اخبـــار



رونمایی از وصیت‌نامه تختی در موزه ورزش

در سالروز افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک و همزمانی آن با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، مرحله دیگری از مراسم اهدای کاپ، مدال، اسناد، عکس، فیلم، لوازم و آرشیو ورزشی شخصی مسئولان، پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و داوران برگزار شد. در میان اسناد اهدایی به موزه، وصیت‌نامه جهان پهلوان تختی نیز وجود دارد که از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. این وصیت‌نامه که به شکل دستی نوشته شده، توسط بابک تختی، فرزند ایشان به صورت امانی به موزه ملی ورزش اهدا شده است.

توضیح وزارت ورزش درباره ممنوعیت جذب خارجی‌ها

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس گفت: «ما به واسطه این که می‌خواهیم بحث‌های مالی این دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و جلوی بعضی حواشی را بگیریم، برای این دو باشگاه که مالکیتش با وزارت ورزش است چنین تصمیمی گرفتیم. طبیعی است که برای باشگاه‌های دیگر نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. همچنین گفتیم تا اطلاع ثانوی یعنی مدت‌دار است و تصمیمی برای همیشه نیست.»

اهدای مدال طلا برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

کامبیز طارمی، قهرمان پارادوومیدانی در رشته دو سرعت با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و در یک اقدام خیرخواهانه مدال طلای خود را که در مسابقات جهانی تونس کسب کرده بود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه هرمزگان اهدا کرد. او پس از اهدای مدالش گفت:«با اهدا این مدال احساس آرامش و دلخوشی می‌کنم زیرا باعث خوشحالی خانواده‌هایی خواهد شد و آنها را از چشم انتظار بودن، خارج می‌کند.»

اولین تمرین گروهی بارسلونا در دوران کرونا

پس از 10 جلسه تمرینی با رعایت پروتکل‌های لالیگا، از دیروز تمرینات بارسا وارد مرحله جدیدی شد. از جمعه هفته پیش بود که اولین تمرین بارسلونا پس از شیوع کرونا و تعطیلی فوتبال در اسپانیا به انجام رسید. بازیکنان با لباس ورزشی از خانه به محل تمرین می‌آمدند و بدون استفاده از رختکن، مستقیماً به زمین می‌رفتند. تمرینات انفرادی بود و درهر زمین بیش از 4 نفر حضور نداشتند و بین بازیکنان نیز حداقل 4 متر فاصله رعایت می‌شد. یکشنبه پس از صدور مجوز از لالیگا، باشگاه بارسلونا اعلام کرد که وارد فاز سوم تمرینی خود خواهد شد و در هر زمین 10 نفر اجازه تمرین خواهند داشت بدون اینکه نیاز به فاصله گذاری اجتماعی باشد. استارت تمرینات گروهی بدون فاصله گذاری، قدمی بزرگ برای لالیگا در راه از سرگیری فوتبال محسوب می‌شود.

تغییر مستمر سرمربی؛ دلیل ناکامی امیدها

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم سالگرد افتتاح موزه ورزش در مورد موفق نبودن تیم ملی فوتبال امید و وضعیت المپیکی‌ها گفت: «تیم امید با 3 چالش مواجه شد؛ اول تغییر مستمر سرمربی بود که تصمیم اشتباهی بود. مسأله بعد همکاری نکردن باشگاه‌ها بود و مسأله سوم آمادگی رقبا بود که از چند سال قبل خودشان را آماده کردند. درباره ورزشکاران المپیکی هم باید بگویم که ما از فدراسیون‌ها دعوت کردیم و صحبت‌هایی درخصوص نحوه آغاز اردوها مطرح شد. از سویی قرار شد بسته‌هایی را به قهرمانان بدهیم و ۲۲همین ماه قسط اول قهرمانان را براساس نرخ بانک مرکزی پرداخت کردیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7351/15/543646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها