اخبار



در طرح اقتدار پلیس اجرا شد
پاکسازی پارک‌ها، مراکز ورزشی و قهوه‌خانه‌ها  از اراذل و اوباش

گروه حوادث / نخستین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت در پایتخت با دستگیری 557 متهم و پلمب 101 قهوه خانه به اجرا درآمد.
به‌ گزارش خبرنگار «ایران»، این طرح از ابتدای هفته جاری به‌ منظور برخورد با اراذل و اوباش مناطق مختلف تهران بخصوص افرادی که در پارک‌ها، قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و... برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بودند، انجام شد.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در تشریح این عملیات گفت: این طرح در ۳۵۰ نقطه از تهران از جمله فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید، نازی آباد، یاخچی آباد، اتابک، خزانه و سعادت‌آباد اجرا شد و ۲۲۴۱ واحد صنفی نیز مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد مرتکب تخلفاتی شده بودند که برخورد لازم با آنان صورت گرفت و اغلب پلمب شدند همچنین در مجموع اجرای این طرح ۵۵۷ نفر دستگیر شدند که برخی از اراذل و اوباش سطح دار بوده‌اند که اقدام به شرارت و تخریب اموال عمومی و درگیری کرده بودند. اوباشگران نوپا، مزاحمین نوامیس، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و چند متهم که در کار خرید و فروش سلاح بودند از دیگر دستگیرشدگان در این طرح بودند که حدود
۱۳۷ نفر آنها سابقه دار هستند.
سردار رحیمی در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت نیز گفت: پلیس نظرات خود را در این زمینه ارائه داده، اما اجرای طرح ترافیک و ادامه آن در شرایط کنونی یک تصمیم جمعی است و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. ما به‌عنوان پلیس جزو دستگاه‌هایی بودیم که با اجرا نشدن طرح ترافیک برای حفظ سلامتی مردم و شهروندان موافق بودیم و در حال حاضر نیز برابر گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم ترافیک در پایتخت کاهش چشمگیری داشته اما تراکم در مترو افزایش یافته است.
رحیمی در مورد اقدامات پلیس مترو نیز گفت: ما به مأموران پلیس مترو ابلاغ کرده‌ایم با توجه به اینکه کرونا تمام نشده و همچنان باید تمهیدات بهداشتی را رعایت کنیم در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مترو با مسئولان همکاری کرده و در جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به داخل مترو کمک کنند.

متهم به قتل در دادگاه :
به عمویم ناسزا گفت عصبانی شدم

گروه حوادث / پسر جوانی که به خاطر توهین و ناسزاگویی دوستش به عموی مرحوم خود وی را به قتل رسانده بود بعد از 2 سال صبح دیروز در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 97 با کشف جسد جوانی به‌نام عباس در خانه‌اش آغاز شد. مأموران پس‌از اطلاع از این ماجرا به محل اعلام شده رفتند و پس‌از بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد که مصطفی یکی از دوستان مقتول آخرین نفری بوده که از خانه او خارج شده است بنابراین مصطفی به‌عنوان متهم به قتل دوستش بازداشت شد.
متهم پس‌از دستگیری مدعی شد: من از راه خرید و فروش سکه و دلار امرار معاش می‌کنم و سال‌هاست که با عباس دوست بودیم. آخرین باری که برای مصرف مواد مخدر به خانه او رفتم به یکباره شروع به فحش دادن به عمویم کرد. عموی من آدم بسیار معتقد و خوبی بود که سال‌ها پیش فوت کرد و من به خاطر اینکه دستش از دنیا کوتاه بود به عباس اعتراض کردم که درگیری بین ما آغاز شد. او چند لگد به من زد و من هم گلویش را فشار دادم و او را روی تخت انداختم و با حالت قهر از خانه‌اش خارج شدم. اما چند روز بعد جسد او را پیدا کردند این در حالی است که وقتی من از خانه‌اش خارج می‌شدم او زنده بود. پس‌از این اظهارات متهم با تکمیل پرونده صبح دیروز در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
در ابتدای جلسه محاکمه پس از قرائت کیفرخواست اعلام شد که اولیای دم مقتول مادرش بوده که سال گذشته فوت کرده و حالا 2 خواهر و یک برادر مقتول به‌عنوان اولیای دم در دادگاه حضور دارند که برادر مقتول به نمایندگی از طرف خود و 2 خواهرش گفت: ما قرار بود در جلسه‌ای موضوع پرونده را بررسی کنیم تا ببینیم که امکان گذشت از قصاص متهم وجود دارد یا نه که نتیجه گرفتیم متهم مستحق تخفیف در مجازات نیست و خواهان قصاص او هستیم. در ادامه متهم در دفاع از خودش عنوان کرد: من قاتل نیستم و ماجرای قتل عمد را قبول ندارم. حتی پزشکی قانونی هم تأیید کرده که قتل خفگی با جسم انعطاف پذیر بوده اما من همان‌طور که قبلاً هم گفتم تنها با دستم گلویش را فشردم و حتی بعد از آن هم او زنده بود.
با پایان اظهارات اولیای دم و دفاعیات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

شناسایی ضاربان راننده پراید با کمک دوربین پلیس

گروه حوادث / دوربین مرکز کنترل ترافیک تهران ضاربان راننده پراید را به دام انداخت.
سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت در تشریح این خبر به میزان گفت: چند روز قبل هنگام رصد تصاویر دوربین‌های ترافیکی سطح شهر متوجه شدیم در یکی از بزرگراه‌های شهر تهران، دو نفر سرنشین یک خودرو سمند با راننده یک پراید که تنها بود درگیر شده و پس از حمله به وی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی افزود: بلافاصله با مشاهده این صحنه به همکارانمان در نیروی انتظامی خبر دادیم و با اینکه ضاربان و راننده پراید محل را ترک کرده بودند اما با استفاده از پلاک خودرو راننده پراید شناسایی شد. وی در تحقیقات به مأموران گفت: وقتی به راننده خودرو سمند درباره حرکات نامتعارف و خطرناک وی تذکر دادم آنها با من درگیر شدند.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت گفت: پس از اطلاع از علت حادثه، این راننده را به مرکز دعوت کردیم و فیلم درگیری را برای طی کردن مراحل قانونی در اختیار وی قرار دادیم که پس از مدتی او با ما تماس گرفت و از موفقیت در پیگیری ماجرا و دستگیری متهمان و محاکمه آنها خبر داد.
این مقام انتظامی پیش‌تر اعلام کرده بود که در بسیاری از تصادفات که صحنه تصادف برهم خورده یا تصادفات سنگین است، همکاران ما در این مرکز با بازبینی تصاویر، به کروکی کشیدن افسران مستقر در محور‌ها کمک می‌کنند. همچنین امکان ارسال این تصاویر برای مراکز قضایی و بیمه امکان پذیر است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7366/12/545131/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها