خبر خوان



راه‌اندازی فروش استقراضی در بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی فروش استقراضی در چهارم اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که این سازمان آمادگی دارد اوراقی منتشر کند که به تضمین بانکی نیاز نداشته باشد و مبتنی بر سهام باشد.
شاپور محمدی در نخستین همایش مالی ایران در مورد حجم اوراق منتشره در بازار سرمایه گفت: حجم این اوراق در سال ۹۴ معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان بود که امروز به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در واقع حجم اوراق منتشره در بازار سرمایه ۱۰ برابر شده است این در حالی است که هیچ متغییر اقتصادی ۱۰ برابر نشده است.
محمدی ادامه داد: این آمار نشان دهنده عزم و اراده در بازار سرمایه برای توسعه و تنوع بخشی ابزارهای مالی است، البته اگر این میزان را با تسهیلات بانکی مقایسه کنیم هنوز کم است اما نسبت به چهار سال گذشته خود رشد چشمگیری داشته است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر شده است که برای اقتصاد ما عدد کمی نیست.
وی با بیان اینکه صندوق‌های بازارگردانی معاف مالیاتی هستند، گفت: البته بازار سرمایه ایران تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است. حجم معاملات چهار بورس ایران تا دیروز ۸۴۹ هزار میلیارد تومان بود و ۶۲۳ شرکت در بورس و فرابورس حضور دارند./ایسنا

تأمین100 هزار تن کالا برای شب عید

دبیرکارگروه تنظیم بازار بیان داشت: برای تنظیم بازار شب عید بیش از 100 هزار تن کالا از جمله شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ به بازرگانی استان‌ها تحویل شده است و در شبکه‌های مورد اطمینان توزیع شده است.
عباس قبادی گفت: قیمت این اقلام مصوب شده و از ابزارهای نظارتی بهره می‌گیریم تا با گرانفروشی و تخلفات برخورد شود.
وی افزود: 4 هزار فروشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از این هفته کار خود را آغاز می‌کنند.
دبیر کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: در زمینه تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و بیش از 130 درصد مصرف ایام عید و ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.
دبیرکارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: در سراسر کشور 199 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال برگزار خواهد شد که در کنار آن حراج‌های فوق‌العاده هم برگزار خواهد شد.
قبادی اظهار داشت: توزیع کالاهای اساسی در میادین میوه و تره‌بار در ایام پایانی سال انجام خواهد شد و برای کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان هم تدارک لازم دیده شده است. /فارس

ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم

دستورالعمل خرید تضمینی گندم برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی ۳۱ استان ابلاغ شد.
یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل اجرایی خرید تضمینی گندم داخلی در سال 1399 را جهت اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی 31 استان ابلاغ کرد. نرخ خرید تضمینی گندم در سال‌جاری  2200 تومان اعلام شده است. /تسنیم


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/9/536507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها