اقبالی: ثروت کشور با جهالت برخی ها از دست می رود




برنامه «فوتبال برتر» دوشنبه شب میزبان مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال بود و در این برنامه صحبت‌های زیادی در مورد نحوه قرارداد با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی شد و مثل همیشه پیشکسوتان فوتبال صحبت‌های زیادی در خصوص قرارداد با این مربی مطرح کردند.
همایون شاهرخی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: «متأسفانه ورزش ایران خصوصاً فوتبال وضعیتی افسارگسیخته دارد. در قراردادی که با ویلموتس منعقد شد، همه آنهایی که بر مسند کار بودند مقصر هستند و بدون شک نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند تا همه چیز در این مورد برای مردم روشن شود. پولی که هزینه می‌شود برای خود مسئولان نیست. تک تک مسئولان فدراسیون و وزیر ورزش در عقد این نوع قرارداد با ویلموتس مقصر هستند. در ورزش خصوصاً فوتبال، حقه‌بازی و دلالی بیداد می‌کند. تا وقتی که متخلفان یا آنهایی که مرتکب اشتباه می‌شوند، بازخواست نشوند، همین آش است و همین کاسه.»
مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان بیان داشت: «سال‌های سال است که بابت عقد قرارداد با برخی بازیکنان و مربیان خارجی ضرر کرده‌ و غرامت داده‌ایم و قطعاً این وضعیت در آینده هم ادامه خواهد داشت. این چیزها باعث نگرانی و تأسف است. متأسفانه سال‌هاست که بودجه‌ها را این‌طور هدر می‌دهیم، ولی برای تربیت نیروهای خودمان حاضر نیستیم یک ریال هزینه کنیم. همیشه سبک کار این بوده است که یک مربی را انتخاب می‌کنیم یا به ما سفارش می‌کنند و بعد هم این مشکلات به وجود می‌آید. این یک سبک همیشه سرگردان بوده که نتیجه خوبی هم نداشته است.»
بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت: «هیچ چیز به طور کامل در قرارداد ویلموتس شفاف نیست. براحتی می‌توان متوجه شد که ویلموتس دارای مشاوران حقوقی قوی است که می‌توانند از ضعف‌های قرارداد به نفع خود استفاده کنند. ارگان‌هایی مثل مجلس و سازمان بازرسی و وزارت ورزش باید به موضوع ورود کنند تا شفاف‌سازی شود. قرارداد بدی بسته شده است و شاید حتی عامدانه بوده باشد. اختلاف بین چیزی که ویلموتس می‌خواهد و حرفی که فدراسیون می‌زند خیلی فاحش است.»
مسعود اقبالی، پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «ثروت کشور با جهالت برخی افراد در فدراسیون فوتبال، در پرونده‌هایی چون پرونده مارک ویلموتس از دست می‌رود. یک قرارداد کاملاً ترکمنچایی بود که دلالانی در این میان سود بردند و کسانی در فدراسیون هستند که از آن، بی‌نصیب نماندند. این مسأله باید بالاتر از وزارتخانه حل و خط بطلانی روی آن کشیده شود. مردم چه گناهی کرده‌اند که ثروت آنها به خاطر جهالت دوستانی که در فدراسیون نشسته‌اند، از دست برود؟ این دوستان باید محاکمه شوند.»
محمود یاوری، عضو مستعفی کمیته فنی فدراسیون در مورد نحوه معرفی و انتخاب ویلموتس برای تیم ملی بزرگسال اظهار داشت: «زمانی عضو این کمیته بودم و در جلسه آن شرکت کردم و برگشتم و دیگر به این جلسه نرفتم زیرا در این کمیته اراده‌ای برای پیشرفت فوتبال ندیدم و به همین دلیل هم استعفا کردم. کمیته فنی در انتخاب ویلموتس هیچ نقشی نداشت و دخالتی نکرد. متأسفانه در کمیته فنی شاهد بودیم که انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌ها از خارج از کمیته انجام می‌شد و من هم استعفا کردم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7366/14/545156/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها