نقاش مرموز در قرنطینه چگونه کار می‌کند؟


دنیا پاپایی
خبرنگار
ایام قرنطینه هنرمندان ناشناس زیادی وارد بازار هنری شدند و هر کس به نحوی استعداد خود را به نمایش گذاشت. در این میان بنکسی نقاش ناشناس و البته مرموز انگلیسی هم بیکار نشست و در این مدت به تولید آثار پرداخت. بنکسی اسم مستعار اوست و آثار سیاسی و اجتماعی بنکسی بر کف خیابان‌ها، دیوار‌ها و پل‌های کشور انگلستان به چشم می‌خورد. با اینکه او نقاشی‌های خود را به‌صورت مستقیم به فروش نرسانده، اما شهرت و اعتبار جهانی برای خود کسب کرده است. آثار او در حراجی‌ها به فروش می‌رود. عده‌ای با مشاهده نقاشی‌های بنکسی متوجه شباهت آن با کار‌های بلک له رت که عده‌ای او را پدر استنسیل گرافیتی می‌داند شدند، ولی او این موضوع را انکار کرد و بیشتر سبک خود را نزدیک به سه بعدی دانست وچنین پاسخ داد:بلک له رت، بلد است که چطور نقاشی بکشد اما من فقط از سه بعدی کپی می‌کنم.»
 آثار او همواره در صدر خبر قرار می‌گیرد و خصوصاً که کارهای او گرایش‌های اعتراضی و سیاسی دارد. سایت theartstory در مورد بنکسی نوشته است که او پیام آور صلح است و این پیام را به شیوه خود به مخاطب می‌رساند، مانند جایگزین کردن یک دسته گل به جای اسلحه. او در جریان قرنطینه خانگی هم بیکار ننشست. بنکسی در قرنطینه آثار هنریش را که روی دیوار خانه خود کشید، از طریق اینستاگرام به نمایش گذاشت. این نقاشی که در حمام خانه بنکسی به تصویر کشیده شده بود، نقاشی تعدادی موش بود که مشغول کار‌های شگفت انگیز و آمیخته با شرارت بودند.  وی این هنر عجیب و بی‌تکرار خود را در اینستاگرام با مضموم «همسرم از انجام دور کاری من متنفر است منتشر کرده است.»
با اینکه در مورد او زیاد نوشته می‌شود، اما همه چیز درباره او عجیب و ناشناس است. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ کار دیوارنگاری را شروع کرد، حتی تجربه فیلمسازی دارد. سال 2010 او برای فیلم «خروج» کاندیدا شد اما طبیعتاً در مراسم حضور پیدا نکرد. حتی هدیه او به کادر درمانی که این روزها درگیر کرونا هستند هم باعث نشد او از چهره خود رونمایی کند. به گزارش سایت bristollive بنکسی به بیمارستان ساوتهمپتون تابلوی خود را هدیه داده است که ارزش آن بالای میلیون دلار است. نقاشی او کودکی در حال بازی است، این پسر بچه به جای بازی با مردعنکبوتی یا بتمن مشغول بازی با عروسک پرستاری است. او طی یادداشتی از کادردرمانی تشکر کرده است و اظهار امیدواری کرده که این کار روزنه امیدی برای کارمندان و بیماران در این شرایط دشوار به وجود آورد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7349/15/543466/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها