دیگه چه خبر؟




حمله ناکام سایبری به بندر شهید رجایی

 خبراول اینکه روزنامه واشنگتن پست چاپ امریکا در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد به نقل از یک مقام دولت امریکا و مقامات رسمی «یک دولت خارجی» مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است. یک مقام مسئول در بندر شهید رجایی به «نورنیوز» گفت: در هفته گذشته برخی اختلال‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای بندر به وقوع پیوست که می‌تواند ناشی از حمله سایبری باشد. وی افزود: با توجه به آمادگی کامل واحدهای پدافند غیرعامل در تأسیسات بندر شهید رجایی و مقابله بموقع و مؤثر با اشکالات به وجود آمده، هیچگونه اخلالی در روند فعالیت‌های جاری ایجاد نشد. گزارش واشنگتن پست می‌افزاید: اسرائیل، پشت این حمله سایبری به تأسیسات آبی و جاده‌ای بندر شهید رجایی بوده است. منابعی که در گزارش واشنگتن پست به‌نام آنها اشاره‌ای نشده، اعلام کرده‌اند که حمله سایبری رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات سایبری‌ صورت گرفته از سوی ایران در ماه آوریل به «تأسیسات آبی روستایی اسرائیل» انجام شده است.

اعلام جرم امریکا علیه دو شهروند و یک شرکت ایرانی

 خبر دیگر اینکه دادگاهی در امریکا علیه یک شرکت ایرانی ارائه‌کننده خدمات مالی اینترنتی و دو مدیر ارشد ایرانی این شرکت به اتهام نقض تحریم‌ها اعلام جرم کرد.به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در اعلام جرم دادگاه فدرال مینه‌سوتا علیه شرکت Payment24 و دو مدیر ارشد آن به نام‌های «سید سجاد شهیدیان» و «وحید ولی» آنها به ارتکاب «جرایم مرتبط با پولشویی، سرقت هویت و فعالیت‌های متقلبانه الکترونیکی» متهم شدند.این روزنامه خبر داد، دادستان‌های امریکایی روز دوشنبه شهیدیان 33 ساله، مؤسس و مدیر این شرکت را به دادگاه احضار کردند اما او در دادگاه اعلام کرد که هیچ جرمی مرتکب نشده و بیگناه است.طبق گزارش این رسانه امریکایی، شهیدیان پیشتر با درخواست امریکایی‌ها در کشور انگلیس بازداشت و به امریکا مسترد شده بود.دادستان‌های امریکایی همچنین اعلام کرد که وحید ولی 33 ساله که مدیر ارشد این شرکت بوده، همچنان آزاد است و تلاش‌های امریکا برای یافتن اطلاعات دقیق از او ناموفق بوده است.

نمی توانیم برای ازدواج دختر سن تعریف کنیم

 دست آخر اینکه زهره سادات لاجوردی منتخب تهران در مجلس یازدهم، درباره اینکه اصلاح‌طلبان در خصوص کودک همسری مدت‌ها کار کردند تا سن ازدواج را افزایش بدهند حال برنامه شما برای مباحثی چون کودک همسری چیست گفت: این موضوع از جمله مسائلی بود که بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها مطرح شد و به هیچ عنوان مسأله اساسی و مهم در کشور ما نبود. آن چیزی که اسلام با آن مخالف است ازدواج اجباری بوده که ما با آن در هر سن و سالی مخالف هستیم.به گزارش رکنا،وی در ادامه گفت: اگر یک دختری به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد از نظر ما مشکلی ندارد فلذا ما نمی‌توانیم برای ازدواج سن تعریف کنیم. در کل همه اینها مسائل فرعی است چراکه ما زنان زیادی داریم که سن ازدواج برای آنها گذشته یا زنان سرپرست خانواری که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند فلذا پرداختن به مسائل حاشیه‌ای مانند کودک همسری اشتباه است چراکه این موضوع دغدغه اصلی زنان نبود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7352/3/543772/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها