پیام های اختصاصی 16 چهره ورزشی خطاب به پزشکان و پرستاران که در خط مبارزه با کرونا هستند

مدال شجاعت به قهرمانان سلامت




حامد جیرودی- محمد محمدی سدهی
خبرنگار
کرونا یک پدیده غیرمنتظره در جهان بود. ویروسی که بسیاری از مردم دنیا انتظار شیوع آن را به این صورت نداشتند اما کرونا آمد و تمام اتفاق‌های روتین جهان را مختل کرد. اصطلاحاً همه از کار و زندگی و تحصیل خود افتادند. المپیک 2020 توکیو یکسال به تعویق افتاد. رقابت‌هایی که تنها در زمان جنگ جهانی دوم برگزار نشده بود ولی این ویروس تأثیری مانند جنگ جهانی روی المپیک گذاشت تا شاهد برگزاری این بازی‌ها در تابستان پیش رو نباشیم. اتفاقی که مشابه آن برای یورو 2020 هم افتاد و این مسابقات هم یک سال دیرتر برگزار می‌شود. کرونا لیگ‌های رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال را نیمه کاره گذاشت و باعث شد تعدادی از کشورها از جمله فرانسه و هلند تصمیم به پایان مسابقات خود بگیرند. این ویروس که تعدادی از مردم جهان را به کام مرگ کشید، آثار مثبتی را هم در زندگی مردم به جا گذاشته است؛ مواردی چون رعایت بیشتر بهداشت عمومی، نظافت شهرها و محل زندگی و البته اتحاد مردم برای مبارزه با یک دشمن مشترک. در این میان نکته‌ای که نمود بیشتری دارد و تحسین همگان را برانگیخته است، تلاش و از خود گذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها در سراسر جهان است. پزشکان و پرستاران روزها و هفته‌ها دور از خانه و خانواده به درمان بیماران کرونایی پرداختند تا آنها سلامت‌شان را بازیابند و به کانون خانواده‌های خود بازگردند. تلاش این فرشتگان زمینی در ایران هم بسیار شگفت انگیز بود و اقداماتی صورت گرفت که باعث تعجب و تحسین شد. به‌عنوان مثال، پرستاری مراسم ازدواجش را به تعویق انداخت که این موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و وزیر بهداشت نیز از او تقدیر کرد. براساس اعلام رسمی مسئولان مربوطه، علاقه برای کمک به بیماران در این دوره باعث شد تا ۴۵۰۰ پرستار بدون تشریفات اداری جذب شوند و متأسفانه 107 نفر از پزشکان، پرستاران و کارکنان نظام سلامت در دوره شیوع این ویروس جان خود را از دست دادند و شهید شدند. در این میان، هر چند که خبر رسیده، حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند ولی تلاش این قشر زحمتکش، موضوعی است که بسیار باید به آن پرداخته و تلاش‌شان ارج نهاده شود. به همین خاطر، تعدادی از ورزشکاران سابق و ستاره‌های فعلی ورزش، در پیام‌هایی اختصاصی برای «ایران» از زحمات آنها تقدیر کردند. پیام‌هایی که تأکید دارد ما ایرانی‌ها مردم فراموشکاری نیستیم، ما قدردان زحمات و از خودگذشتگی‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمان هستیم و خواهیم بود.

سیدحسین حسینی (دروازه بان استقلال و تیم ملی فوتبال): خواستم تشکری داشته باشم از کادر درمانی که در این مدت خیلی زحمت کشیدند و جان خیلی از مردم را نجات دادند. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود. همان طور که می‌دانید بیشتر مشاغل کارشان را آغاز کرده‌اند ولی خیلی‌ها نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند ، باید بدانیم که رعایت کردن نکات ایمنی، احترام گذاشتن به حقوق خودمان و دیگران است.

یوسف کرمی (قهرمان سابق تکواندو جهان):
وظیفه خودم دانستم که از زحمات پزشکان و پرستاران و تمام عزیزانی که برای مبارزه با بیماری کرونا تلاش و به مردم خدمت می‌کنند، تشکر صمیمانه داشته باشم. امیدوارم که تن‌شان سالم باشد و بدانند که ما  مردم ایران همیشه به یادشان هستیم. از مردم هم می‌خواهم همکاری کنند تا این بیماری را ریشه کن کنیم و پزشکان و پرستاران به آرامش برگردند و در کنار خانواده‌های خود باشند.

صادق گودرزی (نایب قهرمان کشتی آزاد- المپیک لندن):
 باید تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف. به‌دلیل اینکه در این روزهای سخت کرونایی در کنار مردم هستند و از جان و دل خود مایه می‌گذارند. بالاخره ما ورزشکاران و قهرمان‌ها در دوران ورزشی خودمان با آسیب‌های زیادی مواجه شدیم که این پزشکان و پرستاران بودند که در کنارمان بودند و باعث شدند این مسیر قهرمانی برای ما هموارتر طی شود. امیدوارم این روزهای سخت هر چه زودتر تمام شود و بتوانیم با آرامش در کنار هم یک زندگی خوب داشته باشیم.

پیمان حسینی (دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی):
 کرونا درس بزرگی برای همه ایران بود و نشان داد که انسان‌ها چقدر به هم نیاز دارند. امیدوارم در کنار هم با بهتر شدن شرایط روزهای شادی داشته باشیم. جا دارد از همه کسانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند تشکر کنم، آنهایی که بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. برای شکست این ویروس باید بیش از پیش در کنار هم باشیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

سارا بهمنیار (عضو تیم ملی کاراته بانوان):
 به نوبه خودم تشکر می‌کنم از تمامی پزشکان و پرستارانی که در ماه‌های اخیر، شب و روز برای مهار ویروس کرونا و درمان افراد مبتلا شده، تلاش می‌کنند. آرزوی بهبودی و تندرستی دارم برای همه مردم ایران بخصوص گیلانی‌های عزیز.

حسین طیبی (لژیونر تیم ملی فوتسال):
جا دارد از کادر درمان بیمارستان‌ها تشکر کنم که با تمام وجود از مردم محافظت می‌کنند، همه ما قدردان شما هستیم و از شما سپاسگزاریم که با تمامی وجود برای حفظ سلامتی‌مان تلاش می‌کنید. باید چند نکته را یادآوری کنم و بگویم که تا جای امکان در خانه بمانید و مسافرت نروید و نکات ایمنی را رعایت کنید. مطمئناً در کنار هم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم. لطفاً در این شرایط به همدیگر بیشتر کمک کنیم و هوای همدیگر را داشته باشیم. امیدوارم که کشور هرچه
سریع تر به شرایط عادی بازگردد.

خداداد عزیزی (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال):
 سلام عرض می‌کنم خدمت پزشکان و پرستارانی که چند ماه است گرفتار کرونا هستند و با همه وجودشان خدمت می‌کنند. گرچه همچنان در معرض خطر هستند اما فکر می‌کنم که تا حدودی فراموش شده‌اند. چرا که آن اوایل شیوع کرونا، تب و تاب این موضوع بسیار داغ بود و همه تشکر می‌کردند و می‌گفتند ممنون پرستاران هستیم ولی بدانید که مردم فراموش‌تان نکرده‌اند و همه دوست‌تان دارند. مردم قدردان شما هستند و امیدوارم که موفق باشید.

زهرا نعمتی (عضو تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولین- قهرمان پارالمپیک):
فکر می‌کنم در این مدت، همه درباره کرونا و شیوع این بیماری در جهان و ایران، چیزهای زیادی را دیدیم و شنیدیم. متأسفانه خیلی‌ها عزیزان‌شان را از دست دادند و هنوز هم خیلی‌ها هستند که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. اتفاقی که در این بین افتاد، تلاش بسیار زیاد پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف بود که ساعت‌ها و روزها بالای سر بیماران بودند تا آنها‌ بتوانند سلامتی‌شان را به دست بیاورند. خیلی از پرستاران تا مدت‌ها نتوانستند خانواده و همسر و فرزندان‌شان را ببینند. من وقتی جای ماسک و عینک رو روی صورت این عزیزان می‌دیدم، با خودم می‌گفتم آیا تنها با یک تشکر خشک و خالی یا اضافه حقوق می‌شود از آنها‌ها قدردانی کرد؟ با این حال و به‌نظر من، شیوع کرونا باعث شد تا همه به یاد بیاورند که این قشر چقدر زحمتکش هستند و بدون آنها نمی‌شود از بیماری‌ها و بحران‌هایی مثل کرونا عبور کرد. به شخصه از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تشکر می‌کنم و به‌عنوان کسی که در ورزش ایران فعالیت می‌کنم، باید بگویم آنها قهرمان‌های تازه زندگی ما هستند. مخصوصاً خانم‌های پرستاری که فرشته وار دور بیماران هستند و حتی تعدادی از آنها تا پای جان در این راه پیش رفتند و باید بیش از این قدردان‌شان باشیم.

شاهین ایزدیار (عضو تیم ملی شنای معلولان):
وظیفه خودم دانستم که از کادر درمانی (پرستاران و پزشکان) عزیزمان که این روزها با جان خودشان بازی می‌کنند تشکر کنم. ما هم با خانه ماندن‌مان و عمل به توصیه این عزیزان می‌توانیم کمک کوچکی به آنها کنیم تا هر چه سریع تر این ویروس از کشور‌مان خارج شود و به روزهایی برگردیم که بدون دغدغه و استرس در کنار عزیزان‌مان باشیم و از زندگی‌مان لذت ببریم.

وحید شمسایی (کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال):
ماه، ماه میهمانی خداست ولی باید فراموش نکنیم تلاش پرستارانی را که درگیر مواظبت از بیماران کرونایی بوده‌اند. این ویروس هنوز از بین نرفته و باید مراقب باشیم که زحمات‌شان هدر نرود. یادمان نرود که از آنها تقدیر و تشکر کنیم. در روزهایی که ما در خانه قرنطینه بودیم، آنها مجبور بودند که درگیر این ویروس باشند. همه دنیا هم به پاس زحماتی که این عزیزان کشیده‌اند، از آنها تقدیر و تشکر کرده‌اند و از ما هم کاری بر نمی‌آید جز اینکه بگوییم ممنون شما هستیم و
ان شاء‌الله که سال‌های سال خوش و خرم باشید و ما بتوانیم جبران کنیم. واقعاً شما نمونه‌های بارز اخلاقی برای ما هستید و از همه پرستاران و دکترهای عزیز کشورمان تشکر می‌کنم.

محمدحسین کنعانی زادگان (مدافع پرسپولیس و تیم ملی فوتبال):
 جا دارد از زحمات تمام دکترها و پرستاران که واقعاً با جان خودشان بازی می‌کنند، تشکر کنم. از هموطنان عزیز هم می‌خواهم نکات بهداشتی را رعایت کنند. حال و روز این روزهای کشورمان خوب نیست و خواهش می‌کنم بهداشت رعایت شود تا تلاش جامعه پزشکی به هدر نرود.

نیما نکیسا (دروازه بان تیم ملی فوتبال در جام جهانی 98 فرانسه):
به‌عنوان یک شهروند و یک ایرانی دست یکایک پزشکان و پرستاران را به گرمی می‌فشارم و می‌بوسم. مطمئن باشید ملت شریف ایران و مردم پرافتخار سرزمین ما قدردان و قدرشناس زحمات شما عزیزان و بزرگواران هستند و می‌دانند شما در این ایام مبارزه با کرونا رشادت به خرج دادید. ما چند شهید پزشک و پرستار داشتیم و ان‌شاء‌الله که روح‌شان قرین رحمت الهی باشد و تمام پزشکان و پرستاران ما در صحت و سلامت و عافیت به سر ببرند.

بهمن عسگری (عضو تیم ملی کاراته):
 تشکر ویژه‌ای دارم از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها که در این روزها تلاش می‌کنند. آنها از زمانی که کرونا به کشورمان آمد جانفشانی کردند تا ما از این بیماری به دور باشیم و به فکر سلامتی‌مان بودند. ما باید قدردان تک تک این عزیزان باشیم. به‌عنوان فرزند کوچک این مردم خواهش کوچکی دارم؛ درست است که شیوع کرونا تا حدودی افت پیدا کرده اما باید یادمان باشد که هنوز ریشه کن نشده و هر لحظه در کمین ماست. همه جا در مورد نکات بهداشتی صحبت می‌شود و خواهشم این است که به این نکات به‌صورت ویژه توجه کنید تا بلا از همه ما دور شود و بزودی به روزهای گذشته بازگردیم.

محمدعلی‌گرایی (عضو تیم ملی کشتی فرنگی):
تشکر می‌کنم از تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاران عزیزمان که در این روزهای سخت تلاش می‌کنند و مسئولیت بزرگی روی دوش‌شان است. می‌خواهم به آنها بگویم که امیدوارم دست خدا همیشه همراه‌تان باشد و دعای همه دردمندان بدرقه راهتان است. ان‌شاء‌الله همیشه سالم و سلامت باشید. حق نگهدارتان.

سعید مظفری‌زاده (داور بین‌المللی سابق فوتبال):
می‌خواهم صمیمانه و خالصانه پیام تقدیر و تشکرم را به پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و همه کسانی که در این روزهای سخت کنار مردم بودند، برسانم. در حالی که خیلی از ما به خاطر در امان ماندن از بیماری کرونا در خانه بودیم، این عزیزان شرافت، مسئولیت شناسی و از خود گذشتگی را با حضورشان در محل کارشان معنا و به همنوعان خودشان خدمت کردند و من هم به همین خاطر دست بوسی خودم را خدمت همه آنها اعلام می‌ کنم.

امید نوروزی(قهرمان کشتی فرنگی- المپیک لندن):
کادر پزشکی و درمانی در چند وقت اخیر برای سلامتی مردم بسیار تلاش کرده‌اند و من هم به سهم خودم و جامعه کشتی از این عزیزان تشکر می‌کنم. ان شاء‌الله که همه مردم و مسئولان قدردان زحمات‌شان باشند. خبر خوبی که شنیدیم این است که قرار است افزایش حقوقی را برای این عزیزان در نظر بگیرند ولی من خواهشم این است که اگر این افزایش حقوق برای افراد رسمی بیمارستان‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای افراد قراردادی هم که در بیمارستان‌ها زحمت می‌کشند در نظر گرفته شود. کار دیگری که می‌توانیم انجام دهیم این است که پذیرش نیروهای‌مان را در عرصه درمان زیاد کنیم تا استراحتی به افرادی که شبانه روز زحمت می‌کشند، بدهیم تا فشار از روی آنها کم شود.
















آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7352/14/543755/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها