آخر این هفته سفر نکنید


پریسا عظیمی
خبرنگار
سازمان هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از رانندگانی که فردا (پنجشنبه) قصد سفر به شرق لرستان، ارتفاعات البرز، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان را دارند؛ خواست که در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های این مناطق خودداری کنند و در صورت ضرورت نیز با تجهیزات کامل راهی شوند.
«امین حسین نقشینه»، کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد: در مناطق یاد شده، جاده‌ها کوهستانی است و بارش‌ها به‌صورت برف و وزش باد شدید همراه با کولاک خواهد بود، براین اساس رانندگان در صورت ضروری بودن سفر حتماً تجهیزات لازم و کامل به همراه داشته باشند.
وی افزود: این سامانه بارشی که از شب گذشته (سه‌شنبه شب) ازجنوب غرب وارد کشور شده ابتدا دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب را به‌صورت بارش‌های پراکنده دربرمی گیرد. گسترش این سامانه بارشی را امروز (چهارشنبه)، علاوه بر جنوب غرب و غرب کشور در دامنه‌های زاگرس شمالی نیز شاهد خواهیم بود. در برخی از مناطق جنوب غرب هم بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید است که در نواحی مرزی غرب نیز احتمال گرد و خاک وجود دارد. همچنین در این مدت برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، البرز، قزوین و تهران بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه با اشاره به اینکه فردا (پنجشنبه) گستره فعالیت این سامانه بارشی به نیمه غربی دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق می‌رسد، ادامه داد: از بعدازظهر فردا (پنجشنبه) تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق شاهد وزش باد شدید همراه با گرد وخاک خواهیم بود. شدت بارندگی فردا(پنجشنبه) در شرق لرستان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به شکل برف و باران است و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید اتفاق خواهد افتاد. این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور خبر داد و گفت: این سامانه روز جمعه تضعیف می‌شود و بارش‌ها محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد شد. از شنبه هفته آینده هم برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. از بعدازظهرهمین روز(شنبه) سامانه بارشی دیگری غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نقشینه درباره وضعیت هوای تهران هم اظهار داشت: دمای هوای تهران روز پنجشنبه 5درجه کاهش می‌یابد و از امروز (چهارشنبه) تا صبح جمعه هم در بعضی ساعات بخصوص بعدازظهر شاهد بارش باران هستیم. در این مدت برای مناطق شمال استان نیز برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/19/536541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها