رئیس قوه قضائیه در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا:

همه مسئولین در اجرای دستورات ستاد به خط شوند





رئیس قوه قضائیه دیروز و به صورت سرزده در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران حضور یافت.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه گفت: ‌اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی با تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به مسئولان اجرایی داده، اتمام حجت است.
اختیارات لازم داده شده، همه دستگاه‌ها به کمک دستگاه بهداشت و درمان کشور بشتابند. او تأکید کرد: در صورت نیاز جلسه ستاد مقابله با کرونا در عالی‌ترین سطح، باید هر روز برگزار شود نه هفته‌ای یکبار.
آیت‌الله رئیسی در رابطه با اقدامات دستگاه قضایی گفت: به دادستان‌های سراسر کشور دستور داده‌ام با احتکارکنندگان بشدت و سرعت برخورد کنند. برخی فکر می‌کنند کار دستگاه‌های نظارتی مچ‌گیری است در حالی که مجموعه‌های نظارتی باید همراه با دستگاه‌های اجرایی و در کنار آنها کمبودها و نیازمندی‌های موجود را از مسئولین مطالبه کنند.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سطح مداخلات بهداشتی حتماً باید افزایش یابد، گفت: امروز دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان از جهت فنی و تخصصی صاحب صلاحیت برای نظر دادن در این زمینه هستند. دیگران باید بدانند نگاه این افراد تخصصی و فنی است.
اگر می‌گویند اجتماعات نباید انجام شود و مداخلات در امور سازمانی و اداری و حتی زندگی مردم برای تضمین سلامت باید صورت گیرد، باید در این رابطه نسبت به این باید‌ها و نباید‌ها و پروتکل‌ها احترام گذاشت و آن را عملیاتی کرد.
او اضافه کرد: در شورای عالی امنیت ملی دکتر نمکی و همکاران‌شان گزارشی دادند و خواسته‌هایی را مطرح کردند که در جلسه تصویب و مصوبات نزد مقام معظم رهبری ارسال شد. مصوبات با تنفیذ ایشان شکل قانونی پیدا کرد و لذا همه بخش‌ها در کشور باید ظرفیت‌شان را پای کار بهداشت و درمان بیاورند تا بشود این پدیده را کنترل کرد و حتماً هم این کار شدنی است.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این موضوع در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست که ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین جایگاه در کشور شکل بگیرد که دستوراتش برای همه اجزای نظام اجرایی لازم‌الاجرا باشد و همه مسئولین در رابطه با اجرای این دستورات به خط شوند.
رئیس قوه قضائیه همچنین در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین مسئولین کشور است؛ یعنی اینکه این ستاد، عالی است و باید علی‌القاعده با ریاست رئیس‌ جمهوری تشکیل جلسه دهد و اجرا شدن مصوبات پیگیری شود.  خواسته بنده این است که این جلسات نه فقط هفته‌ای یکبار، بلکه اگر لازم شد روزی یکبار تشکیل شود تا این امر دچار توقف نشود و هر مشکل لجستیک و پشتیبانی که عزیزان ما در وزارت بهداشت و درمان دارند، باید مورد پیگیری قرار گیرد.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وزارت بهداشت و جامعه پزشکی کشور سربازان در وسط میدان و در خط مقدم هستند و نباید مشکل تدارکات، کمبود اعتبارات و لوازم پزشکی داشته باشند.
لازمه این کار این است که وزارت بهداشت و درمان فقط به موضوع بهداشت و درمان فکر کند و دغدغه‌اش مسائل بهداشتی و درمانی باشد و تدارک و پشتیبانی به عهده بخش‌هایی باشد که در کشور مسئولیت دارند. در این صورت طبیعتاً در این میدان توفیق بیشتری حاصل می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/2/538507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها