دیگه چه خبر


ادعای یک محکوم در دولت بررسی می‌شود

 خبر اول اینکه، ادعای یکی از متهمان پرونده محیط زیستی‌ها مبنی بر برخوردهای صورت گرفته با او در زمان بازداشت در دولت بررسی می‌شود. این را اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفته است. نیلوفر بیانی که براساس اعلام سخنگوی قوه قضائیه در پرونده فعالان محیط زیستی به 10  سال حبس محکوم شده، در نامه‌ای سرگشاده مدعی شده در دوران بازداشت مورد آزارهای روحی و روانی قرار گرفته است. به گزارش ایرنا، دیروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران در این باره گفت: من این نامه را ندیدم، امروز هم در دولت که معمولاً خبرهای مهمی اگر اعضای دولت داشته باشند منتقل می‌کنند، درباره این موضوع هیچ خبری گفته نشده است؛ اما روز یکشنبه حتماً در دولت مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشد، افرادی از دولت را مأمور می‌کنیم تا با رئیس قوه قضائیه صحبت کنند و اگر مشکلی هست، برطرف کنند.

الجبیر: کانال ارتباطی مخفیانه با ایران نداریم

 خبر دیگر اینکه،  وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه با بیان اینکه ریاض کانال‌های ارتباطی مخفیانه با ایران ندارد، گفت: پیامی که به طور علنی و نه از طریق کانال‌های مخفیانه به ایران ارسال کردیم این است که سیاست‌هایش را تغییر دهد و به عرف نظام جهانی پایبند باشد. به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، افزود: اگر ایران می‌خواهد همانند کشورهای عادی با دنیا تعامل کند باید رفتارش را تغییر دهد. او البته ادعاهای تکراری حمایت ایران از برخی گروه‌ها و دخالت در امور داخلی کشور‌های منطقه علیه ایران را بیان کرده است. پیش از این محمدجواد ظریف گفته بود: ما برای مذاکره با عربستان  آماده‌ایم. من و سردار شهید قاسم سلیمانی توافق کردیم که به عربستان پیغام بفرستیم تا درباره کشورهای همسایه همچون عراق، یمن و... مذاکره کنیم. اما الفیصل، شاهزاده عرب به ما پاسخ داد که جنگ‌های کشورهای عربی به شما ارتباطی ندارد. پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی از عرب‌ها پیغامی دریافت کردیم که می‌گفتند ما خواهان مذاکره هستیم. ما همان روز به پیام پاسخ دادیم اما دیگر جوابی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم.

مجلس نمایندگان امریکا مدارک ترامپ برای ترور شهید سلیمانی را کافی ندانست
 
 دست آخر اینکه،  کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا روز سه‌شنبه در توئیتی اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات ادعاهای ترامپ برای ترور سردار سپهبد سلیمانی وجود ندارد.
به گزارش ایلنا، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا در توئیتی نوشت: شواهد کافی برای اثبات وجود تهدید مشخص و آنی علیه نیروها و دیگر کارکنان امریکایی وجود ندارد که ترور سلیمانی را جایز کند. دولت همچنان داستان خود را تغییر می‌دهد. ما منتظر استماع عمومی اظهارات پمپئو در حضور مردم و کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا در ۲۸ فوریه هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7284/3/536628/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها