شهــــــری



پیاده‌رو‌های تهران اجاره داده می‌شود؟

رئیس شورای شهر تهران از ارسال لایحه بهره‌برداری از پیاده‌رو‌های تهران توسط شهرداری خبر داد و گفت: در این لایحه به موضوعات مختلف از جمله اجاره پیاده‌راه به برخی اصناف اشاره شده است. به‌گزارش فارس، محسن هاشمی افزود: این لایحه دارای آیین‌نامه و جزئیات مفصلی است که در حال حاضر همکاران ما در کمیسیون مربوطه در حال بررسی آن هستند. فعالیت در پیاده‌رو‌ها قانوناً ممنوع نیست و در قالب این لایحه نیز قرار نیست که پیاده‌رو به فروش برسد چرا که سندی در این زمینه وجود ندارد.
او تأکید کرد: در صورت تصویب این لایحه در صحن شورا و رأی موافق اکثر اعضا، امکان اجاره فضای پیاده‌راه برای برخی از مشاغل از جمله برخی از رستوران‌ها و اغذیه فروشان امکانپذیر خواهد شد.
هاشمی با تأکید بر اینکه لایحه بهره‌برداری از پیاده‌راه‌ها هنوز در صحن شورا بررسی نشده است گفت: پس از بررسی ابعاد این لایحه در کمیسیون مربوطه در شورای شهر موضوع بهره‌برداری پیاده‌راه‌ها در صحن به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته می‌شود.

زمانبندی طرح ترافیک از روز شنبه تغییر می‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعات طرح ترافیک از روز شنبه خبر داد.
به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مناف هاشمی، در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: ۵۰ درصد افراد جامعه از دستکش و حتی ماسک استفاده می‌کنند اما باقی افراد به موازین قانونی و رعایت بهداشت اهمیتی نمی‌دهند.
او افزود: طی دستورالعملی از طرف ریاست جمهوری طرح مناسب‌سازی قیمت ماسک‌ها از روز شنبه در مترو‌ها آغاز می‌شود و افراد می‌توانند ماسک را با قیمت مناسب از مترو‌ها خریداری کنند، البته فضا‌هایی را برای افرادی که سالانه، نذری در ماه مبارک داشته‌اند و امسال به‌دلیل کرونا نمی‌تواند ادا کنند، قرار داده‌ایم تا با نذر ماسک به هموطنان کمک کنند. هاشمی ادامه داد: در همه نقاط تهران وضعیت ترافیک تقریباً مطلوب و مساعد است به جز محدوده مرکزی طرح ترافیک مشکلاتی را به وجود آورده است، چون اصناف و کارکنان دولت حضور پیدا می‌کنند.
وی تأکید کرد: طی جلسه‌ای با سردار ذوالفقاری در وزارت کشور تصمیم بر این شد، ساعت طرح ترافیک در کلانشهر تهران را اصلاح کنیم. برای مثال طرح از ساعت ۶ و نیم صبح بوده تا غروب، این ساعت را به ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر تغییر دادیم. او گفت: شرایط قیمت را ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا از سفر‌های زائد جلوگیری شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/5/541942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها