اخبار




کیفرخواست فروشنده سیانور در تلگرام

گروه حوادث/ پرونده پسر جوانی که با راه اندازی یک کانال تلگرامی به کسانی که قصد خودکشی داشتند سیانور می‌فروخت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 18 اردیبهشت و با اعلام مرگ مشکوک پسر ٣٠ ساله‌ای در خانه‌اش آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل دست نوشته‌ای کنار جسد پیدا کردند که نوشته بود: «به این پودر دست نزنید سیانور است.» کارآگاهان به سراغ تلفن همراه شهاب رفته و در بررسی آن متوجه شدند او عضو یک کانال تلگرامی به نام «خود خلاصی» بوده است. کانالی که در آن اعضا را به خودکشی تشویق و راه‌های مختلفی برای این کار ارائه می‌کردند. همچنین مشخص شد که سیانور را نیز مدیر کانال برایش فرستاده است.با به‌دست آمدن این مدارک به دستور بازپرس جنایی مدیر کانال به نام حمید دستگیر شد.
متهم در تحقیقات به فروش سیانور و راه اندازی کانال تلگرامی اعتراف کرد و گفت: من خودم قصد خودکشی داشتم چند بار هم اقدام کردم اما موفق نشدم تا اینکه متوجه شدم در برخی کشورهای اروپایی سازمان‌هایی هستند که به افراد در خودکشی کمک می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتم با راه‌اندازی این کانال پولی به دست آورم تا بتوانم به یکی از این سازمان‌ها بروم و به زندگی ام پایان دهم. بدین ترتیب کانالی درست کردم و به اعضایی که تصمیم به خودکشی داشتند سیانور به مبلغ یک میلیون تومان می‌فروختم.با تکمیل تحقیقات بازپرس غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را به اتهام تشویق به خودکشی از طریق ارائه راهکارها و آموزش اینترنتی و دخالت غیرمجاز در امور پزشکی صادر کرد.


قاتل خانم معلم از مرگ نجات یافت

گروه حوادث- معصومه مرادپور/ عامل قتل خانم معلم بازنشسته که با رضایت خانواده مقتول از مجازات مرگ نجات یافته بار دیگر از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.به گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، مهر سال 91 خبر قتل یک خانم معلم در خانه‌اش به پلیس اعلام شد.تحقیقات کارآگاهان جنایی نشان داد پسر یکی از همسایه‌ها آخرین کسی بوده که از خانه مقتول خارج شده است. بنابراین خیلی زود بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. او گفت: وقتی متوجه شدم این زن طلاهای زیادی دارد وتنها زندگی می‌کند برای سرقت طلاها وارد خانه‌اش شدم اما برای اینکه شناسایی نشوم نقابی به صورتم زدم. در حالی که طلاها را سرقت کرده بودم می‌خواستم فرار کنم که زن میانسال متوجه من شد و نقاب از چهره‌ام برداشت. بلافاصله مرا شناخت و من هم از ترس مجبور شدم او را خفه کنم.به دنبال اعتراف‌های این پسر 19ساله او به اتهام قتل عمد وسرقت در دادگاه کیفری محاکمه وبا حکم قضات به قصاص محکوم شد. این حکم پس از تأیید قضات دیوان عالی کشور در مرحله اجرا قرار گرفت اما روز اجرای حکم، خانواده مقتول به شرط دریافت دیه از قصاص متهم گذشت کردند.صبح دیروز این متهم از زندان به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار انتقال یافت تا از نظر جنبه عمومی واعمال ماده 612 قانون مجازات اسلامی محاکمه شود. پس از پایان جلسه  قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7099/12/515680/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها