اخبـــار




درخشش وزنه برداری در قهرمانی آسیا

پنجمین روز رقابت های وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا روز گذشته در ازبکستان برگزار شد. در دسته 96 کیلوگرم رده سنی جوانان، افشین طاهری در یکضرب صاحب مدال طلا شد و در دو ضرب نقره گرفت. طاهری در مجموع نایب قهرمان شد. در دسته 102 کیلوگرم رده نوجوانان، حسن عمادی در یک ضرب، دوضرب و مجموع به 3 مدال نقره دست یافت. در رده جوانان 102 کیلوگرم نیز ابوالفضل خاکپور در یک‌ضرب نقره‌ای شد، در دوضرب برنز گرفت و در مجموع نیز نقره را از آن خود کرد.‌ در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم نوجوانان علیرضا اسفندیاری در یک ضرب، دوضرب و مجموع ۳ طلا گرفت و امیررضا محمدنیا نیز به ۳ مدال نقره دست یافت.

پاداش 50 میلیونی برای ژیمناست‌های المپیکی

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص حضور ژیمناستیک ایران در جام جهانی ملبورن اظهارداشت:«حضور مداوم ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران در سطح اول ژیمناستیک دنیا یک ضرورت است و به همین خاطر تلاش کردیم در دو سال و نیم اخیر تحت هر شرایطی این کار انجام شود. به هر کدام از ملی‌پوشان که بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند، مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان پاداش اهدا خواهیم کرد. امیدوارم این اتفاق تاریخی رخ دهد تا شاهد درخشش ژیمناست‌های کشورمان در میدان معتبری همچون المپیک باشیم.»

نکونام: انتخاب اسکوچیچ کار فدراسیون نبود

جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و سرمربی فعلی فولاد مدعی شد در روند انتخاب اخیر دراگان اسکوچیچ به سمت سرمربی تیم ملی، فدراسیون تصمیم گیرنده اصلی نبوده و اگر الان قبول مسئولیت می‌کند، با این هدف است که فشار از «بالا» برداشته شود. وی با ضعیف خواندن عراق و بحرین، همگروهی‌های ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 تصریح کرد که با رفتن کارلوس کی‌روش، فوتبال ایران از قدرت گذشته‌اش فاصله گرفته و ویلموتس انتخاب مناسبی برای جانشینی او نبود و اینک نیز به نظر می‌رسد با انتخاب اسکوچیچ، به مربیان ایرانی بی‌احترامی شده است.

آقای خاص مقابل نسخه تازه خود

دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا که از دیشب با انجام دو بازی آغاز شد، امشب با برگزاری دو دیدار دیگر ادامه می‌یابد که در یکی از آنها، تاتنهام با هدایت ژوزه مورینیو معروف از لایپزیش، پدیده سال‌های اخیر بوندس‌لیگا پذیرایی خواهد کرد. موقعی که «آقای خاص» در سال‌های 2003 و 2004 «پورتو»ی فراموش شده را ابتدا قهرمان جام یوفا (لیگ اروپای فعلی) و سپس لیگ قهرمانان اروپا کرد، بیشتر از 40 سال سن نداشت اما جولین ناگلزمان، سرمربی فعلی لایپزیش با 33 سال سن روی دست مورینیو بلند شده و با اینکه افتخارات و جام‌های او یک بیستم مرد پرتغالی نیز نیست اما تقابل او به عنوان یک مورینیوی جوان و تازه با ورسیون اصلی مورینیو تبدیل به جذابیت اصلی دیدار امشب شده است. در حالی که مورینیو، تاتنهام را به رتبه پنجم لیگ انگلیس ارتقا بخشیده تا صاحب شانس شرکت در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا شود، ناگلزمان از این هم فراتر رفته است و یک لایپزیش کم ستاره و ظاهراً معمولی را تا رتبه دوم جدول بوندس‌لیگا بالا کشیده است و حتی تا دو هفته پیش در صدر جدول نیز قرار داده بود. دیگر مسابقه امشب لیگ قهرمانان هم یک پدیده را دربر دارد که همانا آتالانتا، تیم شگفتی‌ساز دو سه سال اخیر «سری A» ایتالیا است که در زمینش با والنسیا، نایب قهرمان سال‌های 2000 و 2001 اروپا مصاف می‌کند. آتالانتا اینک در رده چهارم لیگ ایتالیا جای دارد و والنسیا در لالیگا هفتم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7283/22/536566/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها