هشتـگ

#صداوسیما





یگانه خدامی
این روزها انتقادها به صداوسیما به‌دلیل نوع پوشش اخبار بیماری کرونا و اطلاع‌رسانی درباره آن بیشتر شده است. بسیاری از کاربران گزارش‌های روزهای اول شیوع این بیماری را بازنشر می‌کنند که صداوسیما تلاش می‌کرد آن را یک بیماری ساده نشان دهد و می‌گویند همین مسأله باعث بی‌توجهی مردم به هشدارهاست.
گزارشی که بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره شیوع کرونا در قم پخش کرده و گفته بود شایعه فضای مجازی است یکی از گزارش‌هایی است که به آن استناد می‌شود.
کاربران زیادی هم به اینکه برنامه‌های صداوسیما برای روزهای قرنطینه و خانه ماندن مردم سرگرم‌کننده نیست اشاره می‌کنند: «‏صداوسیمایی که تا سه هفته پیش ‎کرونا رو در حد یه آبریزش بینی جلوه می داد الان از بی‌تفاوتی مردم گزارش انتقادی تهیه میکنه کنارشم هشتگ ‎کرونا را جدی بگیریم میزنه!»، «‏وضعیت ‎کرونا در صدا و سیما: از هر یک نفر سه نفر بهبود یافته »، «‏وقتی صداوسیما ۲۴ ساعته اخبار ‎ویروس‌کرونا را خوب و تحت کنترل گزارش می‌کند چرا انتظار داریم مردم مسافرت، میهمانی و تجمعات خود را لغو کنند؟!»، «‏خب میبینم که صداوسیما متوجه بحران شده و هشتگ کرونا رو جدی بگیریم تبلیغ میکنه.
 بله جناب صدا‌وسیما، کرونا سرماخوردگی ساده نیست، کرونا عزیزان ما رو میکشه، بحران جدیه»، «‏صدا سیما کلی مسئول آورده مثلاً داره سؤال و جواب می‌کنه برای ‎کرونا چیکار کردید خیلی هم چالشی اما یادم نمیره گزارش بیست و سی قبل از انتخابات»
 «‏تعطیلات نوروزی هم می‌تونه در اثر میهمانی و مسافرت و خرید مردم به اوج گرفتن شیوع کرونا منجر بشه و هم به فرصتی برای قرنطینه عمومی و قطع زنجیره شیوع. مردم نیاز به دریافت آموزش‌ها برای سبک زندگی صحیح این مدت دارن. صداوسیما باتوجه به نفوذ گسترده‌ای که داره باید زودتر دست به‌کار بشه.»، «‌‎صدا‌وسیما بین رسانه‌های دنیا حکم اکسپلوور داره بین مرورگرا!»، «صدا‌وسیما که عامل اصلی بی‌تفاوتی مردم نسبت به کرونا بوده است تاحدی که بسیاری از مردم این بیماری را جدی نگرفته‌ و به‌زندگی روزمره خود مشغولند، حالا از مردم بابت نماندن در خانه طلبکار نیز شده است»
 «‏تمام مسئولیت بی‌خیالی ملت فقط با صداوسیماست و اون امید‌های الکی و کرونا که ترس نداره اول ورود کرونا. بماند که ورود کرونا هم برای بی‌خیالی مسئولان بوده»، «‏اخبار صداوسیما شامل ۳۰ دقیقه آمار دقیق مبتلایان و جان باختگان کشورهای دنیا مربوط به ‎کرونا و کمبود امکانات آنها و ضعف مدیریت بحران در آن کشورها، پنج دقیقه هم آمار خودمون و در نهایت ۲ساعت تعریف و تمجید از مدیریت این بحران در سراسر کشور و مصاحبه با مردم همیشه در صحنه است»، «‏فرماندار کاشان در مصاحبه با ‎صداوسیما آماری از فوت شدگان ‎کرونا ویروس داده است بعد همان ‎صدا سیما یک برنامه پخش کرده که آمار فوت شدگان در کاشان غلط و شایعه فضای مجازی است»
 «‏دیر اعلام‌کردین ‎کرونا وارد ‎ایران شده؛ حالا بیست و چهارساعته تو ‎صدا و سیما از مردم راجع به صبر جمیل میپرسین؟! آره بازم صبر می‌کنیم. ما همینو بَلَدیم!»، «‏به ‎صدا‌وسیما اعتراض دارررم... ملت الان دو هفته‌است تو خونه نشستن و تلویزیون تقریباً هیچ برنامه باحالی پخش نمیکنه...سریال هاشونم که اصلاً نبینیم بهتره، بدتر دیووونه میشیم. پیام بازرگانی‌ها که جای خود. ای بابا، چه‌ها که نمیشه کرد با ‎رسانه و چه اهدافی که نمیشه با رسانه بهش نرسید!»، «صداوسیمای میلی! بهتر نیس برای ماندن مردم توی خونه از افرادی مانند ‎عادل فردوسی‌پور و رضا رشیدپورکمک بگیری؟!»، «‏واسه تعطیلات ‎نوروز قراره ‎تلویزیون فیلم «‎شبی که ماه کامل شد» رو بذاره. از شدت هیجان این انتخاب هوشمندانه در این شرایط روحی ‎جامعه اشک تو چشمام حلقه زد!».



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/16/538579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها