اخبــــار




موافقت جمعی از مراجع تقلید با فعالیت زنان در ورزش‌های زورخانه‌ای

در روزهای گذشته زمزمه‌هایی درخصوص موافقت فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با فعالیت زنان در این رشته مطرح شد که این موضوع با برگزاری تجمعات پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای در مخالفت با فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای و بیانیه تند پیشکسوتان این رشته همراه بود. اما روز گذشته مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد که جمعی از مراجع عظام تقلید با فعالیت زنان در این رشته در صورت رعایت موازین شرعی موافقت کرده‌اند. رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: «چرا بانوان ما نباید در رشته‌های زورخانه‌ای که همراه با اشعار عرفانی، آیینی و حماسی و همراه با زنگ و ضرب زورخانه است ورزش کنند؟ آمار دقیقی ندارم اما تعداد متقاضیان زیاد است. جالب است بدانید بیشتر این بانوان نیز جزو خانواده‌هایی هستند که پدر، برادر یا عمو و پدربزرگ‌شان از ورزشکاران زورخانه هستند و از کودکی در خانه‌هایشان با میل، تخته و... که مختص ورزش زورخانه‌ای است آشنا شده‌اند. مثلاً دختر کوچکی بود که حتی از پدر و برادرش که مرشد بودند، بهتر ضرب می‌گرفت. لباس طراحی شده برای بانوان کاملاً پوشیده است.»

تأکید وزیر ورزش بر پیگیری تمرینات المپین‌ها

ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی روز گذشته با حضور وزیر ورزش، رؤسای دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، دبیران آنها و معاونان وزارت ورزش در محل این وزارتخانه برگزار شد و مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش بر پیگیری تمرینات المپین‌ها تأکید کرد. سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به احتمال برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در زمان مقرر اظهار داشت: «برای حضور موفق در مسابقاتی که قرار است ۴ یا پنج ماه آینده برگزار شود، نیازمند این است که اردوها و تمرینات از هم‌اکنون آغاز شود. البته تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است چرا که اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است.»

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درگذشت

پرویز ابوطالب، پیشکسوت فوتبال و از نام آورترین چهره‌های ورزشی دهه ۵۰ دیروز در سن 78 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. پرویز ابوطالب پس از خداحافظی از فوتبال در سن ۲۴سالگی مدرک درجه یک مربیگری را از فیفا گرفت و مربی تیم ملی شد. ابوطالب سابقه مربیگری تیم‌های ملی پایه و همچنین تیم ملی بزرگسالان ایران را در کارنامه خود داشت. گروه ورزش روزنامه ایران، این ضایعه را به خانواده، دوستان و اهالی فوتبال تسلیت می‌گوید.

رایزنی برای تغییر زمان دیدار ایران و هنگ‌کنگ

تیم ملی 17 مهر و در مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت که این دیدار قرار است به میزبانی کشورمان برگزار شود. از سوی دیگر برگزاری این دیدار با اربعین حسینی همزمان شده و به همین دلیل مسئولان فدراسیون در تدارک تغییر زمان این مسابقه هستند. به گزارش فارس،  فدراسیون فوتبال از حالا رایزنی را برای تغییر یک روزه این مسابقه یا عوض کردن ساعت این بازی آغاز کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7366/14/545157/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها