اخبار


رئیس ستاد انتخابات کشور:
نتیجه انتخابات تا یکشنبه اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:  انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و شعبی که نیاز به تمدید دارند، به وزارت کشور اعلام و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه امکان تمدید وجود دارد و پس از آن رأی‌گیری تمام می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در مورد پیش‌بینی حضور مردم در انتخابات افزود: برآورد ما ۵۰ درصد حضور است، اما امیدواریم این عدد بیشتر شود و به میانگین 10 دوره گذشته یعنی ۶۰ درصد نزدیک شود. عرف با اشاره به اینکه در این دوره ترکیبی از انتخابات الکترونی و دستی برگزار می‌شود، گفت به شکل استاندارد بخصوص در جاهایی که تشابه اسمی وجود دارد، کد انتخاباتی و اسم فرد نوشته شود، اما عموماً مردم نمی‌نویسند. اگر تنها به نوشتن اسامی بسنده شود، در صورت تشابه اسمی آرا تقسیم می‌شود. رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد روند تحویل صندوق‌های اخذ رأی به شعب تصریح کرد: چهارشنبه (امروز) در فرمانداری‌ها با حضور فرماندار و ناظرین آخرین چک صورت می گیرد و صندوق‌ها پلمب می‌شود و روز جمعه دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رأی در حضور نماینده فرماندار، ناظرین و مسئولین شعب باز خواهد شد. وی درباره شمارش آرا هم توضیح داد: از ۲۰۸ حوزه انتخابیه، ۵ حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت نتیجه مشخص می‌شود، اما از ۲۰۳ حوزه انتخابیه ملی، ۱۷۴ حوزه تک نماینده هستند که آنها هم به مجرد اتمام رأی‌گیری شمارش آرا می‌شود. می‌ماند تهران و چند حوزه کلانشهر که احتمالاً تا یکشنبه اعلام خواهد شد. اگر در فرمانداری تهران و کلانشهرها شمارش آرا و تجمیع رأی‌ها طول بکشد، احتمال تعطیلی برخی مدارس وجود دارد. عرف در مورد تعداد شعبات رأی هم اظهار داشت: 54 هزار و 611 شعبه اخذ رأی داریم که از این تعداد، 40 هزار و 210 شعبه ثابت و 14 هزار و 401 شعبه سیار است و برای مناطق صعب‌العبور تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم. وی اظهار داشت: این دوره به دلیل دیر اعلام شدن قانون شفافیت انتخابات نتوانستیم برای هزینه‌های تبلیغات سقف تعیین کنیم.

دیدار سفیر ایران با ملکه دانمارک

افسانه نادی پور، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ روز دوشنبه در اولین روز کاری خود پس از ورود به دانمارک با «مارگرت دوم»، ملکه این کشور دیدار و استوارنامه را تقدیم وی کرد.  به گزارش ایرنا، نادی‌پور در دیدار با ملکه دانمارک اولویت برنامه کاری خود را توسعه روابط سیاسی میان دو کشور، تسهیل امور مربوط به هموطنان ایرانی مقیم این کشور، توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای با دانمارک اعلام کرد. نادی‌پور دارای بیش از ۲۵ سال سابقه در وزارت امور خارجه است و عمده فعالیت‌های وی در بخش بین‌الملل این وزارتخانه بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/3/536558/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها