اخبار



گزارش تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها در قوه قضائیه

نمایندگان مجلس دیروز در جریان گزارش نهایی کمیسیون فرهنگی در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر مصوب کردند گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شود. به گزارش فارس، در بخشی از این تحقیق و تفحص آمده: «مدیریت باشگاه استقلال از ابتدا تاکنون به‌عنوان یک شرکت دولتی از بابت اقدامات حقوقی و دفاع از منافع مالی و اجتماعی خود اقدام مؤثری نداشته و تابه‌حال به عناوین مختلف از جمله عدم ثبت مراحل قانونی، نتوانسته جهت وصول مطالبات خود در مراجع قضایی به نمایندگی از شرکت، خواسته‌های خود را محقق نماید. همچنین مشروح گزارش منابع و مصارف بودجه‌ای باشگاه پرسپولیس و میزان انحراف از آن از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۵ درج شده است. بیشترین میزان انحراف از بودجه در سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده است که برای درآمدها ۸۹ درصد و برای مصارف ۱۴۱ درصد انحراف وجود داشته است. لازم به ذکر است باشگاه هیچ گونه اطلاعاتی برای ارقام بودجه‌ای سال ۱۳۹۶ به هیأت ارائه نکرده است.»جزئیات دقیقی دراین گزارش وجود دارد که از جمله هزینه‌های ۱۷۴ میلیاردی پرسپولیس و ۱۶۳ میلیاردی استقلال برای جذب بازیکن و مربی در ۱۰ سال اخیر بوده است.

تاج: ویلموتس سر ما کلاه گذاشت

 حدود 4 ماه از استعفای مهدی تاج می‌گذرد و رئیس پیشین فدراسیون فوتبال بالاخره پس از مدت‌ها سکوت، درباره برخی از مسائل دوران مدیریت خود صحبت کرد. رئیس سابق فدراسیون فوتبال که با بخش خبری صداوسیما گفت‌و‌گو می‌کرد، درباره ادعاهای سرمربی بلژیکی و پیشین تیم ملی گفت: «اگر ویلموتس گفته قراردادش دستکاری شده از ادبیات خوبی استفاده نکرده. بهترین جمله این است که او سر ما کلاه گذاشت. امکان دستکاری هیچ قراردادی نیست و هر قراردادی زیر نظر فیفا بسته می‌شود، باید پولش پرداخت شود. خوشبختانه در بند 3 این قرارداد آمده که هر طرفی قرارداد را فسخ کرد، باید 3 ماه غرامت بدهد.» او در خصوص اینکه گفته می‌شود فدراسیون برای ویلموتس یک بنز گرفته بود و صبحانه و ناهار او 4.5 میلیون شده، چنین واکنشی داشت:«اصلاً نه بنزی در کار بوده و نه این اخبار درست است. یک ماشین عادی در اختیار او بود که قبلاً هم در اختیار داشتیم. این خودرو هم‌اکنون در کمپ تیم‌های ملی است. مبلغ 30 میلیون دلار هم هزینه این مربی و همکارانش نبوده است.» تاج درباره اینکه ادعا کرده بود او مربی نجیبی است، چنین پاسخ داد:«اینکه گفتم مربی نجیبی است، به چند دلیل بود ولی حدود 8 ماه پول ویلموتس را ما نداده بودیم و او هم به این دلیل از فدراسیون شکایت کرد. بعد از اینکه مریض شدم، مسئولان فدراسیون، وکیل این پرونده را تغییر دادند و یک وکیل دیگر انتخاب کردند. ظاهراً او یک لایحه داده که در جریان آن نبودم و دو روز پیش سؤال کردم که این لایحه چیست که اگر آنها این لایحه را بپذیرند، خوب است. البته من در جریان دفاع بعدی نیستم.» او در خصوص اینکه کی روش پاداش سومی جام ملت‌ها را می‌خواهد، گفت:«او اعتراضی به پاداش سوم شدن داشت. شما می‌دانید هر دوره بازی رده‌بندی در جام ملت‌ها برگزار می‌شد ولی در دوره گذشته این مسابقه برگزار نشد. در قرارداد ما آمده بود که اگر سوم شویم بتوانیم به او پول بدهیم که البته بازی برگزار نشد. البته اگر سوم می‌شدیم، یک میلیون دلار هم به فدراسیون تعلق می‌گرفت.»

کدام رشته‌های ورزشی هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند؟

کماکان زمان از سرگیری فعالیت در باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی دارای درگیری مانند کشتی، بوکس، کاراته، ووشو، جودو، تکواندو و شمشیربازی و همچنین رشته شنا مشخص نشده است. به گزارش ایسنا، علت عدم از سرگیری فعالیت در این موارد براساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت است و آنها معتقدند که فعالیت در باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی بوکس، کاراته، ووشو، جودو، تکواندو پر خطر بوده و فعلاً در مورد آنها تصمیم‌گیری صورت نگرفته است و طی روزهای آینده متولیان وزارت ورزش و جوانان به همراه مسئولان وزارت بهداشت با بررسی شرایط شیوع ویروس کرونا در این رابطه تصمیم‌گیری خواهند کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7352/14/543758/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها