پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره موسیقی فجر

نمایش همدلی هنرمندان با مردم




سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد. این جشنواره که از روز 24 بهمن ماه آغاز می‌شود، در حال حاضر جدول برنامه‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و هنرمندانی که در این جشنواره روی صحنه می‌روند، مشخص شده‌اند. در پیامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره فرستاده است، روی جنبه همدلی و همراهی جشنواره تأکید شده است.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این ترتیب آغاز می‌شود: «موسیقی جریان جاری در فرهنگ و هنر است و در سرزمین ما از گذشته تا امروز، در پیوند با زندگی و ذائقه فردی و اجتماعی، حرکت کرده است. آثار و رویدادهای حوزه موسیقی، فرصت و امکانی است تا استعداد، خلاقیت و دستاوردهای موسیقایی در کنار ضرورت‌ها و نیازها دیده شود. جشنواره موسیقی فجر، هم‌نشینی گونه‌های متنوع موسیقی سرزمین ایران با حضور استادان موسیقی و جوانان توانا و خلاق است و هموطنان و علاقه‌مندان این هنر بر اساس تجربه‌های زیستی خود از آن دریافت و سهمی دارند.»
صالحی در ادامه پیامش به ویژگی‌های جشنواره سی و پنجم موسیقی فجر اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «با نگاه جامع به گرایش‌ها و گونه‌های فعال موسیقی منتخبی از داشته‌های فراوان موسیقی کشور را فراهم می‌آورد که در تعامل و گفت‌و‌گو با جامعه بالنده و پایدار است. بخش قابل توجهی از موسیقی ما باکلام، شعر و ترانه همراه است و انتخاب شعر و ترانه‌ها با توجه به اصول حرفه‌ای ترانه‌سرایی، زبان فارسی و مضامین می‌تواند تأمل و دقت بیشتری را به عنصر شعر و ترانه در جریان موسیقی کشور معطوف کند. موسیقی و هنر همواره به مسائل و مصایب اجتماعی و انسانی توجه داشته و دارد. از این‌رو نگاه ویژه جشنواره موسیقی فجر به استان عزیز و سیلزده سیستان و بلوچستان و نیز گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان جان باخته در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری نمونه‌ای از این دغدغه و همدلی هنرمندان با مردم است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان نیز علاوه بر قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره، با دیده احترام به مشارکت همدلانه هنرمندان موسیقی با جشنواره نگاه انداخته و روزهای درخشان‌تری برای فرهنگ و هنر آرزو کرده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/19/535582/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها