دیگه چه خبر


واشنگتن مانع مذاکره ریاض با تهران

 خبر اول اینکه، روزنامه لبنانی البناء به نقل از برخی منابع فرانسوی اعلام کرد که سعودی‌ها خواستار گفت‌وگو با ایران بودند اما امریکایی‌ها با این مسأله مخالفت کردند. به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: برخی منابع فرانسوی به نقل از مسئولان سعودی اعلام کردند که بعد از حمله به آرامکو، عربستان تمایل داشت با ایران مذاکره کند اما امریکا با این مسأله مخالفت کرد و مانع انجام این کار شد. این مسئولان سعودی افزودند: امریکایی‌ها به عربستانی‌ها گفته‌اند که بعد از آغاز تظاهرات و ناآرامی‌ها در عراق، لبنان و ایران اوضاع بهتر خواهد شد و نظام ایران اکنون در وضعیت سختی قرار دارد، بنابراین نباید مذاکره کرد. یک مسئول سعودی تأکید کرده: ریاض معتقد است که مذاکره فراگیر میان ایران و عربستان امکانپذیر است؛ مذاکره‌ای که پرونده‌های مختلف در منطقه از جمله مسأله یمن و لبنان را نیز شامل شود. ریاض آماده است تا اجازه دهد ایران بر لبنان سیطره یابد اما در مقابل از یمن دست بکشد و حوثی‌ها را قانع کند که  به مذاکره بیایند و در حکومت مشارکت داشته باشند نه اینکه به طور کامل تحت سلطه آنها باشد.

بهاره هدایت آزاد شد

 خبر دیگر اینکه، بهاره هدایت با تودیع توأمان وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این فعال دانشجویی که چندی پیش بازداشت شده بود، عصر دیروز با تودیع وثیقه آزاد شد. پیش از این گفته می‌شد بهاره هدایت و تعدادی از فعالان سیاسی در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی بازداشت شده‌اند که این مسأله توسط غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه قویاً تکذیب شد.

ژاپن «خطر سفر به ایران» را برداشت

 دست آخر اینکه،  وزارت خارجه ژاپن هشدار «خطر سفر به ایران» را حذف و نقشه امنیتی ایران را از حالت اخطارآمیز خارج کرد. به گزارش ایسنا، ژاپن پس از پاسخ نظامی ایران به امریکا و سرنگونی هواپیمای اوکراینی، شهروندانش را از سفر به ایران منع و به اتباعش که در ایران حضور داشتند، توصیه کرده بود سفر به ایران را متوقف کنند و در اسرع وقت به کشور برگردند. روز دوشنبه هم سفیر اتریش در ایران از کاهش ریسک سفر به ایران برای اتباع کشورش خبر داد. اشتفان شولتز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اتریش پس‌از ارزیابی‌ مجدد و اساسی شرایط امنیتی، تذکرهای سفر به ایران را کاهش داده و هشدارهای عمومی برای اجتناب از سفرهای کم اهمیت به ایران را لغو کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/3/536557/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها