگولاتوری مسدود شده بود که پس از دستور رئیس جمهوری مبنی بر سرعت بخشیدن به پیگیری این معضل در بهمن ماه، اقدام رگولاتوری برای قطع سیم کارت‌های شخصی مزاحم شیب تندتری پیدا کرد و هم‌اکنون بیش از ۱۳۱ هزار سیم‌کارت به‌دلیل مزاحمت‌های ناشی از ارسال پیامک انبوه مسدود شده است.
از آنجایی که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.
بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت‌کنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامک‌ها کاهش یافته اما با این حال همچنان ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک‌ها ناراضی‌اند.
گفتنی است کاربران تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

پرداخت جریمه از سوی زیرساخت به کاربران
بابت قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قطعی اینترنت در چند روز گذشته، تأکید کرد: شرکت زیرساخت باید به شرکت‌های اینترنتی جریمه بدهد آنها نیز به مردم. به‌گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی به شکایت‌های اخیر از کیفیت اینترنت واکنش نشان داد.
وی گفت: پس از خروج از چین، در هواپیما به توئیتر متصل شدم. شکایت‌هایی از کیفیت اینترنت خواندم. از معاونم در رگولاتوری خواستم افت کیفیت اینترنت را بررسی و به مردم گزارش دهد. جهرمی تأکید کرد: شرکت زیرساخت بابت دو قطعی ۱۰ روز اخیر، باید به شرکت‌ها جریمه بدهد، آنها هم به مردم. کیفیت سرویس هم از حق الناس است.
وی همچنین در مورد برقراری اینترنت در خطوط هواپیمایی ایران گفت: این پروژه هم‌اکنون با همکاری سازمان فضایی و سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7099/11/515675/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها