اخبــــار




میزان زکات فطره از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد

کانال فقه و احکام رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات معظم‌له در مورد مبلغ و مقدار فطریه امسال را به شرح زیر منتشر کرده است.
سؤال: مبلغ و مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به‌عنوان فطریه پرداخت شود؟
جواب: مکلف باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفرى یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است. (مبلغ زکات فطره برای سال 1399 شمسی مطابق سال 1441 قمری، بر مبنای قیمت گندم، مبلغ 10 هزار تومان است)

حضور مستشاری ایران در سوریه بدون هیچگونه تغییری ادامه دارد

علی رغم ادعای مقامات رژیم صهیونیستی هیچگونه تغییری در کمیت و کیفیت حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده است. یک مقام مطلع نظامی در گفت‌وگو با نور نیوز با تکذیب ادعای وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در خصوص خروج مستشاران نظامی ایران از سوریه اظهار داشت: هیچگونه تغییری در کمیت و کیفیت حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده است. وی حضور ایران در سوریه را به درخواست رسمی دولت قانونی این کشور و برای کمک به مبارزه با تروریسم عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که دولت سوریه به کمک مستشاری ایران نیاز داشته باشد در این کشور خواهیم ماند. این مقام مطلع ادعای نفتالی بنت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سخنرانی پایان کارش را که بدون ارائه هیچگونه سندی عنوان شد، تلاش برای پرکردن کارنامه خالی از دستاورد او عنوان کرد و افزود: این اظهارات نیز مشابه ادعاهای مستمر رژیم صهیونیستی در خصوص انجام عملیات‌های نظامی موفق علیه نیروهای ایرانی در سوریه و یا حملات سایبری موفق به تأسیسات مختلف در جمهوری اسلامی ایران است و عاری از واقعیت می‌باشد.

ظریف: برای خدمت به مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همه بدانند برای خدمت به این مردم و کشور راست و چپ بودن مهم نیست، تأکید کرد: قرار نیست برای خدمت به مردم این سو و آن سو باشیم بلکه دل در گرو مردم داشتن و عاشق این خاک و سرزمین بودن مهم است. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در مراسم نکوداشت زنده‌یاد مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی گفت: از ابتدای ورودم به دستگاه دیپلماسی در نیویورک که دانشجوی دکتری بودم، به محضر حسین کاظم‌پور اردبیلی رسیدم. زمانی که ایشان به عنوان معاون وزیر امور خارجه به همراه آقای ولایتی به نیویورک آمده بود.
وی حسین کاظم‌پور اردبیلی را نمونه بارز مردانگی و سختکوشی برشمرد و اظهار داشت: او معاون وزیر امور خارجه بود تا نیمه شب می‌نشست و متن سخنرانی وزیر را می‌نوشت. او با آن که معاون وزیر بود با من در سطح خود رفتار می‌کرد. کاظم‌پور مردی، شجاع، بی‌تکلف و با معنویت بود.ظریف با بیان اینکه‌ ای کاش همه همانند حسین شجاع و بی‌تکلف بودند و برای سربلندی این آب و خاک از همه چیز مایه بگذاریم، تصریح کرد: در آغاز دوران وزارتم پیشنهاد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل را به او دادم. او پذیرفت اما فردای آن روز آمد و گفت که همسرم به من گفته است طاقت از دست دادن تو را نداریم و بیش از این نمی‌خواهم اذیت شوی.وزیر امور خارجه اضافه کرد: او سختی بسیار کشیده بود و به او ناروا کرده بودند. کسانی که به حسین نارواها کرده بودند، در مقابل خدا توبه کنند و از همسر حسین عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبند.
ظریف حسین کاظم‌پور اردبیلی را الگویی برای خود برشمرد و خاطرنشان کرد: حسین برای من الگو بود، همان‌طور که حسین شیخ‌الاسلام برای من یک الگو بود. ما دو حسین را از دست دادیم؛ دو دیدگاه متضاد یکدیگر بودند ولی هر دو حسین برای سربلندی این ملت، کشور و آب و خاک تلاش می‌کردند و عاشق هم بودند.وی با اشاره به درگذشت حسین‌ شیخ‌الاسلام ابراز داشت: وقتی حسین شیخ‌الاسلام فوت کرد، دیدیم که حسین کاظم‌پور چه متنی را در وصف حسین شیخ‌الاسلام نوشت. امروز به پاس این دو بزرگوار دو سالن وزارت امور خارجه را به نام این دو نامگذاری خواهیم کرد.

تصویب طرح مجازات اهانت‌کنندگان به ادیان و مذاهب اسلامی

نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی که در مورد مجازات اهانت‌کنندگان به ادیان الهی یا مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی است موافقت کردند. به گزارش ایرنا، بر این اساس «هرکس از طریق توهین به ادیان الهی یا مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی یا قومیت‌های ایرانی یا از طریق طرح مطالب خلاف واقع یا نسبت‌های ناروا در خصوص مسائل قومی، دینی یا مذهبی موجب ایجاد تفرقه یا خشونت در جامعه گردد، چنانچه مشمول حد نباشد به حبس و جزای نقدی درجه پنج یا یکی از این دو مجازات محکوم می‌شود.» بر اساس بخش‌های دیگر مصوبه دیروز نمایندگان هرگونه طرح ادعای واهی و کذب در حوزه دینی و مذهبی از طریق ادعای الهیت، نبوت و امامت یا ارتباط با پیامبران و ائمه اطهار(ع) جرم محسوب شده و مرتکب به حبس و جزای نقدی درجه پنج یا یکی از این دو مجازات و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه پنج محکوم می‌گردد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7352/2/543817/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها