دیگه چه خبر


سپاه 5 شهید خدمت سلامت داشته است

 خبر اول اینکه، سخنگوی سپاه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار پاسدار و بسیجی در حال خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا هستند، گفت: سپاه تاکنون ۵ شهید خدمت جهاد سلامت داشته است. به گزارش فارس، سردار رمضان شریف با تشریح اقدامات مختلف سپاه برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حوزه شناسایی و درمان بیماری نیز علاوه بر دستیابی به کیت تشخیص، پژوهشگران و محققان حوزه بهداشت و درمان سپاه با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) به طور شبانه روزی در حال مطالعه و آزمایش برای دستیابی به داروهای مطمئن درمان این ویروس هستند که بنا به گزارش مسئولین مربوطه پیشرفت‌های خوب و امیدوار کننده ای در این زمینه حاصل شده است.وی حضور فعال و فداکارانه بسیج طلاب و بسیج جامعه پزشکی در کنار کادر رسمی درمانی و بهداشتی سپاه و بسیج را از جمله نکات مهم در جهاد برای خدمت به سلامت و مبارزه با کرونا در کشور دانست و گفت: تاکنون ۵ نفر از پاسداران عزیز و تعدادی از نیروهای بسیجی مخلص در متن عملیات خدمت‌رسانی به سلامت جامعه جان باختند و در زمره شهدای خدمت کشور قرار گرفتند و تعداد دیگری از پاسداران و بسیجیان نیز تحت مراقبت هستند.

امریکا و ایران نگران زندانی‌های خود

 خبر دیگر اینکه،وزیر خارجه امریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه از سیستم قضایی ایران خواست به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، زندانیان امریکایی حاضر در ایران را آزاد کند. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در توئیتی ادعا کرد: «گزارش‌های مبنی بر گسترش سریع بیماری کووید-19 در زندان‌های ایران برای ما بسیار نگران کننده است و جمهوری اسلامی ایران می‌بایست درخصوص آزادی فوری تمامی زندانیان امریکایی اقدام نماید.» سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در واکنش به این درخواست و اظهار نگرانی پمپئو، گفت: نگرانی ما هم هست چرا که با وضعیت بلبشویی که در امریکا این روزها سراغ داریم، وضعیت زندان‌ها و وضعیت بهداشتی آنها نگران کننده است. سید عباس موسوی افزود:‌ ما هم نگران سلامتی زندانیان ایرانی به گروگان گرفته در امریکا هستیم و امیدواریم که دولت امریکا زمینه سلامتی آنها را فراهم کند.

نظر مطهری درباره قرنطینه قم

 دست آخر اینکه،  نماینده تهران در مجلس گفت: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.علی مطهری در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین با تأکید بر این مسأله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟ در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند. اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7301/3/538605/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها