شرط خزانه‌دار کل برای مولدسازی 50 هزار میلیارد تومان دارایی دولت




وزیر اقتصاد گفت: هدف از مولدسازی دارایی‌ها لزوماً مربوط به اموال صرف دولت نیست بلکه منظور مجموعه قوای حاکمیتی است.
به‌گزارش تسنیم، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی مولدسازی دارایی‌ گفت: برای تصمیم‌سازی باید صراحت لازم در راستای اثر بخشی وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه مولد‌سازی دارایی‌های دولت یک بحث جدید نیست، گفت در سال 94 با ابراز نارضایتی رهبر انقلاب از اجرای اقتصاد مقاومتی بررسی‌هایی در این خصوص در ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی انجام شد.  وی افزود: برخی می‌گویند ابتدا باید رشد اقتصادی صورت گیرد و بعد مالیات ستانی از بخش خصوصی انجام شود نکته درستی است اما توجه کنید فروش دارایی‌های راکد ارتباطی به رشد ندارد.  دژپسند گفت: هدف از مولدسازی دارایی‌ها لزوماً مربوط به اموال صرف دولت نیست، بلکه منظور مجموعه قوای حاکمیتی است.  وزیر اقتصاد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عملکرد زیرمجموعه‌های خود گفت: وظیفه مهم خزانه‌داری کل کشور نظارت مالی است تا از این طریق نیاز به منابع مالی به حداقل برسد. توجه کنید امسال تلاش کردیم بدون فشار به مؤدیان خوش حساب درآمد مالیاتی را افزایش دهیم. وی با بیان‌اینکه، به‌دنبال فروش اموال دولتی و واریز درآمد به خزانه نیستیم گفت: اتفاقاً می‌خواهیم دارایی‌های دولت را برای رشد اقتصادی اهرم کنیم. دژپسند گفت: برخی می‌گویند وقتی برای آپارتمان 150 متری مشتری وجود ندارد چه طور املاک چند هزار متری قرار است به فروش برسد در جواب باید گفت در این راستا یا افراز املاک انجام می‌شود یا املاک برای پروژه‌های تولیدی استفاده می‌شوند. وزیر اقتصاد با بیان اینکه، در این راستا باید نظام انگیزشی نیز ایجاد شود گفت: همین الان 3هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دولتی در بورس عرضه شده و تا آخر سال نیز این فرآیند ادامه خواهد داشت.
شکست برنامه مولدسازی دارایی‌های دولت با تداوم سازوکار موجود
خزانه دار کل کشور گفت: با سازوکار موجود مولدسازی ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت در سال آینده محقق نمی‌شود. تا زمانی که برای دارایی‌های دولت هزاران نفر به غیر از خود دولت تصمیم‌گیری می‌کنند نمی‌توان روی مولدسازی دارایی حساب کرد. اگر اختیارات مناسب به وزارت اقتصاد ارائه نشود این درآمد محقق نمی‌شود.
رحمت‌الله اکرمی در نشست هم‌اندیشی در خصوص مولد‌سازی دارایی‌های دولت گفت: به‌دنبال آن نیستیم که اموال خوب دولت را نگهداری و اموال غیر مرغوب را به فروش برسانیم. وی افزود: حتماً بایستی از تجربیات خوب و بد خصوصی‌سازی استفاده کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/8/535524/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها