اخبــــار




16 هزار زندانی بعد از مرخصی آزاد شدند

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم باز گردانند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به گزارش ها و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه قضائیه رسیده است، گفت: شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایتبخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسئول است.
رئیسی با بیان اینکه هرجا دستگاه‎های مسئول مقتدرانه و کارشناسی وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تأکید کرد: قیمت‎گذاری و تسعیر وظیفه دولت‎ها است و امروز هم دولت و دستگاه‎های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند و اقداماتی که در این زمینه آغاز شده، با جدیت بیشتر پیگیری شود. رئیس قوه قضائیه در همین زمینه به ورود دستگاه‎های مسئول به موضوع قیمت خودرو اشاره کرد و متذکر شد که این اقدام موجب تأثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.
علی‎اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‎ها هم در این جلسه با اشاره به پایان مهلت مرخصی بخشی از زندانیان مشمول بخشنامه ریاست قوه قضائیه، به ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای قرنطینه این افراد پیش از ورود به فضای عمومی زندان پرداخت و افزود: ۱۶ هزار نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند، با مرخصی پایان حبس دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

دستور رئیس قوه قضائیه درباره اصلاح آیین‌نامه وکالت
در پی مکاتبات موافقین و مخالفین اصلاح آیین‌نامه وکالت، آیت‌الله رئیسی به معاون حقوقی قوه قضائیه دستور داد مهلت مناسبی برای ارائه پیشنهادات کانون‌های وکلا درنظر گرفته شود. دراین دستورآمده است: برخی از وکلای محترم ساماندهی در نظام وکالت و تهیه آیین‌نامه یا اصلاح آیین نامه فعلی را ضروری دانسته و برخی از وکلای محترم هرچند دلیلی اقامه نکرده‎اند لکن تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه را خدشه به استقلال کانون وکلا می‎دانند، لذا لازم است معاون محترم حقوقی ضمن مذاکره با کانون‎ها مهلت مناسبی جهت ارائه پیشنهادات برای اصلاح آیین‌نامه بدهد تا با روزآمد نمودن آیین‌نامه ضمن رعایت قوانین موضوعه و تأکید بر استقلال و ارتقای سلامت در نظام وکالت و رعایت حقوق مردم و صیانت از جریان وکالت در برابر آسیب‎های احتمالی، این مجموعه اثرگذار به عنوان یکی از بازوان اجرای عدالت در نظام دادرسی ایفای نقش نماید.

رأی صد درصدی نمایندگان به تصمیمات مجلس علیه رژیم صهیونیستی

نمایندگان مجلس دیروز ابتدا به اتفاق آرا با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه موافقت کردند. پس از موافقت نمایندگان با کلیات این طرح، ندای مرگ بر اسرائیل در صحن مجلس طنین‌انداز شد. به گزارش خانه ملت، پس از این مجلس وارد بحث جزئیات این طرح شد و بر اساس ماده یک این طرح، دستگاه‌های اجرایی کشور را مکلف به مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران شدند.  تشکیل سفارت مجازی ایران در فلسطین ظرف ۶ ماه توسط وزارت امور خارجه، ممنوعیت استفاده از هرگونه سخت‌افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران، تعیین مجازات همکاری اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی، ممنوعیت  همکاری اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی از دیگر بخش‌های این طرح بودند که به تصویب نمایندگان رسیدند. همچنین ممنوعیت ورود هرگونه کالای شرکت‌های وابسته رژیم صهیونیستی به ایران، موظف شدن دادستان کل کشور به طرح شکایت از سران رژیم صهیونیستی در محاکم ذیصلاح و موظف شدن وزارت خارجه به پیگیری طرح سیاسی برگزاری همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین دیگر تکالیف مندرج در این طرح بودند. علی لاریجانی، رئیس مجلس هم در جریان بررسی این طرح گفت: با توجه به شرایط کنونی، لازم بود طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت تصویب شود. از نمایندگان که همگی در تصویب طرح مذکور مشارکت داشتند تشکر می‌‌کنیم.

پیام آیت‌الله نوری همدانی به کنگره بین‌المللی «قدس شریف»

کنگره دو روزه بین‌المللی قدس شریف عصر روز گذشته به طور آنلاین با حضور کارشناسان و اندیشمندان مختلف آغاز به کار کرد. به گزارش ایسنا، در ابتدای این کنگره پیام آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید درباره اهمیت روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین به زبان عربی قرائت شد. در بخشی از این پیام با اشاره به اینکه یکی از نکات ارزنده‌ای که در قرآن کریم مکرر بر آن تأکید شده است، مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است، آمده است: اما متأسفانه سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی و بعضی از مسلمانان خصوصاً کسانی که در طول سال میلیون‌ها قرآن چاپ می‌کنند و به سراسر دنیا می‌فرستند و خود را به دروغ خادم قرآن و حرمین شریفین معرفی کردند، این آیات را بدون عمل گذاشته و توجه به آن نمی‌کنند و باز با تأسف فراوان باید گفت عده‌ای از سردمداران بلاد اسلامی در حال کمک به ظالم هستند و حقوق ملت‌های مظلوم خصوصاً ملت فلسطین را زیر پامی‌گذارند و با کمک‌ها و سازش‌های پنهانی و پشت پرده یا با سکوت مرگبار خود ظلم استکبار و صهیونیست را تقویت می‌کنند و مسأله اول جهان اسلام؛ یعنی قدس را تضعیف می‌نمایند و سالیان طولانی است که قدرت‌های به ظاهر بزرگ سعی دارند مسأله قدس به فراموشی سپرده شود. به نوشته این مرجع تقلید، روز قدس همچنان باید به عنوان مهم‌ترین روز بین‌المللی باشد و امسال نیز با توجه به بیماری کرونا باید طبق نظر مسئولان و رعایت مسائل بهداشتی به هر شکلی که مسئولان امر تدبیر خواهند کرد، گرامیداشت و حمایت خود را از مردم فلسطین و قدس شریف اعلام نمود و انزجارخود را از استکبار و صهیونیست و ایادی آنان مطرح کرد.

قدردانی آیت‌الله صافی گلپایگانی از سه دوره ریاست لاریجانی بر مجلس

آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی خطاب به علی لاریجانی رئیس قوه مقننه از مدیریت او طی سه دوره متوالی ریاست مجلس شورای اسلامی تشکر کرد. به‌گزارش ایسنا در متن این پیام آمده است: «اکنون بعد از سه دوره متوالی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتید و با مدیریت شایسته خدمات فراوانی را نموده‌اید، لازم دیدم از جنابعالی تقدیر و تشکر نمایم. بدیهی است آنچه که انسان در طول حیات خود برای رفاه مردم و اعتلا و عزت کشور انجام می‌دهد عندالله تعالی محفوظ است و مأجور می‌باشد. امیدوارم با تجارب مفید و ارزنده‌ای که کسب نموده‌اید، بتوانید در آینده منشأ خدمات بیشتر باشید.» گفتنی است علی لاریجانی که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نامزد نشد، در مجالس هشتم، نهم و دهم نماینده قم و رئیس مجلس بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7351/2/543689/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها