اخبـــار



قهرمانی مقتدرانه کشتی فرنگی در آسیا

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز مقتدرانه عنوان قهرمانی سی امین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند را به دست آورد. پویا ناصرپور در 55 ، امین کاویانی نژاد در 72 ، مهدی ابراهیمی در 82 ، محمدهادی ساروی در 97 و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم (طلا)، پژمان پشتام در 77 کیلوگرم (نقره) و مهدی محسن نژاد در 60 ، میثم دلخانی در 63 و حسین اسدی در 67 کیلوگرم (برنز) گرفتند تا شاگردان محمد بنا بر سکوی نخست قاره کهن قرار بگیرند. ایران سال گذشته با 165 امتیاز و اختلاف 2 امتیاز نسبت به ازبکستان قهرمان شد اما امسال با ترکیبی جوان که 9 نفر آن برای اولین بار راهی این مسابقات شدند، با 190 امتیاز و 44 امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم (ازبکستان) به قهرمانی رسید.

نایب قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان در آسیا

آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان برگزار شد و دو نماینده کشورمان در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به روی تخته رفتند و آیت شریفی در یکضرب، دو ضرب و مجموع به 2 مدال طلا و یک نقره دست یافت. همچنین رضا حسن‌پور در یک ضرب برنز، دو ضرب طلا و مجموع نقره گرفت. در پایان این مسابقات تیم جوانان ایران که با ۹ وزنه‌بردار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود در رده‌بندی امتیازی بعد از ازبکستان نایب قهرمان شد و تیم نوجوانان که با ۴ وزنه‌بردار شرکت داشت، چهارم شد.

محرومیت سایپا از ۲ پنجره نقل ‌و انتقالاتی

محمدصادق بارانی، هافبک تیم شاهین بوشهر در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال قراردادش را با این تیم فسخ کرد و به سایپا پیوست. فسخ قرارداد بارانی موجب شد تا باشگاه شاهین بوشهر از سایپا شکایت کند. بر همین اساس روز گذشته کمیته تعیین وضعیت اعلام کرد، سایپا به دلیل تخلف در ثبت قرارداد با بارانی به مدت دو دوره زمانی کامل و متوالی نقل‌ و انتقالات محروم شده است. همچنین محمدصادق بارانی به محرومیت 4 ماهه از شرکت در بازی‌های رسمی (اعم از باشگاهی و ملی) محکوم شد. علاوه بر این سایپا و محمدصادق بارانی به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال بابت غرامت و پرداخت مبلغ 5 میلیون و 450 هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان و مبلغ 14 میلیون و 550 هزار ریال مابه‌التفاوت بابت هزینه دادرسی محکوم شدند. علاوه بر این براساس رأی صادر شده در پرونده شکایت باشگاه ذوب‌آهن از استقلال تهران درباره امیرارسلان مطهری، کمیته تعیین وضعیت پس از بررسی پرونده دعوای خواهان را رد کرد.

بازگشت اسماعیلی و غیبت 6 بازیکن در تمرین استقلال

تمرین دیروز استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب در شرایطی انجام شد که 6 بازیکن (فرشید باقری، شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، مهدی قائدی، هروویه میلیچ و علی کریمی) در این تمرین غایب بودند و گفته می‌شود دلیل غیبت میلیچ، ادامه ناراحتی اش از سران باشگاه به دلیل مسائل مالی بوده است. فرشید اسماعیلی بعد از مدتی مصدومیت در تمرین‌های سبک دیروز به تمرینات گروهی پیوست تا تقویت کننده استقلال برای دیدار یکشنبه آینده‌اش با ذوب آهن باشد.

صعود تراکتور به نیمه نهایی جام حذفی

تراکتور و مس کرمان، از ساعت 15  دیروز و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز  به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه پر گل 4-1 به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید. محمدرضا خانزاده (30)، اشکان دژاگه (41)، رضا اسدی ( 44) و سعید مهری (76) برای تراکتور و بهرام رشید فرخی (61) برای مس گلزنی کردند تا شاگردان ساکت الهامی با این پیروزی در جمع 4 تیم برتر مرحله نیمه نهایی قرار بگیرند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان دیگر تیم های حاضر در این مرحله هستند.

رکوردهای هالند و سیمئونه درخشان‌تر شد

ارلینگ هالند نروژی با زدن هر 2 گل دورتموند در برد 1-2 این تیم مقابل پاری سن‌ژرمن در شروع مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا به نخستین بازیکن زیر 20 سال تاریخ این مسابقات تبدیل شد که در یک فصل حداقل 10 گل می‌زند. او همچنین نخستین بازیکن این مسابقات است که در یک فصل از این پیکارها برای دو تیم گل می‌زند و گل‌های قبلی او برای تیم سالزبورگ اتریش بوده است. هالند که در نیم فصل به دورتموند پیوست، با 4 بازی کمتر از هر فوتبالیست دیگری در تاریخ لیگ قهرمانان به رکورد 10 گل زده رسیده است. از سوی دیگر، پیروزی 0-1 اتلتیکومادرید مقابل لیورپول هم در شرایطی به ثبت رسید که بر اثر تاکتیک فشرده دفاعی اتلتیکو، حتی یک شوت هم از جانب مردان یورگن کلوپ در چارچوب دروازه اوبلاک، سنگربان اتلتیکو شکل نگرفت و برای نخستین بار بود که چنین واقعه‌ای در فصل جاری روی می‌داد. البته در اکتبر 2018 ناپولی هم در ورزشگاه خانگی‌اش موفق به انجام چنین کاری مقابل سرخ‌های آنفیلد شده بود. این سومین شکست لیورپول در تمامی مسابقات پرتعدادش در فصل جاری به حساب می‌آمد. از سوی دیگر، اتلتیکو با احتساب این مسابقه، هرگز در خانه‌اش مغلوب مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان نشده و در 26 دیدار خانگی اخیرش فقط یک باخت را پذیرفته و در 12 مسابقه آخرش 11 کلین‌شیت داشته است. دیه‌گو سیمئونه هم به رکورد 38 برد در لیگ قهرمانان رسید که برابر با رکورد مارچلو لیپی با یوونتوس در این رقابت‌هاست و فقط الکس فرگوسن، آرسن ونگر و کارلو آنچلوتی پیروزی‌های بیشتری را کسب کرده‌اند. سائول نیگز هم با احتساب گل زودهنگامش مقابل لیورپول، عملاً به نخستین گلزن لیگ قهرمانان در سال 2020 تبدیل شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7284/14/536614/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها