بنگـاه




آغاز فروش بلیت قطارهای رجا خرداد ماه

 فروش بلیت قطارهای مسافری رجا برای بازه زمانی اول لغایت ۳۱ خرداد ماه ٩۹، از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز شد.
 روابط عمومی رجا با اعلام این خبر افزود: فروش بلیت قطارهای مسافری رجا از ساعت ۱۰ صبح ۲۸ اردیبهشت ماه به‌صورت همزمان اینترنتی و اپلیکیشن‌ها، تلفنی و فروش حضوری از طریق کلیه مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور انجام می‌شود.
 هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و از سراسر کشور با سامانه ارتباط با مشتریان رجا از طریق شماره تلفن ١٥٣٩ تماس حاصل کرده یا به پایگاه اینترنتی www.raja.ir مراجعه کنند.

در نیروگاه شهید رجایی انجام شد؛
رفع اشکال تجهیزات مربوط به بویلرهای سیکل ترکیبی

متخصصان نیروگاه شهید رجایی اقدام به تعمیر تجهیزات مربوط به بویلرهای نیروگاه سیکل ترکیبی کردند.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به‌منظور حفظ آمادگی واحدهای سیکل ترکیبی، متخصصان کارگاه نیروگاه، بر اساس مجوزهای کار صادر شده، اقدام به رفع مشکل در 3 عدد سیفتی والو و یک دستگاه فید پمپ مربوط به بویلرهای این نیروگاه کردند.
محمد افشار رئیس اداره تعمیرات تأسیسات عمومی نیروگاه سیکل ترکیبی، در این باره گفت: با اعلام گزارشی از سوی بهره‌برداری سیکل ترکیبی، مبنی بر وجود نشتی در 3 عدد «سیفتی والو» مربوط به بویلر شماره 2، کارکنان این حوزه برای انجام تعمیرات، اقدام به بررسی فنی نموده و سپس با انجام عملیات دمونتاژ، تراشکاری و جوشکاری در 2 سیفتی والو الکتریکی و مکانیکی مسیر «سوپر هیتر» و یک سیفتی والو مکانیکی مربوط به مسیر کم فشار بویلر که نشتی داخلی داشتند، این تجهیزات را آماده به کار کردند.
افشار افزود: در جریان یک فعالیت تعمیراتی دیگر، یک دستگاه بویلر فیدپمپ که دچار نشتی شده و موجب کاهش راندمان واحد شده بود، با یک دستگاه فیدپمپ تعمیر شده در همین کارگاه، تعویض شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین:
نیروگاه شهید رجایی با تمام توان آماده تولید برق درسال جهش تولید است

علی فرهور مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: کارکنان نیروگاه با تلاش در سال جهش تولید، به تعهد خود در تولید برق پایدار، عمل خواهند کرد.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل شرکت، در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای تداوم تعهد تولید خود در سال 99 انجام داده‌اید، بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه ما، آماده‌سازی واحدهای سیزده گانه این نیروگاه برای پاسخ به نیاز مصرف است.
بنابراین با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حرکت در مسیر جهش تولید و نیز براساس تأکید مقام عالی وزارت بر «تابستان 99 با خاموشی صفر»، این نیروگاه برنامه‌های جاری و آتی خود را در سال 99 بر آمادگی کامل واحدها بنا نهاده است.
وی در این باره گفت: انجام 17 برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای در سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی، از فعالیت‌های اساسی برای کسب آمادگی تولید برق است که تاکنون، تعداد 13 برنامه، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و تعداد 4 برنامه تعمیراتی دیگر نیز باقی مانده که هم‌اکنون در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل نیروگاه در ادامه افزود: علی رغم افزایش شدید قیمت قطعات و مواد مصرفی، سعی ما در تولید برق پایدار و کم هزینه است، در حالی که تولید برق، نیازمند تهیه مواد مصرفی و قطعات یدکی زیادی است که هزینه آنها از محل پرداخت قبوض برق تأمین می‌شود.
فرهور ادامه داد: کارکنان شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در شرایط گسترش ویروس کرونا و در ایام قرنطینه، با حضور مستمر خود در محل کارشان، بدون هیچ تبلیغی توانستند آب و برق خانوارها و اقشار جامعه را در ایام فوق، برقرار نمایند و وزارت نیرو هم بر پرداخت قبوض برق و آب در ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99، هیچ تأکیدی ننمود تا مبارزه با بیماری کرونا در اولویت اول برای همه باشد.

با اتمام تعمیرات واحد شماره 2 بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین محقق شد؛
بازگشت دوباره 250 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور

واحد شماره 2 بخاری نیروگاه شهید رجایی پس از پایان برنامه تعمیرات آن، دوباره به مدار تولید بازگشت.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، واحد شماره 2 بخاری نیروگاه به‌ظرفیت نامی 250 مگاوات که برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای، از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام برنامه‌های تعمیراتی، دوباره به شبکه تولید برق پیوست.
محمد روشنفکر رئیس گروه برنامه‌ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در ادامه اجرای برنامه‌های تعمیرات واحدهای سیزده گانه، واحد شماره 2 نیروگاه بخار برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای به مدت 20 روز از مدار تولید برق خارج شده بود که با پایان فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های تعمیرات مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، این واحد برای تولید برق و کمک به پایداری شبکه سراسری، دوباره به مدار تولید بازگشت.
روشنفکر با اشاره به اقدامات این دوره از فعالیت‌های تعمیراتی افزود: تعویض بسکت‌های GAH«گز ایر هیتر»، شست و شوی بسکت‌های GAH، رفع نشتی هوا از سیستم «سیل»‌های GAH، تعمیرات اساسی 2 دستگاه الکتروموتور 6/6 کیلوولت، آماده‌سازی برج اصلی خنک‌کننده واحد برای شرایط تابستان و...، مهم‌ترین اقداماتی بود که از سوی متخصصان تعمیرات نیروگاه در این واحد انجام شد.
علاوه بر واحد شماره 2 بخاری که پس از پایان برنامه‌های تعمیرات آن، به مدار تولید پیوست، هم‌اکنون واحدشماره یک گازی به‌منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور آن و همچنین واحد شماره یک بخار سیکل ترکیبی برای انجام تعمیرات نیمه سنگین، از مدار تولید، خارج بوده و در دست تعمیرات قرار دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7352/10/543740/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها