اخبــار



رئیس جدید بسیج کار خود را آغاز کرد

مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح پنجشنبه برگزار شد. در این مراسم که سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضور داشتند، از خدمات و تلاش‌های سردار غلامحسین غیب‌پرور قدردانی شد و سردار غلامرضا سلیمانی به صورت رسمی کار خود را در سمت ریاست سازمان بسیج مستضعفین آغاز کرد. به گزارش  مهر، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب طرح اعتلای بسیج را در ابتدای سال ۹۵ ابلاغ فرمودند و در حکم خود برای سردار سلیمانی توجه به این موضوع را خواستار شدند، گفت: این طرح آغاز شده و باید کامل اجرایی شود و ایشان در این طرح دوری از روزمرگی را بسیار مهم می‌دانند. ما به میزانی که به فرامین فرماندهی معظم کل قوا عمل کنیم به موفقیت و پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد. در ادامه این مراسم سردار سلامی با بیان اینکه امروز ملت ایران در حال شکست یک امپراطوری مادی در سطح جهان است، گفت: بسیج در حال تغییر موازنه قدرت در سطح جهان است و شما می‌بینید ایران اسلامی توانسته سیاست‌های در هم تنیده و تارعنکبوت استکبار را به شکست بکشاند. وی همه مردم ایران را بسیجی دانست و گفت: دشمنان تلاش کرده‌اند جنگ را به قلب و ذهن مردم ما بکشاند و با فشار اقتصادی، تحریم و تهاجم فرهنگی مردم ما را به زانو درآورند اما مردم ما با رهبری هوشمند، الهی و اندیشمندی که نقشه‌های دشمنان را به خوبی می‌شناسد و از ظرفیت‌های مردم به خوبی با خبر است یک جبهه نفوذناپذیر را در مقابل استکبار جهانی به وجود آورده و شما شکست قدرت‌های بزرگ را به خوبی می‌بینید. در ادامه سردار غیب ‏پرور رئیس سابق سازمان بسیج با اشاره به اینکه در مدت مسئولیت خود در بسیج ریل عملکرد بسیج را برخدمت رسانی به مردم گذاشتیم،گفت: ما در راستای اجرایی شدن طرح اعتلای بسیج استفاده از ظرفیت جوانان را در دستور کار خود قرار دادیم و حدود ۴ هزار گروه جهادی تشکیل دادیم. سردار غلامرضا سلیمانی رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین نیز در حاشیه این مراسم  درباره همکاری بسیج با بخش‌های دولتی گفت: آمادگی کمک به دولت در همه بخش‌ها را داریم؛ بویژه در بخش‌های اجتماعی که مربوط به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می‌شود این آمادگی کامل وجود دارد.

وزارت اطلاعات خبر مربوط به مذاکره با امریکا را تکذیب کرد

 روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «اگر مقام معظم رهبری این اجازه را صادر کنند مذاکره میان ایران و امریکا انجام خواهد شد»، بشدت تکذیب و اعلام کرد: چنین مطلبی به هیچ وجه در سخنرانی شب گذشته وزیر اطلاعات در مسجد جامع قائمشهر بیان نشده است. به گزارش ایرنا، در این تکذیبیه آمده است: متأسفانه برخی رسانه‌ها با فهم نادرست از سخنرانی وزیر اطلاعات در مراسم یادواره شهید آیت‎الله قاسمی سوادکوهی از شهدای مازندرانی هفتم تیر و فرزند شهیدش حجت‌الاسلام محمدصادق قاسمی در مسجد جامع قائمشهر، با تقطیع و جابه‌جایی کلمات، آنچه را که به هیچ وجه در سخنرانی وزیر اطلاعات نبوده، به ایشان منتسب و منعکس کردند. بر همین اساس وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند این گونه موارد را که باعث تشویش اذهان عمومی و دستاویز تبلیغاتی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه می‌شود، از مراجع قانونی پیگیری کند.

ترکیه هم به صف میانجی‌ها می‌پیوندد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفته است که این کشور آماده میانجی‌گری میان ایالات متحده و ایران برای کاهش تنش‌ها میان دو کشور است. به گزارش تابناک به نقل از  آسوشیتدپرس، اردوغان گفته است که در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ در ژاپن، با نخست‌وزیر این کشور، شینزو آبه، پیرامون میانجی‌گری میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده صحبت کرده است. رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد که شینزو آبه از او سؤال پرسیده که آیا ژآپن و ترکیه می‌توانند در این زمینه با هم عمل کنند یا خیر و اردوغان گفته است که قصد دارد با مقام‌های ایران دیدار کند.

عربستان نفتکش ایران را پس نمی‌دهد

یک نفتکش ایرانی در بندر جده عربستان توسط این کشور متوقف شده و اجازه خروج و بازگشت به این نفتکش را نمی‌دهند. گفتنی است این نفتکش که در حال تردد در آب‌های آزاد بوده و دچار نقص فنی شده، به علت نزدیکی به بندر جده عربستان، مطابق قوانین بین‌المللی دریانوردی، تقاضای پهلوگیری در این بندر کرده تا کارهای تعمیراتی روی نفتکش انجام شود اما بعد از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نداده است. «منصور حقیقت‌پور»، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با  تسنیم در این خصوص گفت: اخبار رسیده حاکی از این است که عربستان برای انجام تعمیرات، هزینه بسیار گزافی را درخواست کرده که نیاز است برای حل مشکل پیش آمده، وزارت امور خارجه موضوع این نفتکش را پیگیری کند. همچنین «بیژن زنگنه» وزیر نفت درخصوص سرنوشت نفتکش ایرانی در بندر جده گفت: مقامات ایرانی از طریق شرکت ملی نفتکش دنبال این موضوع و بازگرداندن کشتی به ایران هستند، زیرا علاوه بر هزینه‌های مالی، حضور نیروهای ما در آنجا و احتمال فاجعه زیست‌محیطی نیز مطرح است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7099/2/515732/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها