اخبــــار




ممنوعیت تشکیل کلاس های پیش دبستانی در مراکز غیرآموزشی

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تنها مرکز صدور مجوز برای کلاس‌های پیش دبستانی است بنابراین تشکیل این کلاس‌ها در مراکز غیرآموزشی تخلف محسوب می‌شود. رضوان حکیم‌زاده از ممنوعیت تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی در مساجد، سرا‌های محله و فرهنگسرا‌ها خبر داد و از خانواده‌ها خواست از ثبت‌نام در مراکز پیش دبستانی غیرمجاز خودداری کنند و سپس مجوزدار بودن مرکز را از آموزش و پرورش استعلام کنند. وی به فعالیت غیرقانونی برخی مدارس به‌عنوان مدرسه دانش‌آموزان کار اشاره کرد و افزود: فعالیت این مدارس نیز باید با مجوز آموزش و پرورش باشد و صدور مجوز از هر سازمان دیگر ممنوع است. حکیم‌زاده با اشاره به اینکه امسال پیک نوروزی برای دانش‌آموزان نداریم، تأکید کرد: فروش هر نوع جزوه و نمونه سؤال به دانش‌آموزان به‌عنوان مشق عید ممنوع است و با مدیران متخلف چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی برخورد خواهد شد.

حج را قسطی بروید

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ثبت‌نام حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: هزینه این سفر در دو قسط دریافت خواهد شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا رشیدیان، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هزینه قطعی حج آینده بزودی اعلام خواهد شد، از دریافت این هزینه در دو قسط خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری جلسات مختلف کارشناسی مباحث حج را پیگیری کرده‌ایم و طبق اعلام قبلی، نام‌نویسی حج ۹۹ از نهم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

وجود ۵/۵ میلیون خانوار تک نفره در ایران

رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵/۵ میلیون خانوار تک نفره در ایران زندگی می‌کنند. به گزارش ایسنا، دکتر معصومه توکلی در برنامه‌ای رادیویی با موضوع بررسی افزایش خانواده‌های تک نفره با اشاره به اینکه وجود خانوارهای تک نفره یک واقعیت اجتماعی است، گفت: در حال حاضر شاهد وجود خانوارهای تک نفره هستیم. وی با اشاره به اینکه خانوارهای تک نفره در نتیجه برنامه‌ریزی‌های نادرست به وجود آمده‌اند، اظهار کرد: افرادی که به شکل انفرادی زندگی می‌کنند یک خانوار تک نفره به شمار می‌آیند و الصاق لفظ خانواده به این افراد صحیح نیست. رئیس گروه توانمند‌سازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در بسیاری از مواقع یک زن یا مرد در اثر مرگ یا متارکه شریک زندگی خود را از دست می‌دهد و از شکل خانواده به خانوار تک نفره تبدیل می‌شود. وی افزود: دانشجویانی که به تنهایی در محل تحصیل خود زندگی می‌کنند، یک خانوار تک نفره هستند، اما پس از برگشت به جمع خانواده و شهر مبدأ عضو خانواده به شمار می‌آیند. توکلی تصریح کرد: عدم پیشگیری از وقوع حوادث مختلف و ناکارآمد بودن سیستم امداد تا موضوعاتی مانند طلاق و فوت و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری خانوارهای تک نفره محسوب می‌شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/5/536497/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها