به فکرمردم باشید




اسماعیل آذر
شاعر و استاد دانشگاه
درطول تاریخ ایران ثابت شده که نمایندگان می‌توانند چه اهمیت فوق‌العاده‌ای برای مردم و نظام داشته باشند. نمایندگان نباید بیش از آنکه به یاد مردم باشند، برای خودشان گام بردارند و از منافع خودشان دفاع کنند. آنها حافظ منافع ملت هستند. کسانی که پیش‌تر در مجلس بوده‌اند حتماً خدماتی هم داشته‌اند و عملکرد خیلی از آنها خدوم و مفید بوده ولی اصولاً کسانی که خود را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند باید بدانند مجلس محل خدمت است و اگر برکتی در زندگی نمایندگان باشد، برای این است که گام هایشان را برای خدا و در مسیر اعتلای حقوق مردم بر می‌دارند.
اگر دین و ایمان درسینه همه ما مستحکم گردد آن گاه مجلس ما و حتی به تبع آن وزارتخانه‌های ما گام‌های استوار و درست برمی دارند؛ اگرچه مسأله مجلس و نمایندگان آن همیشه برای ملت حائز اهمیت بوده اما این باردرحقیقت آنها نقش پررنگ تری در آینده کشور خواهند داشت. من حتی در شهر خودم، اصفهان می‌بینم کسانی که کمترین بهره را برای مردم نداشته‌اند باردیگر داوطلب شده‌اند. از آنها انتظار می‌رود اول از همه جانب انصاف را رعایت کنند؛ سپس کار مجلس را به‌عنوان یک شغل انتخاب ننمایند بلکه به‌عنوان بزنگاهی برای اعتلا و ارتقای مردم بدانند؛ و سرانجام در رأس امور، وحدت و توجه به رهنمودهای رهبرعزیز انقلاب را فراموش نکنند و بدانند خواهران، برادران و فرزندان این میهن کسان خود آنها و دیگرانند. در این صورت است که دعای خیر مردم همیشه همراه آنها خواهد بود.
در نتیجه، این بار من رجاء واثق دارم که مجلسی با نقش آفرینی بهتر، علمی‌تر و موظف‌تر خواهیم داشت. اگر شما به گزارش‌های مردم درارتباطات جمعی و فضاهای مجازی نگاه کنید خواهید دید میانگین سخن همه یک جمله است «به فکرمردم باشید»؛ یعنی به مجلس شورای اسلامی قدم بگذارید، همچنان که با نیت خیر قدم گذاشته‌اید و گام بردارید همچنان که در راه خدا گام برداشته‌اید. بعید می‌نماید کسی خدا را فرارو داشته باشد، وحدت ملی را در نظر بگیرد و جز خدا، مردم و نظام اندیشه دیگری بورزد. من به‌عنوان یک ایرانی مسلمان و هموطن از بن دل دعا می‌کنم که هرآنچه خیر است خداوند منان درمسیر راه همه ما قرار بدهد و این جمله ابوحامد امام محمد غزالی را می‌گویم تا همه ما به آن بیندیشیم؛ تمام مصیبت جوامع محصول اندیشه افراد بی‌ایمان است.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7284/16/536661/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها