اخبـــار




معاون اول رئیس جمهوری:
بهبود وضعیت معیشتی مردم مهم‌ترین وظیفه دولت است

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه برای اداره کشور و حفظ منافع ملی باید از جان و آبرو مایه گذاشت، بر ضرورت تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم بخصوص اقشار ضعیف جامعه تأکید کرد و آن را مهم‌ترین وظیفه دولت در شرایط کنونی دانست.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار گذشته با اشاره به شرایط سخت بودجه و کاهش درآمدهای دولت، از اهتمام ویژه دولت برای تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی خبر داد و گفت: قدرت خرید مردم دوبار در دهه ۹۰ یکی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و دیگری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به‌دلیل شوک تورمی با کاهش جدی مواجه شد و امروز یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف دولت رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.
جهانگیری با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و چالش‏ های فراوانی پیش روی اداره کشور است، افزود: با وجود آنکه مهم‌ترین منبع درآمدی دولت یعنی منابع حاصل از فروش نفت به میزان چشمگیری کاهش یافته است اما به پشتوانه صادرات غیرنفتی و فعالیت بخش خصوصی، اقتصاد کشور روی پای خود ایستاده و از ثبات نسبی قابل قبولی برخوردار است و شاهد مثبت شدن شاخص رشد در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و صنعت هستیم. معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به بدعهدی‌های امریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام گفت: با وجود آنکه در طی سالیان گذشته هیچ گونه مذاکره‌ای حتی در سطح کارشناسی با امریکا وجود نداشت، اما در این دوره با مجوز رهبر معظم انقلاب مذاکرات هسته‌ای با این کشور انجام شد اما رئیس جمهوری جدید این کشور در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی تمام مذاکرات و توافق‌های را زیرپا گذاشت و از برجام خارج شد. جهانگیری تأکید کرد: رئیس جمهوری فعلی امریکا فردی غیرقابل پیش‌بینی است که به‌هیچ توافق و عهدی پایبند نیست و بنابراین ما هیچ راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های امریکا نداریم.

توضیح سخنگوی قوه قضائیه درباره کلاهبرداری از نامزدهای انتخابات:
متهمان ارتباطی با شورای نگهبان ندارند

سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی درباره بازداشت پنج نفر در ارتباط با کلاهبرداری از نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی داد و گفت: این افراد هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و مرجع بررسی صلاحیت‌ها ندارند. به‌گزارش شفقنا، غلامحسین اسماعیلی صبح دیروز در گفت‌وگو با رادیو تهران در پاسخ به سؤالی درباره پرونده «روح‌الله زم» اظهار کرد: طی روزهای آینده دادگاه رسیدگی به این پرونده در چارچوب مقررات برگزار می‌شود. وی افزود: در این پرونده غیر از متهم اصلی، پنج نفر دیگر بازداشت هستند و افرادی هم احضار شدند که پرونده آنها در دست بررسی است. از طیف‌های مختلف در این پرونده اسامی مطرح است و تا زمانی که رسیدگی نشود، نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگری درباره بازداشت پنج نفر در ارتباط با کلاهبرداری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای احراز صلاحیت آنها گفت: این افراد کلاهبردار هستند و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند و متهمان این پرونده مانند بسیاری از کلاهبرداری‌ها و ادعاهای دروغین دیگر موجب سلب اعتماد مردم شده‌اند. طبق اظهارات افراد بازداشتی، آنها ارتباطی با شورای نگهبان ندارند و بزودی به پرونده رسیدگی و متهمان معرفی می‌شوند. سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: موضوع این پرونده کلاهبرداری است نه رشوه و بین اتهام کلاهبرداری و رشوه تفاوت وجود دارد؛ در اتهام رشوه مأمور دولت برای ارائه خدمات وجهی را دریافت می‌کند که در این پرونده از بخش‌های حاکمیتی هیچ فردی حضور ندارد. طبق اطلاعات موجود، تعداد زیادی از افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند به شورای نگهبان مراجعه و مدارک خود را ارائه کردند و طی روزهای آینده شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7275/3/535616/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها