از تمدید بیمه شخص ثالث تا بخشودگی سود جرایم بانکی




ادامه از صفحه 7
اکنون و در مرحله دوم بانک مرکزی سررسید یک قسط در سال 97 برای استفاده از مزایای این قانون را کافی دانسته است.
صدور بیمه شخص‌ثالث غیر حضوری شد
رئیس کل بیمه مرکزی دستورالعمل فروش آنلاین بیمه‌نامه شخص ثالث به علت شیوع کرونا را ابلاغ کرد.به گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در راستای کاهش مراجعات مردم به شرکت‌های بیمه و نمایندگی‌های آنها در سراسر کشور به‌منظور پیشگیری از انتقال ویروس، تمام بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های بیمه نسبت به خرید بیمه نامه برخط اقدام کنند.
وی در خصوص جزئیات چگونگی اجرای این دستورالعمل اعلام کرد: طبق هماهنگی به‌عمل آمده با شرکت‌های بیمه و در راستای مسئولیت اجتماعی مقرر شد برای آن دسته از بیمه‌گذارانی که امکان خرید بیمه نامه از طریق آنلاین میسر نیست، شرکت بیمه ذیربط نسبت به تجدید بیمه نامه‌های صادره شرکت خود که تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ منقضی می‌شوند به‌صورت یکساله اقدام و این اقدام را به روش‌های مقتضی به بیمه‌گذاران خود اعلام کند. وی ادامه داد: در این صورت میزان تعهدات بیمه نامه‌هایی که تا پایان سال ۱۳۹۸ منقضی می‌شوند بر اساس مبلغ ریالی دیه سال ۱۳۹۸ و بیمه نامه‌هایی که تاریخ انقضای آنها در سال ۱۳۹۹ است (در صورت افزایش مبلغ ریالی دیه) بر اساس تعهدات جدید سال ۱۳۹۹ خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: بیمه‌گذاران مذکور در این دوره موظفند حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نسبت به اخذ بیمه نامه و تسویه حق بیمه مربوط اقدام کنند.زمان شروع پوشش این گونه بیمه نامه‌ها به‌صورت پیوسته و از تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی خواهد بود.
فعالیت ۴۰ واحد صنعتی تولید مواد ضدعفونی کننده
با تصویب کمیته تأمین و توزیع اقلام مقابله با کرونا، ۴۰ واحد صنعتی در حال تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده هستند. به‌گزارش وزارت صمت، معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت با اعلام این خبر گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در کشور تمام واحد‌های تولید‌کننده مواد شوینده، ضدعفونی کننده، ماسک و الکل با تمام ظرفیت تولیدی برای تأمین مواد مورد نیاز مردم در حال فعالیت هستند.محسن صفدری افزود: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار لیتر اتانول برای صنایع ضدعفونی‌کننده تأمین می‌شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی برای مراکزدرمانی و داروخانه‌ها توزیع می‌کند.
دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی به گمرکات
کلیه گمرکات اجرایی مکلف به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص فوری اظهارنامه‌های در جریان شامل ملزومات مورد نیاز وارده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیت‌های تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش، الکل اتیلیک و... شدند. به‌گزارش تسنیم، علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای به تدابیر و تمهیدات برای ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی اشاره کرد.
اقلام بهداشتی 24 ساعته ترخیص می‌شود
معاون گمرک ایران اعلام کرد که درصورت صدور مجوز وزارت بهداشت، کالاهای بهداشتی در کمتر از ۲۴ ساعت ترخیص می‌شود.به گزارش ایسنا، مهرداد ارونقی سه‌شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وجود ۹ گمرک تخصصی برای ترخیص محصولات آرایشی بهداشتی، اظهار کرد: طبق بخشنامه اخیر تمام گمرک‌ها مجاز به انجام تشریفات گمرکی اقلام بهداشتی شدند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ تن ماسک و ۷۵ تن دستکش در گمرک‌های مختلف وجود دارد که به محض اظهار و صدور مجوز ترخیص از سوی وزارت بهداشت، تشریفات ترخیص انجام و کمتر از ۲۴ ساعت وارد کشور می‌شود.
ورود ۱۰۰ شرکت آرایشی به حوزه تولید محصولات ضدعفونی‌کننده
اسماعیل مهدی‌پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز از فعالیت ۲۷ شرکت در تولید الکل، ۲۱ شرکت در زمینه ماسک‌های پزشکی، ۱۱ شرکت در زمینه لباس‌های یکسره بیمارستانی و جراحی و یک شرکت هم در خصوص شیر محافظ خبر داد.
وی با بیان اینکه در گذشته واحدهای شوینده و ضدعفونی با کسب پروانه ساخت از وزارت بهداشت به‌صورت تخصصی فعالیت و عمدتاً نیاز مراکز درمانی را تأمین می‌کردند، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا برای افزایش ظرفیت تولید به برخی شرکت‌ها مجوز تولید موقت داده شد و تعدادی از شرکت‌های آرایشی بهداشتی که می‌توانستند خط تولید خود را به تولید محصولات بهداتشی و ضدعفونی‌کننده تغییر دهند در این زمینه فعال شدند که برای سازماندهی آنها کمیته تأمین و توزیع تشکیل شد که در آن زنجیره تأمین و توزیع و نحوه نظارت بر عملکرد این زنجیره مشخص می‌شود.
پروانه کسب و کار تا شهریور سال ۹۹ تمدید می‌شود
در ادامه این برنامه محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی نیز با بیان اینکه در این سازمان پیشنهاد شده برای تمدید پروانه کسب و کار تا ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۹ نیاز به استعلام از سازمان امور مالیاتی نباشد، گفت که این مسأله هفته بعد در هیأت دولت نهایی و سپس ابلاغ خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ هیچ‌گونه عملیات اجرایی برای وصول انجام نمی‌شود.همچنین به گفته علیزاده، پیشنهاد شده مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت که ۱۵ فروردین ماه تعیین شده بود تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمدید شود.
تشدید نظارت در نانوایی‌ها
خسرو ابراهیم‌نیا، نایب رئیس اتاق اصناف نیز در ادامه این برنامه از تشدید نظارت بر نانوایی‌ها خبر داد و تأکید کرد که واحدهای صنفی نانوایی‌ها دارای پروانه کسب، ملزم هستند موارد بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند. وی با بیان اینکه طبق گفته پزشکان متخصص، پخت نان در دمای بالا عاری از ویروس کروناست، تصریح کرد: مردم هنگام گرفتن نان از نانوایی تا منزل باید رعایت بیشتری کنند. همچنین شاطر و همکاران او که با نان درتماس هستند تحت هیچ شرایطی نباید با پول و دستگاه پز در ارتباط باشند.
جوازهای تأسیس تا خرداد ۹۹ معتبر است
معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای اعلام کرد: همه جوازهای تأسیس صادره معتبر، بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضیان، تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است.
به‌گزارش وزارت صمت، در این بخشنامه آمده است: براساس شرایط موجود و ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری در سطح کشور به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کلیه جوازهای تأسیس صادره معتبر، بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضیان، تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است.
کار در برخی بانک‌ها نوبتی شد
به‌گزارش تسنیم، کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای به بانک‌های عضو این کانون درباره عبور توأم با سلامت از بحران ویروس کرونا از نوبتی شدن انجام کار در شعب بانک‌های تعدادی از شهرهای پرخطر تقدیر کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/8/538540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها