پاسخ سخنگوی دولت به شایعه استخدام نمایندگان:

مذاکره وزارتخانه‌ها برای جذب افراد جدید ممنوع شده است




سخنگوی دولت ادعای جذب و به‌کارگیری گسترده نمایندگان بازمانده از مجلس بعد در دستگاه‌های دولتی را رد و اعلام کرد که مذاکره هر وزارتخانه برای جذب افراد ممنوع شده است.
به‌گزارش ایرنا، علی ربیعی با مذموم و غلط توصیف کردن سنت فشارها برای جذب نمایندگان در دولت‌ها، گفت: چند روز پیش در یکی از جلسات دولت درباره یک وزارتخانه صنعتی گزارشاتی بود که می‌خواهند فشار بیاورند و جذب شوند. از این‌رو به منظور جلوگیری از فشار بر وزارتخانه‌ها این موضوع در دولت بحث شد و مطابق آن، مذاکره هر وزارتخانه برای جذب افراد ممنوع شد. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری، ادامه داد: به توجه به اینکه فشار به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها با راحتی بیشتری صورت می‌گرفت، به‌همین منظور برای اینکه دست و بال دستگاه‌های اجرایی را برای «نه گفتن» باز بگذارند، دولت تصمیم گرفت این موارد را به بررسی در کار گروهی که در دفتر رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، منوط کند.ربیعی با بیان اینکه نمی‌دانم مصوبه بسیار محرمانه چگونه منتشر می‌شود، گفت: مصوبه دقیقاً ناظر بر این بود که این کار ممنوع است و دستگاه‌ها حق به‌کارگیری نمایندگان دور قبل را ندارند. سخنگوی دولت این را نیز اضافه کرد که تعدادی از نمایندگان که در مجلس یازدهم حضور ندارند، کارمند دولت هستند که طبیعتاً باید بعد از دوره نمایندگی خود را به دستگاه مربوطه معرفی کنند. تعدادی هم کارمند دولت نیستند، اما دارای تحصیلات علمی، مدیریتی هستند و اجرایی بوده و سرمایه انسانی هستند. ممکن است اینها علاقه‌مند باشند که با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در بخش‌هایی از دولت قرار بگیرند.
ربیعی با بیان اینکه خواهیم دید در این دوره بسیار کمتر از دوره‌های قبل این اتفاق خواهد افتاد، افزود: می‌توانم افراد بیشماری را به شما نشان دهم که در دوره‌های پیشین بدون شایستگی‌ در جاهای مختلف به‌کارگیری شدند تا برای یک دوره بعد آب نمک بخورند.  این کارهای مذموم را ما حتماً دنبال نخواهیم کرد. از این‌رو این کمیته در دفتر رئیس جمهوری تشکیل شد تا غربالگری شده و چنین افرادی وارد نشوند.
تعداد شهرهای سفید به 280 رسید
ربیعی در ادامه این نشست، در تشریح آخرین وضعیت کشور در زمینه مقابله با کرونا، ابتدا با اشاره به اینکه در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار کردند، اظهارکرد: یکی از نگرانی‌ها رعایت نشدن پروتکل‌ها و رعایت نکردن برخی از متولیان یا برخی از گزارشات بود که اقداماتی با تجمع‌های زیاد بدون هماهنگی صورت گرفته است که با ورود رهبر معظم انقلاب و رهنمود ایشان با صراحتی که فرمودند من تابع نظرات کارشناسی ستاد ملی هستم، این اطمینان خاطر ایجاد شد و مردم مؤمن بیش از سایرین مسائل بهداشتی را مراعات کردند.
سخنگوی دولت از افزایش شهرهای دارای وضعیت سفید به 280 شهر خبرداد و افزود: همچنین روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا در ایران، پس از کشورهای چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار دارد.  میانگین بهبودی ما بسیار خوب است، به طوری که تقریباً ۹۴ درصد افراد مراجعه کرده بهبود یافته‌اند، در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است. درعین حال، میزان انتقال کرونا از یک نفر به ۳ نفر در اسفند ماه، امروز به کمتر از یک نفر رسیده است. سخنگوی دولت همچنین با اشاره به روز ارتباطات و با بیان اینکه در بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی اقدامات بنیادی انجام شده که مهم‌ترین آنها حول شفافیت عامل و پاسخگویی است، اظهارکرد:هیچ دولتی مثل این دولت در معرض نقد رسانه‌ها و فضای مجازی و زیر ذره‌بین و نظارت همگانی قرار نداشته است و خوشحالیم که پاسخگویی و شفافیت توأمان ایجاد شده است که بر این امر اصرار داریم.
سخنگوی دولت درباره حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز با تأکید بر اینکه سیاست پیشی‌گرفتن مزد به تورم را فراموش نکردیم، تصریح کرد: خوشحال هستم که امروز نمایندگان کارگری ما آزادانه در جلسات مشارکت می‌کنند و امضا نمی‌کنند. این موضوع را باید ارج بنهیم و بدانیم این موضوع کمتر در گذشته که «به فرموده می‌آوردند و می‌بردند» اتفاقات افتاده است.
دولت به‌دنبال افزایش نرخ ارز نیست
ربیعی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دولت به‌دنبال افزایش قیمت ارز تا ۲۵ هزار تومان است، تأکید کرد: نه تنها در هیچ جلسه دولت بلکه در هیچ کمیته و ستادهای اقتصادی دولت بحث افزایش قیمت ارز مطرح نشده است. از این‌رو نباید بدون اطلاعات و حتی با اطلاعات غلط گفته شود که دولت بنا دارد قیمت ارز را گران کند.
روند برکناری وزیر سابق صمت ناگهانی نبوده است
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره شیوه برکناری وزیر سابق صمت نیز با تأکید بر اینکه برای دولت کرامت افراد بسیار مهم است، اظهارکرد: روند برکناری ایشان ناگهانی نبوده و اینگونه نبود که یک شبه دولت و شخص رئیس جمهوری به این نتیجه رسیده باشد، اصلاً نیاز نیست که تصمیم سیاسی بوده باشد. بار دیگر به سهم خودم به نمایندگی از دولت از همه زحمات آقای رحمانی تشکر می‌کنم و برخلاف مطالبی که مطرح شده تصمیم دولت حرفه‌ای و فنی بوده و امیدوار هستیم حاصل آن در خودرو و سایر موارد استراتژی‌های صنعتی دیده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7351/2/543687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها