اخبــــار




بنا بر اعلام وزیر ارتباطات
 رشد اقتصادی بخش فناوری ارتباطات چشمگیر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رشد اقتصادی بخش فناوری ارتباطات چشمگیر بوده است، گفت: ۷۰ درصد هزینه شرکت‌های خدمات ارتباطی وابسته به نرخ ارز است. به‌گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی همزمان با فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات در توئیتر نوشت: درآمد بخش ارتباطات کشور ۱۰۰ درصد ریالی است، اما ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های خدمات ارتباطی، وابسته به نرخ ارز است.وی گفت: این شرکت‌ها، تلاطمات ارزی را از جیب مردم تأمین نکرده و با کاهش هزینه‌ها جبران کردند. رشد اقتصادی این بخش هم چشمگیر بوده است.

بازار و فروش محصولات فناورانه ارتقا می‌یابد

مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس در نظر دارد تا همزمان در هر دو بازار ملی و بین‌المللی، توسعه بازار و فروش محصولات فناورانه را ارتقا بخشد.به‌گزارش «ایران»، میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این مرکز این است که ویترینی به گستره تمام کشور ایجاد کند تا به دیده شدن محصولات فناورانه شرکت‌ها و توسعه بازار و افزایش فروش آنها کمک کند. صدرخانلو در توضیح برنامه‌های این مرکز افزود: مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس معاونت علمی در ماه‌های پایانی سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز و با هدف توسعه بازار داخلی و بین‌المللی شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی برنامه‌ریزی خود را ارائه کرده است.رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری علمی، بازار مورد نظر این مرکز را به دو دسته ملی و بین‌المللی تقسیم کرد و گفت: صادرات فناوری از جمله اهداف با اولویت بالا در این مرکز محسوب می‌شود.  وی افزود: همچنین در صورت تأمین الزامات مربوطه، از سامانه‌ای با موضوع «احصای نیاز برای تقویت ارتباط میان شرکت‌های پارک فناوری پردیس و صنایع» رونمایی خواهد شد که این سامانه به شرکت‌ها امکان پاسخ‌دهی بیشتری به نیازهای اعلام شده از طرف صنایع می‌بخشد.

مایکروسافت خریدار خون افردا مبتلا به کرونا

شرکت مایکروسافت و یک شرکت زیست‌فناوری برای تحقیق مشترک روی چگونگی مبارزه سیستم ایمنی بدن با کرونا به هر یک از بیمارانی که برای اهدای خون خود داوطلب شوند، ۲۵۰ دلار می‌دهند. به‌گزارش ایسنا مایکروسافت به همراه یک شرکت زیست فناوری مستقر در سیاتل به‌نام «Adaptive Biotechnologies Corp» به‌طور مشترک مطالعه جدیدی را برای بررسی چگونگی نبرد سیستم ایمنی بدن با کرونا آغاز کردند. این مطالعه نیاز به صدها داوطلب دارد تا خون آنها مورد بررسی قرار بگیرد. این مطالعه گروه‌های واجد شرایط از افرادی را که در معرض، آلوده یا بهبود یافته از کروناویروس جدید هستند و در ۶۰ مایلی ۲۳ کلان شهر بزرگ زندگی می‌کنند، می‌پذیرد.کسانی که ابتلای آنها به کرونا از طریق آزمایش یا تشخیص یک واحد درمانی تأیید شده است می‌توانند با پر کردن یک پرسشنامه دیجیتال به‌صورت آنلاین برای شرکت در این مطالعه ثبت‌نام کنند.پس‌از انتخاب، محققان یک نفر را به خانه داوطلبان می‌فرستند تا از آنها نمونه خون بگیرد. این فرد دارای تجهیزات محافظتی کامل خواهد بود و همچنین سواب بینی یا گلو نیز انجام خواهد داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7349/6/543490/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها