کوتاه‌تر از خبــر



مسابقات شطرنج بخش برق آسای world open امریکا در فیلادلفیا برگزار شد و احسان قائم‌مقامی شطرنج‌باز ایران عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. در این بخش، بازیکنان ۱۰ مسابقه (۵ رقابت در دور رفت و ۵ مسابقه در دور برگشت) انجام دادند و قائم‌مقامی ۹ امتیاز (۸ پیروزی و ۲ تساوی) کسب کرد.
رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا پنجشنبه و جمعه در قزاقستان برگزار شد و نوجوانان ایران در حالی که رقابت نزدیکی با تیم میزبان داشتند، به قهرمانی دست یافتند.
ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شد و ۳ هزار ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. تا پایان روز پنجشنبه سومین روز این بازی‌ها نمایندگان ایران موفق به کسب ۳۶ طلا، ۲۲ نقره و ۱۷ برنز و مجموع ۷۵ مدال شده‌اند. این مدال‌ها توسط ورزشکاران کشتی فرنگی، جودو، شنا، دوومیدانی، کاراته و تنیس روی میز به دست آمده است. همچنین سحر چغلوند، ملی‌پوش جودوی بانوان با کسب مدال طلا موفق شد اولین مدال طلای جهانی تاریخ جودو بانوان ایران در میادین بین‌المللی را به دست آورد. کاروان ۱۴۰ نفره ایران در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی‌ها حضور دارد. در احکامی تازه که طی جلسه جدید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در بجنورد صادر شد، هدایت ممبینی به جانشینی فریدون اصفهانیان به عنوان ریاست کمیته داوران فدراسیون و صادق درودگر به عنوان رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون منصوب شدند.
شش باشگاه لیگ برتری از رئیس فدراسیون فوتبال خواستار افزایش سهمیه در جذب بازیکن شده‌اند. آنها پرسپولیس، تراکتور، ماشین‌سازی، شاهین بوشهر، پارس جنوبی و شهر خودرو (پدیده) هستند. خواسته آنها، اضافه شدن 6 سهمیه به پرسنل هر یک از تیم‌ها است.
تمرین روز گذشته قرمزهای تهرانی پیش از ظهر در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد و گابریل کالدرون کوشید تنوع لازم را بر تمرینات اعمال دارد. مصلح، طاهرخانی، بیرانوند و رادوشوویچ هر یک به دلایلی جدا از سایرین تمرین کردند اما سایرین به اجرای تاکتیک‌های مورد نظر کالدرون پرداختند.  همچنین کمال سیف که به زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی تسلط دارد، به عنوان مترجم گابریل کالدرون  و محسن سیدی به عنوان مربی دروازه بان ها معرفی شدند.
سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن به پرسپولیسی‌ها هشدار داد مراقب روند جذب رضا شکاری، بازیکن سابق این باشگاه اصفهانی که در دو سال اخیر در لیگ روسیه فعال بوده است، باشند زیرا این هافبک تهاجمی به سبب شکایت ذوبی‌ها احتمالاً در ماه‌های آینده محروم و به کلی از حق حضور در مسابقات فصل آینده بی‌بهره خواهد شد.
سامان قدوس گفت بدیهی است که از عملکردش در نخستین فصل حضورش در امیان  فرانسه راضی نباشد زیرا توانایی‌های ذاتی وی بیش از این است. این هافبک تهاجمی سابق اوسترسوند سوئد افزود شواهد نشان می‌دهد که مارک ویلموتس مربی فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی ایران خواهد بود.
آرین روبن، مهاجم هلندی و پر دوام بایرن مونیخ که در آیندهوون، چلسی و رئال مادرید  هم بازی کرده است، در راستای شایعات ماه‌های اخیر، پنجشنبه گذشته در 36 سالگی رسماً اعلام بازنشستگی کرد.
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد تست دوپینگ مهدی سهرابی، کاپیتان تیم دوچرخه‌سواری ایران مثبت شده است. اتحادیه جهانی تاریخ گرفتن تست را اعلام نکرد اما این رکابزن فعلاً تعلیق می‌شود تا پرونده او بررسی و در نهایت در صورت تأیید نهایی، محرومیتش اعلام ‌شود.
محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات وزنه‌برداری از سوی هیچ مقام مسئولی در وزارت ورزش  اعلام نشده.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7099/15/515712/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها