مشهورترین شبکه رمز ارز هک شد



هکرها با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری به شبکه رمز ارز «آی‌او‌تی‌ای» نفوذ کرده و به کل کیف پول‌های دیجیتال موجود در آن دستبرد زدند. به‌گزارش مهر، بنیاد IOTA که یک سازمان غیرانتفاعی اداره‌کننده شبکه رمز ارزی به همین نام است، از تعطیلی کل شبکه یادشده در هفته جاری خبر داده است.
نقص امنیتی در اپلیکیشن کیف پول دیجیتال IOTA به هکرها امکان داد به درون آن نفوذ کنند و رمز ارز‌های کاربران را سرقت کنند. حمله یادشده در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۰ رخ داده، ولی هنوز سرنخی از فرد یا افراد عامل آن به دست نیامده است.
IOTA ضمن تأیید این موضوع در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر از آغاز تحقیقات رسمی در این زمینه خبر داده و از کاربران خواسته فعلاً به هیچ وجه از اپلیکیشن یادشده موسوم به «ترینیتی والت» استفاده نکنند. این بنیاد مدعی است تنها ۲۵دقیقه بعد از دریافت گزارش‌هایی در مورد سرقت رمز ارز‌های کاربران، وارد عمل شده و کیف پول‌های آنها را مسدود کرده است. این امر باعث شده هکرها قادر به خرابکاری‌های بیشتر نباشند. ارزش کل رمز ارز‌های کاربران IOTA بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار است و مشخص نیست هکرها چه مقدار از آنها را سرقت کرده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/21/536520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها