جبران هزینه تاکسی ها با افزایش ١١ درصدی کرایه ها




در جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران دو فوریت لایحه‌ای مبنی بر افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی به تصویب رسید که بر همین اساس به شهرداری تهران اجازه داده شد در روزهای پایانی سال نسبت به افزایش ۱۱ درصدی کرایه تاکسی‌های پایتخت اقدام کند؛ این افزایش البته باید به تأیید فرمانداری تهران برسد. این افزایش نرخ اگرچه به نظر می‌رسید که برای کمک به رانندگان تاکسی در این شرایط مصوب شده اما به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران صرفاً برای جبران هزینه‌هایی است که به‌دنبال افزایش نرخ سوخت ایجاد شده. این درحالی است که مسافربرهای شخصی به‌صورت خودسرانه اقدام به بالا بردن نرخ‌ها بعد از گران شدن بنزین کرده بودند، اما هیچ افزایش نرخ رسمی در تاکسی‌های خطی اتفاق نیفتاده بود. علیرضا قنادان با اشاره به مصوبه شورای شهر به ایسنا گفت: هرچند دولت برای تاکسیرانان سهمیه در نظر گرفت؛ اما نرخ بنزین برای رانندگان تاکسی از لیتری ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و این یعنی افزایش ۵۰ درصدی نرخ سوخت برای یک قشر ضعیف. وی با بیان اینکه بعد از افزایش نرخ سوخت سیاست کلی دولت، ثبات قیمت بود؛ اما مقرر شد که در یک هیأت تخصصی اثرات وضعی افزایش نرخ سوخت بررسی شود، گفت: افزایش نرخ سوخت ۱۱ درصد بر معیشت تاکسیرانان در پی افزایش قیمت سوخت تأثیر منفی گذاشته شده است یا به عبارتی دیگر رانندگان تاکسی می‌توانند تا ۱۱ درصد افزایش کرایه داشته باشند.
مردم در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام کنند
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت ثبت نام آحاد مردم در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس تأکید کرد.
به گزارش وبدا ، علیرضا رئیسی افزود: همه ایرانیان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. با پیوستن همه هموطنان به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام خواهد شد. وی گفت: مردم شریف ایران با ثبت نام در این سامانه، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد. رئیسی با اشاره به پیگیری‌های بعد از ثبت نام در این سامانه افزود: همکاران وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم، پیگیری‌های بعدی برای راهنمایی یا مراقبت لازم را انجام خواهند داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/5/538520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها