دیگه چه خبر




تست کرونای دانشمند ایرانی زندانی در امریکا مثبت شد

 خبر اول اینکه، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی که در امریکا زندانی است به کووید ۱۹ مبتلا شده است.  به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، وکلای او روز سه‌شنبه متوجه شدند که تست کووید ۹ او مثبت شده است و در تماسی تلفنی با گاردین گفتند که عسگری بشدت سرفه می‌کرد و چند روز است که تب دارد. دکتر عسگری و خانواده‌اش خواستار آزادی‎اش هستند تا بتواند به یک مرکز درمانی برود و از او مراقبت شود.  سیروس عسگری، ۵۹ ساله، استاد دانش مواد و مهندسی، در دادگاه فدرال از اتهام «ربودن اسرار تجاری مرتبط با کارش در دانشگاه اوهایو» تبرئه شد اما با‌ وجود آنکه همه اتهامات دولت امریکا در دادگاه رد شد، اداره مهاجرت این کشور وی را همچنان در زندان نگه داشته است.

آغاز رایزنی رسمی برای انتخاب رئیس مجلس

 خبر دیگر اینکه، اصولگرایان سه‌شنبه شب به‌طور رسمی و به دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از چهره‌های مطرح برای ریاست، نایب رئیسی و عضویت در هیأت رئیسه وارد بحث و بررسی پیرامون این موضوع شدند تا به یک جمع‌بندی داخلی در این زمینه برسند و از هرگونه اختلاف نظر در این خصوص و در آغاز مجلس که کمتر از یک ماه به آن زمان باقی مانده است، جلوگیری کنند. برخی منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیأت رئیسه و رؤسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص‌» روی آورده‌اند. قرار شده بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم تدوین شده، افراد ارزیابی شوند و تأکید هم بر این بود که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند.در همین راستا، «الیاس نادران» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در توئیتی خبر از برگزاری نشستی بین آقایان، میرسلیم، قالیباف، آقاتهرانی، تقوی، حاج بابایی، زاکانی، میرتاج‌الدینی و علی نیکزاد تحت عنوان شورای «نشست وحدت» خبر داده است.به گزارش تابناک، در این جلسه چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم، درباره فرآیند انتخاب رئیس مجلس یازدهم و حتی هیأت رئیسه بحث و گفت‌و گو صورت گرفته است و قرار شده این جلسات ادامه دار بوده و مجدداً با حضور چهره‌های راه یافته به مجلس برگزار شود.

امریکا ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد

 شنیدیم که، یک نهاد فدرال امریکایی در گزارش سالانه موسوم به «گزارش‌ آزادی‌های مذهبی» که روز سه‌شنبه منتشر شد بار دیگر با تکرار اتهامات بی‌پایه، ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد. به گزارش فارس، «کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی» امریکا که یک نهاد زیر مجموعه دولت فدرال امریکا است در این گزارش مخالفت‌ها در ایران با رژیم صهیونیستی و شعارهای ضد این رژیم را به‌عنوان «یهودستیزی» تعبیر کرده است. این نهاد امریکایی در گزارش سالانه ۲۰۲۰ مدعی شده ایران از تفسیر مذهبی خود برای نقض آزادی مذهبی شهروندان خود استفاده می‌کند.  این گزارش به موجب «قانون آزادی‌های مذهبی کشورها» که در سال ۱۹۹۸ به تصویب کنگره امریکا رسیده تنظیم و هر ساله تقدیم نهاد قانونگذار امریکا می‌شود. وزارت خارجه امریکا در گزارش روز سه‌شنبه یادآوری کرده نام ایران از سال ۱۹۹۹ در فهرست «کشورهای موجد نگرانی‌های خاص»، ذیل این قانون قرار گرفته است.

اینستاگرام صفحه آیت‌الله علم‌الهدی را محدود کرد

 دست آخر اینکه، صفحه اینستاگرام آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد محدود شده و امکان بارگذاری جلسات تفسیر قرآن وی میسر نیست. به گزارش فارس، با وجود اطلاع‌رسانی‌های گذشته نسبت به پخش جلسات تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان، صفحه اینستاگرام آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، محدود شده و امکان بارگذاری جلسات تفسیر میسر نیست.  البته این جلسات ادامه داشته و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی مدعیان آزادی بیان، خللی در تداوم برگذاری آن ایجاد
نخواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/3/542001/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها