​​​​​​​ تناسب اندام با کمک حلقه هوشمند




میترا جلیلی
خبرنگار
 یکی از فناوری‌های پوشیدنی که امروزه مورد توجه قرار گرفته، انگشترها و حلقه‌های هوشمند هستند و حلقه Oura Ringیکی از بهترین نمونه‌ها محسوب می‌شود.
بسیاری، این حلقه را یک کامپیوتر کوچک می‌دانند چراکه از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بتواند پس‌از جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها، یک پروفایل شخصی ایجاد کند و دیتا در قالب یک نمودار نمایش داده شود. این فناوری تناسب اندام و همچنین سلامت کاربر را زیر نظر می‌گیرد به‌عنوان مثال می‌تواند در روز فعالیت شما را ردیابی کند و در طول شب هم بر وضعیت خوابتان نظارت داشته باشد.
 این حلقه ضربان قلب، نحوه تنفس و همچنین دمای بدن کاربر را در زمان خواب یا بیداری اندازه‌گیری می‌کند. LED‌های اینفرارد، به‌کار رفته در این حلقه هم می‌تواند پمپاژ خون را مورد بررسی قرار دهد. شتاب سنج و ژیروسکوپ این حلقه هوشمند هم که با پرینت سه بعدی ساخته شده، می‌تواند بر نحوه گردش خون در بدن در حالت آرامش یا فعالیت نظارت داشته باشد تا اگر گرفتگی رگ وجود داشت فرد را مطلع کند. همچنین اگر بیمار باشید می‌تواند به شما گوشزد کند که زمان استراحت شما فرا رسیده است و باید از فعالیت بدنی دست بکشید.
یک ویژگی جدید هم که به این حلقه هوشمند اضافه شده و نمونه‌های پیشین از آن بهره‌مند نبودند ویژگی Moment است که بر مدیتیشن و یوگا تأکید دارد. این حلقه که در سایزهای متفاوتی ارائه شده، ضد آب و ضد خش است و از بلوتوث هوشمند برای اتصال به تلفن اندرویدی و IOS کاربر استفاده می‌کند. حافظه داخلی این حلقه که شارژ باتری آن تا 3روز باقی می‌ماند، می‌تواند اطلاعات را تا 3هفته نگه دارد. قیمت حلقه‌های معمولی 400دلار است اما یک نمونه الماس هم دارد که گران قیمت است و بهای آن به حدود 999دلار می‌رسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/13/538557/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها