اخبار




تمدید اعتبار مجوز فعالیت اپراتورهای ارتباطی تا پایان خرداد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از تمدید اعتبار پروانه‌ها و مجوزهای صادر شده فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان خرداد ۹۹ خبر داد.
به گزارش «ایران» مجید حقی گفت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت حفظ سلامت مردم و به منظور کاهش ترددهای غیرضروری، تمامی پروانه‌های فعالیت و مجوزهایی که اعتبار آنها در بازه زمانی اول اسفند ۹۸ تا اول خرداد ۹۹ به پایان می‌رسد، تا پایان خرداد ۹۹ تمدید می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این مصوبه تمامی مهلت‌های قانونی اقدام برای تمدید پروانه فعالیت در حوزه ICT را نیز شامل می‌شود، افزود: دارندگان برخی از پروانه‌ها مانند دفاتر پیشخوان یا مراکز تماس و... دو یا سه ماه قبل از پایان اعتبار پروانه مهلت دارند برای تمدید آن به رگولاتوری مراجعه کنند، چنانچه این مهلت اقدام، با بازه زمانی اول اسفند تا اول خرداد همزمان شود این مهلت نیز تا ۳۱ خرداد ۹۹ تمدید شده است. حقی تصریح کرد: آن دسته از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در مورد تعیین تعرفه خدمات بوده و در بازه زمانی اسفند ۹۸ تا سه ماه پس از آن اعتبار دارند نیز مشمول این تمدید شده و تعرفه‌های ذکر شده در آن نیز تا پایان خرداد ۹۸ اعتبار دارند.
معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تأکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه و مجوز با همان شرایط و ضوابط درج شده در پروانه‌ها می‌توانند تا پایان خردادماه بدون مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تمدید، در چارچوب پروانه خود فعالیت کنند.

250 هزار سیمکارت بر اثر پیامک های مزاحم مسدود شد

​​​​​​​پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، اینکه از چه زمانی کار خود را آغاز کردند، مشخص نیست. اما مدت زمانی است که این روند از مرز آزار گذشته و در واکنش با این پدیده، ایجاد سامانه ۱۹۵توسط رگولاتوری، امکان برخورد را فراهم کرده و اکنون حدود ۲۵۰هزار سیمکارت مسدود شده است.
به گزارش ایرنا سه سال قبل سازمان رگولاتوری نخستین فاز برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم را با توسعه سامانه ۱۹۵ به مرحله اجرا درآورد. برای رشد این سامانه، مشارکت کاربران بسیار حائز اهمیت است. چنانچه آنها سرشماره پیامک‌های مزاحمی را که دریافت می‌کنند در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند، زمینه برخورد فراهم می‌شود.
تعداد سیمکارت‌هایی که توسط رگولاتوری مسدود شده‌اند هر روز به شکل آنلاین در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس است. تازه‌ترین آمار تا ظهر ۲۱ اسفند ماه حکایت از مسدود‌سازی ۲۴۴ هزار و ۳۲۳ سیمکارت دارد.
مثلث همکاری که بین اپراتورها، مردم و سازمان تنظیم مقررات شکل گرفت باعث شد روند شناسایی و مسدودسازی سیمکارت‌هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌کنند سریع‌تر دنبال شود به گونه‌ای که اکنون سازمان رگولاتوری درتازه‌ترین آمار خود اعلام کرده تا این لحظه حدود ۲۵۰ هزار سیم کارت به‌دلیل ارسال پیامک مزاحم مسدود شده‌اند. البته رگولاتوری به مسدودسازی بسنده نکرده، بلکه قوانین سختگیرانه‌ای برای احراز هویت زمان خرید سیمکارت و برخورد با افرادی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند در پیش گرفته است.
 زمانی که شهروندان، شماره سیمکارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم را در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند یا آن را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند، روند مسدودسازی آغاز می‌شود. به گفته سازمان تنظیم مقررات از زمانی که شماره به ثبت می‌رسد تا زمان مسدودسازی حداکثر ۲۴ساعت زمان نیاز است، غیراز اینکه مورد خاصی باشد که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد.


دورکاری کارمندان گوگل با شیوع «کرونا»

​​​​​​​با شیوع ویروس کرونا، گوگل به کارمندان خود در امریکای شمالی توصیه کرده حداقل تا ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین ۱۳۹۹) از خانه دورکاری کنند.
به گزارش مهر، با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا، شرکت گوگل از تمام کارمندان خود در امریکای شمالی خواسته تا در صورت امکان از خانه به فعالیت خود ادامه دهند.
به کارمندان گوگل توصیه شده حداقل تا ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین ۱۳۹۹) همچنان به دورکاری ادامه دهند، این در حالی است که تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری بزرگ از هم‌اکنون سیاست‌های مشابهی را در پیش گرفته‌اند.
از سوی دیگر گوگل تبلیغات برای ماسک‌های پزشکی را ممنوع کرده است. همچنین این شرکت یک صندوق «کووید -۱۹» تأسیس کرده است. این صندوق به کارمندانی که علائم ابتلا به ویروس کرونا در آنها ظاهر شده یا به‌دلیل قرنطینه نمی‌توانند در محل کار حاضر شوند، مرخصی استعلاجی با حقوق می‌دهد.


فروشگاه های اپل در چین بازگشایی شد

به دنبال موفقیت چین در مقابله با ویروس کرونا و بازگشت نسبی شرایط عادی در این کشور، تمامی فروشگاه‌های اپل در چین به غیرازچهار فروشگاه فعالیت عادی خود را از سر گرفتند.
به گزارش فارس، چین یکی از بازارهای اصلی شرکت اپل است و بازگشت به شرایط عادی برای این شرکت امریکایی اهمیت زیادی دارد. از همین رو اپل فروشگاه‌های خود را در خاک اصلی چین بازگشایی کرده است.
اپل نگران است که نتواند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به درآمد پیش‌بینی شده خود که بین ۶۳ تا ۶۷ میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود، دست یابد. این شرکت دارای ۴۲ فروشگاه در کشور چین است که ۳۸ فروشگاه آن بعد از کسب اطمینان از برطرف شدن خطر ویروس کرونا بازگشایی شده‌اند.
قرار است سه فروشگاه اپل در تیانجین که شهری در شمال غربی چین است و نیز یک فروشگاه خرده فروشی در سوژوه شهری در غرب شانگهای است فعلاً بسته بمانند تا نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا به طور کامل برطرف شود. انتظار می‌رود فعالیت دیگر شرکت‌های فناوری در چین هم بتدریج به حالت عادی بازگردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/13/538559/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها