اخبــــار



دستور جهرمی برای پیگیری فوری مزاحمت‌های پیامکی انتخاباتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور دستور به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به پیگیری شکایات مردم نسبت به دریافت پیامک‌های مزاحم انتخاباتی و عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌ها توسط ستاد انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام شود.
به‌گزارش «ایران»، در متن نامه دستور محمدجواد آذری جهرمی خطاب به رئیس رگولاتوری آمده است: ارسال پیامک‌های انبوه و عضو کردن ناخواسته مردم در گروه‌ها و کانال‌های پیام‌رسان موجب رنجش و آزار برخی از مردم شده است. مسائلی همچون عدم رعایت مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قوانین انتخاباتی، اجرای دستورالعمل‌های شورای محترم نگهبان و ستاد انتخابات کشور و رعایت حریم خصوصی و نیز موضوع نحوه دریافت شماره تلفن‌های مردم باید مورد بررسی قرار گیرد. از شما می‌خواهم سریعاً نسبت به پیگیری شکایات مردم، برخورد با متخلفین این حوزه مطابق مقررات و اعلام آنها به دستگاه‌های قضایی و دیگر نهادهای نظارتی اقدام و گزارش آن به‌طور مستمر برای اینجانب ارسال شود. تمامی هدف باید برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در آرامش کامل و ایجاد فضای عادلانه و کمک به شورای محترم نگهبان و دیگر مسئولان برگزارکننده انتخابات با تمامی قوا باشد. گفتنی است وزیر ارتباطات روز گذشته نیز با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر از مردم خواست در صورت دریافت پیامک‌های مزاحم انتخاباتی و عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌ها توسط ستاد انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شکایت خود را در ۱۹۵ ثبت کنند.

اختصاص کد پستی فضای اشتراکی به شرکت‌های استارتاپی

معاون وزیر ارتباطات در مراسم مبادله تفاهمنامه در خصوص تخصیص کد پستی فضای اشتراکی گفت: اختصاص کد پستی به شرکت‌های استارتاپی مستقر در فضاهای اشتراکی و مراکز رشد و شتاب‌دهنده آغازگر استحکام زنجیره خلق ارزش و فعالیت اقتصادی این اکوسیستم است. به گزارش «ایران»، تفاهمنامه همکاری بین امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حسین نعمتی معاون وزیر و رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تخصیص کد پستی 10 رقمی به شرکت‌های استارتاپی مستقر در فضاهای اشتراکی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده امضا و مبادله شد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: این تفاهمنامه در راستای اجرایی نمودن ماده 10 آیین‌نامه نوآفرین در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات امضا شد. وی تخصیص کد پستی فضای اشتراکی را یکی از موضوعات بسیار تأثیرگذار در توسعه کسب‌وکارهای نوپا دانست و تصریح کرد: تحولات بسیاری در نظام جدید کسب‌وکار در کشور رخ‌داده است و تعداد زیادی از شرکت‌های نوپا در یک مکان فیزیکی مشترک مستقر می‌شوند و فقدان کد پستی منحصر به هر شرکت به لحاظ قانون و مقررات پذیرفته نبود و مشکلات فراوانی را برای این استارتاپ‌ها ایجاد کرده بود. ناظمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اکوسیستم استارتاپی گفت: اختصاص کد پستی به ازای هر میز در مکان‌های اشتراکی مراکز رشد و شتاب‌دهنده، نقطه آغاز فعالیت‌های بعدی استارتاپ‌ها در اموری از قبیل کد بیمه، مالیات و غیره است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: این تفاهمنامه باهمت و نگاه مثبت شرکت پست به‌صورت یک وب‌سرویس به کسب‌وکارهای نوپای مستقر در شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد تعلق می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7284/13/536595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها