آدام همتی بازیکن پارس جنوبی جم در گفت و گو با «ایران»:

امیدوارم زمانی که بازی می کنیم هیچ خطری نباشد




حامد جیرودی
خبرنگار
در روزهای قرنطینه و مبارزه با کرونا، بازار چالش‌های مختلف در فضای مجازی بسیار داغ بود و همچنان هم ادامه دارد. در این میان ورزشکاران سعی داشتند با انجام کارهای سرگرم‌کننده کمی فضا را عوض کنند. چندی پیش کریستیانو رونالدو فوق ستاره جهان فوتبال در یکی از چالش‌های خود 142 حرکت بدنسازی شکم را در 45 ثانیه انجام داد تا نشان دهد آمادگی بدنی خود را در این مدت حفظ کرده است. پس‌از این حرکت رونالدو بسیاری از فوتبالیست‌های دنیا این چالش را انجام دادند اما نتوانستند رکورد او را بزنند ولی آدام همتی بازیکن فصل گذشته پرسپولیس و کنونی پارس جنوبی توانست در 45 ثانیه 170 بار این حرکت شکم (کرانچز) را تکرار کند تا رکورد ستاره پرتغالی یوونتوس را بشکند. همتی درباره اینکه چطور تصمیم به این کار گرفت، به خبرنگار «ایران» چنین توضیح داد:«یکی دو روز بعد از اینکه رونالدو ویدئو این رکوردش را در اینستاگرام گذاشت، آن را دیدم و تصمیم گرفتم آن را انجام دهم. ویدئو را به پدر و مادرم نشان دادم و گفتم فکر می‌کنم بتوانم رکورد رونالدو را بشکنم. آنها گفتند که خیلی سخت است ولی من گفتم که اگر در هر 3 ثانیه 10 حرکت شکم انجام دهم، 150 تا می‌شود. برای این کار اصلاً به فضای مجازی فکر نمی‌کردم ولی خیلی انگیزه پیدا کرده بودم و حتی شب به این موضوع فکر می‌کردم. با این حال، تصمیم گرفتم این چالش را انجام دهم و پدر و مادرم از آن فیلم گرفتند. اینقدر سریع این کار را انجام دادم که در فیلم مشخص نیست ولی در برنامه اسلوموشن آن را شمردیم که 170 حرکت در 45 ثانیه انجام دادم و برای دوستان و فامیل هایم فرستادم. آنها هم گفتند فیلمش را در اینستاگرام بگذار و رونالدو را تگ کن، شاید ببیند. خیلی از هواداران هم لطف داشتند و فیلم را دیدند و رونالدو را تگ کردند. گرچه فکر نکنم دیده باشد. به‌نظر من ورزش نه فقط برای بدن برای ذهن هم بسیار مفید است.»
همتی که نوه سعید راد بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون است، درباره واکنش پدربزرگش به این رکوردشکنی هم صحبت کرد: «وقتی فیلم را برای ایشان فرستادم گفت ماشاء‌الله! پدربزرگم خیلی خوشش آمد و از این کار استقبال کرد. ایشان همیشه من را برای ورزش تشویق کرده است. همه می‌دانند که پدربزرگم خیلی ورزشی است و یک دوچرخه ثابت در خانه‌اش دارد و روزی نیم ساعت دوچرخه می‌زند. او پیاده روی زیادی دارد و شنای شکم انجام می‌دهد و اگر روزی ورزش نکند، حس بدی دارد. این حس در من هم وجود دارد و امیدوارم همین طور تمرین کنم و سلامت بمانم و بدون مصدومیت به بازی ادامه دهم.»
او که بعد از جدایی از پرسپولیس، در نیم فصل دوم به پارس جنوبی رفته انگیزه زیادی دارد که خودش را نشان دهد:«شاید برخی فکر کنند من شانس داشتم که توانستم در پرسپولیس بازی کنم. معمولاً در همه تیم‌های بزرگ، بازیکنان اسمی‌تر و باتجربه‌تر بازی می‌کنند ولی من در مواقعی که بازی کردم، سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. متأسفانه مصدوم شدم و یک سری مسائل دیگر پیش آمد که نتوانستم ادامه دهم. حالا هم آقای هومن افاضلی این شانس را به من داده تا در پارس جنوبی بازی کنم و یاد بگیرم. امیدوارم سربلند شوم و بتوانم به تیم کمک کنم.» پارس جنوبی با 20 امتیاز در رده دوازدهم جدول است. همتی معتقد است جمی‌ها قطعاً در لیگ برتر می‌مانند:«ما حتماً لیگ برتری می‌مانیم. بازیکنان با دل و جان تمرین می‌کنند و دوست داریم این تیم را برای هواداران خوب جم نگه داریم. ما هر روز یک ساعت به‌صورت تصویری تمرین می‌کنیم و فکر می‌کنم اولین تیم ایران باشیم که این کار را انجام می‌دهیم. علاوه بر این، من در خانه خیلی بیشتر از قبل تمرین می‌کنم و می‌خواهم خودم را برای 9 بازی آینده لیگ آماده کنم و انگیزه زیادی دارم که برای تیم مؤثر باشم.»
بالاخره تکلیف 9 هفته باقی مانده لیگ مشخص شد و قرار است که بازی‌ها برگزار شود. این بازیکن 25 ساله ایرانی- کانادایی گفت: «ما به این امید که بازی‌ها ادامه پیدا کند، تمرین می‌کنیم. شاید اگر می‌گفتند لیگ تعطیل است، باز هم تمرین می‌کردم اما نه با چنین انگیزه‌ای. وقتی لیگ باشد ما روزی 2 یا 3 جلسه تمرین می‌کنیم و من در این مدت، این طور خودم را آماده نگه داشتم. فوتبال سرگرمی مردم ایران است و دوست دارند مسابقات را ببینند و حق‌شان است. فقط امیدوار بودم زمانی بازی کنیم که هیچ خطری برای مردم و بازیکنان، کادرفنی و تمام مسئولان برگزاری بازی‌ها نباشد. چون جان حتی یک نفر هم مهم است.» در این مدت خیلی از فوتبالیست‌ها به مردم کمک کردند و به‌عنوان مثال سید جلال حسینی کمک یک میلیاردی به مردم انزلی داشت. همتی در این باره گفت: «من به همه بچه‌ها افتخار می‌کنم. خیلی از فوتبالیست‌ها کمک کردند ولی در مورد آقا سید چون من هم تیمی‌شان بودم، می‌دانم او بسیار با شخصیت است. من به سید جلال بسیار افتخار می‌کنم. ایشان نشان داد که خودش را گم نکرده و به مردمش اهمیت می‌دهد و این خیلی مهم است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7349/14/543474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها