با نبردن پرسپولیس و شکست سپاهان، ناکامی در آسیا ادامه داشت

یک تساوی و دیگر هیچ




گروه ورزش / هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دیروز با برگزاری دیدارهایی به پایان رسید. در بازی‌های گروه C الشارجه امارات و پرسپولیس از ساعت ۱۹:۰۵ در ورزشگاه اختصاصی این تیم در شهر شارجه که به نام همین تیم است، به مصاف هم رفتند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی که برای بازی الاهلی عربستان و استقلال به کویت رفته بود، راهی امارات شد تا بازی پرسپولیس را هم از نزدیک تماشا کند. این بازی در حالی آغاز شد که سرخپوشان پایتخت از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و سعی در طراحی حملاتی داشتند تا دروازه میزبان خود را باز کنند. دقیقه ۹ پرسپولیسی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ضربه زیبای مهدی ترابی را عادل الحسنی دروازه‌بان ملی پوش حریف برگرداند اما یک دقیقه پس از این صحنه، ترابی از سمت چپ صاحب توپ شد و با یک پاس در عمق زیبا، فرصت بسیار خوبی برای علی علیپور ایجاد کرد و این بازیکن هم با یک ضربه زیبا دروازه الشارجه را باز کرد تا قرمزها در دقیقه 10 از حریف خود پیش بیفتند. دقیقه ۱۳ سفیدپوشان شارجه این فرصت را داشتند تا گل تساوی را به ثمر برساند اما شوت کایو به سید جلال حسینی برخورد کرد و برگشت خورد. در ادامه و دقیقه ۲۵ روی حرکت خوب کایو، محمد خلفان در شش قدمی دروازه پرسپولیس به توپ رسید و گل تساوی را برای شارجه به ثمر رساند. پرسپولیسی‌ها روی این گل معتقد به آفساید بودند ولی نوید مظفری کارشناس داوری معتقد است که گل الشارجه صحیح بوده است. با این حال و یک دقیقه پس از گل الشارجه، باز هم روی حرکت خوب ترابی و پاس او برای علیپور، مهاجم پرسپولیس توانست گل دوم خودش و پرسپولیس را به ثبت برساند. دقیقه ۳۴ ریان مندس با نفوذ به درون محوطه جریمه پرسپولیس فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه به دست آورد اما ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت اما در حالی که نیمه اول رو به پایان بود مندس در دقیقه 1+45 با یک شوت در داخل محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را بازی کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.
پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و یحیی گل محمدی که به نظر می‌رسید از بازی کاپیتان تیم خود راضی نبوده، سید جلال را بیرون کشید و محمد حسین کنعانی زادگان را جایگزین او کرد تا قلب خط دفاعی تیمش مستحکم‌تر به کار خود ادامه دهد. نیمه دوم بیشتر در میانه میدان دنبال شد و در این شرایط، یحیی که به دنبال گل برتری بود، اوساگونا را دقیقه 70 بیرون کشید و آنتونی استوکس را وارد زمین کرد تا با حضور این مهاجم ایرلندی، خط حمله تیمش تقویت شود. ضمن اینکه دقیقه 75 بشار رسن جایگزین وحید امیری شد تا با پاس‌های خود قرمزها را راه بیندازد. دقیقه 80حرکت زیبای مهدی شیری و سانتر او به علیپور رسید اما ضربه سر آرام مهاجم سرخ‌ها را دروازه‌بان الشارجه گرفت. در ادامه اتفاقی رخ نداد تا این بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد. در دیگر بازی این گروه التعاون عربستان 2-0 الدحیل را شکست داد.
شکست تلخ سپاهان مقابل السد
در بازی‌های گروه D که با شکست 2-1 العین امارات در خانه‌اش مقابل النصر عربستان آغاز شد، السد قطر و سپاهان هم از ساعت ۱۹:۰۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه مقابل هم قرار گرفتند. تیم تحت هدایت ژاوی که بازی را هجومی‌تر از نماینده ایران شروع کرده بود، در همان دقیقه یک می‌توانست دروازه سپاهان را باز کند که پیام نیازمند بخوبی موقعیت تک به تک را از اکرم عفیف گرفت. بعد از این حمله نیز بازیکنان السد توپ و میدان را در اختیار داشتند و شاگردان قلعه‌نویی نیز دل به ضدحملات دوخته بودند. دقیقه ۴۱ نخستین حمله جدی سپاهان روی نفوذ سید محمدرضا حسینی با پاس زیبای او به داخل محوطه جریمه به محمد محبی همراه شد که او فرصت تک به تک را به بیرون زد. همچنین نیازمند در دقیقه ۴۵ با یک واکنش استثنایی مانع از گلزنی بونجاح شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.
السد که به دنبال گل برتری بود، نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و دقیقه 51 پاس عالی بونجاح در عرض محوطه جریمه، عفیف را صاحب موقعیتی استثنایی کرد و این بازیکن هم دروازه سپاهان را باز کرد. امیر قلعه نویی که به دنبال گل تساوی تیمش بود، دقیقه 58 سجاد شهباززاده را جایگزین سروش رفیعی کرد. سپاهانی‌ها در ادامه به سمت دروازه السد حمله کردند که دقیقه 60 شوت مهدی کیانی روی یک برگشت از محوطه جریمه السد با واکنش الشیب دفع شد و در برگشت بود که تلاش علی قربانی برای زدن توپ با مصدومیت بازیکن السد همراه شد. دقیقه 66 هم ارسال کیانی را بغداد بونجاح با ضربه آکروباتیک از محوطه جریمه دور کرد. با این حال، این السد بود که دقیقه 73 به گل دوم رسید و پاس در عرض بونجاح به محوطه جریمه که در موقعیتی کاملاً مشکوک به آفساید به حسن الهیدوس رسید تا تیم ژاوی به گل دوم برسد. دقیقه 78 بازیکنان السد حرکت هجومی‌شان را با استارت انفجاری عفیف که تکل بلند شایان مصلح را پشت سر گذاشت، شروع کردند و پاس این بازیکن روی تیر دوم به حسن الهیدوس رسید تا این بازیکن گل دوم خود و گل سوم تیمش را ثبت کند و این بازی 3-0 به پایان برسد تا شکستی تلخ در کارنامه سپاهان به ثبت برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/22/536563/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها